בס"ד
למי שקרא את רב המכר "עסקים באמצעות הפניות" של דר' איוואן מייזנר מייסד ארגון BNI האחראי מדי שנה למיליוני פניות המניבות עסקים במיליוני דולרים, בטח מכיר את הסיפור הבא .
במהלך מסעותיו נסע דר' מייזנר בארה"ב לאורכה ורוחבה כאשר באחת מנסיעותיו השתתף במפגש של אנשי עסקים אחרי שעות העבודה, בהרטפורד שבמדינת קונטיקט . בתקופה ההיא סבל האזור ממיתון כלכלי חמור . ונושא השיחה היחיד היה מצבם החמור של העסקים . לטענת דר' מייזנר המפגש כולו היה מדכדך משום שכולם היו שבויים בבעיות המשק ובהשפעתו על עסקיהם .
הדר' הנכבד הוצג בפני אחד ממתווכי הנדל"ן הרבים שנכחו באותו האירוע . לנוכח הידרדרותם של ערך הנכסים באזור, הוא נמנע מלשאול את בן שיחו "איך הולך בעסקים ?" . הוא לא רצה לשמוע עוד גרסא על מצבו העגום של העולם . להפתעתו מתווך הנדל"ן אמר לו כי עברה עליו שנה מצוינת . הדר' המופתע שאל את מתווך הנדל"ן "לא אמרת לי שהינך עוסק בנדל"ן ?" . "כן", ענה המתווך, "אנחנו בקונטיקט.. נכון?" הוסיף הדר', "כן" ענה המתווך בחיוך קליל, "ועוברת עליך שנה מצוינת ?" הקשה הדר' . "למעשה זו השנה הטובה ביותר שידעתי אי פעם !", "השנה הטובה ביותר !" אמר הדר' בהשתאות . דר' מייזנר שאל את המתווך, איך זה שעסקיו טובים בהתחשב בתנאי המשק והתחרות הקשה ? המתווך דחף את ידו לכיס ושלף ממנו תג ובו כתוב : אני מסרב בתוקף להשתתף במיתון !!! "זה הסוד שלך ?" שאל הדר', "אתה מסרב להשתתף במיתון ולכן עסקיך פורחים ?", "בדיוק כך" השיב המתווך, "בזמן שהמתחרים שלי מקוננים מרה על מצב העסקים, אני עושה עסקים באמצעות פניות" .
אנו שולטים בתגובתנו לשוק ולא במצבו, אנו יכולים לשקוע בדיכאון עסקי ולהתלונן ללא הפסקה ומכך לא תצמח שום תועלת, מי שרוצה להניע את העסק שלו קדימה חייב לנקוט ביוזמה שיווקית ולאמץ לעצמו גישה חיובית .
על בסיס הרעיון של "אנו מסרבים להשתתף בתוקף במיתון", המרכז הישראלי לשיווק פועל עבור לקוחותיו בשיווק יזום לפלחי שוק פוטנציאלים המוגדרים מראש תוך כדי תאום פגישות איכותית ובמטרה לפתוח דלתות לאנשי השטח ולהתחיל בפעילויות אנטרקטיבייות לביצוע עסקאות בפועל . בשוק שכזה חברות שאינן יוזמות שיווק אינן שורדות . בהצלחה .
הכותב, דרור כהן, הינו מנכ"ל "המרכז הישראלי לשיווק" מומחה בהקמה, ניהול והדרכת מערכי מכירות .