חברות ועסקים רבים מקבלים החלטה כי מוטיבציה גבוהה של עובדים היא חלק מאסטרטגיית החברה בהנחה שאיכות העבודה, שירות הלקוחות וכמות המכירות תלויים באופן ישיר לרמת המוטיבציה של העובד .

בס"ד
חברות ועסקים רבים מקבלים החלטה כי מוטיבציה גבוהה של עובדים היא חלק מאסטרטגיית החברה בהנחה שאיכות העבודה, שירות הלקוחות וכמות המכירות תלויים באופן ישיר לרמת המוטיבציה של העובד .
מוטיבציה (הנעה) היא כוח או דחף, הנוצר כאשר צרכים גופניים, נפשיים או חברתיים תובעים את סיפוקם . ביסוד תורת ההנעה עומדת ההנחה שהעובד מונע להשקיע מאמץ, מפני שהוא פועל על פי שיקולי כדאיות ותועלות גלויים והגיוניים שלו .
מחקרים רבים הראו כי העדר מוטיבציה פוגעת באופן ישיר באיכות ובתפוקת העבודה בכלל ובעובד בפרט . כך לדוגמא ניתן למצוא ריבוי ימי מחלה, מצב רוח לא טוב, תקשורת בינאישית ירודה, אחוז נטישת עובדים גבוה ותלונות לקוחות .
אחריות השמירה על רמת מוטיבציה גבוהה מוטלת על ההנהלה או על המנהל הבודד וככל שעוברות השנים כך שמירה על רמת מוטיבציה גבוהה חייבת להיות יצירתית יותר . להלן כמה טיפים שיעזרו לכם המנהלים לשמור על הנעה גבוהה של העובדים.
1. בנו מערכת תגמולים מוטיבציונית המתגמלת על תוצאות טובות (מכירות, מספר שיחות שירות, על פי פרויקט וכד') ואל תהססו לצ'פר עובדים מצטיינים .
2. זכרו לא כל העובדים שווים בתרומתם לעסק, אין סיבה שרמת השכר תהיה שווה, קבעו מדד כמה העובד שווה לכם ותגמלו בהתאם .
3. השקיעו בהכשרות עובדים ותנו להם תחושה שהם חשובים לכם .
4. קבעו מטלות ויעדים פורמאליים אישיים וכן יעדים קבוצתיים – עובדים מרגישים טוב יותר כשיש להם מסגרת לעבודה . וודאו שהיעדים והמטלות מחד, הגיוניים וניתנים להשגה ומאידך מאתגרים ומצריכים מאמץ .
5. העניקו תשומת לב לזרימת המידע, עודדו יוזמה והיו שותפים בפעילות הצוות .
6. הערכה ומשוב חשובים בהחלט, הם נותנים את הסיבה לשאלה "למה להתאמץ". הערכה והפיקוח חייבים להיעשות בהתאם לאמות מידה קבועות וידועות מראש .
7. התייחסו לעובדים שלכם בדיוק כפי שהייתם מעוניינים שיתייחסו אליכם . מעט מאוד אנשים יהיו נאמנים למנהל מעליב ופוגע . יחס טוב והוגן יוצר אוירה טובה בסביבת העבודה .
8. יש לגרום לעובדים להרגיש חשובים "גאוות יחידה" – הדגישו את חוזקו ותרומתו של העובד ופחות את שלכם . החלטות ומטרות הסובבות את המנהל גורמות לעובדים לאבד התלהבות ועניין .
9. ההולכים בעקבות המנהל חייבים לדעת בבירור מהי המטרה שאליה המנהל מוביל אותם ולהבין שמטרה זו בעלת ערך וחשיבות גם להתקדמותם .
10. תחרותיות – אלמנט התחרותיות המניע עובדים עשוי להיות מועיל אם המנהל יידע להשתמש בו כהלכה .
בחלק הבא המשך הטיפים לניהול תקין ומניע לתוצאות של העובדים .
בהצלחה לכולם.