מהו סוד הפרסום היעיל?

בתאריך 1 נובמבר, 2006

מפרסמים רבים שהוציאו כסף רב לרכישת מדיום פרסום לעתים אינם מרוצים מהתוצאות הסופיות . ההכזבה מביאה עמה את השאלה מהו סוד הפרסום היעיל? להלן מספר טיפים שיעזרו לכם בעלי העסקים לבצע את הבחירה הנכונה מבלי להוציא כסף מיותר.

מהו סוד הפרסום היעיל?

  בס"ד

  מפרסמים רבים שהוציאו כסף רב לרכישת מדיום פרסום לעתים אינם מרוצים מהתוצאות הסופיות . ההכזבה מביאה עמה את השאלה מהו סוד הפרסום היעיל ?   להלן מספר טיפים שיעזרו לכם בעלי העסקים לבצע את הבחירה הנכונה מבלי להוציא כסף מיותר .

  בשנים האחרונות, אנו נחשפים למגוון רחב של אפשרויות פרסום התופסות אותנו בכל סיטואציה אפשרית .  ריבוי המסרים והחשיפות פוגע בכוחו של הפרסום, מוריד את מהירות התגובה לחשיפה וכן את מדד ההיזכרות (כמה זמן אני זוכר את הפרסום לאחר החשיפה) .  אך עם זאת, מחובתנו לפרסם את העסק כדי ליצור חשיפה, מיתוג, בידול , מיצוב העסק כזול או כיוקרתי ולהביא לקוחות חדשים לפתח דלתנו .  אז מה עושים ? 

1.      פרסום ממוקד – יש לבחור מיהו פלח השוק הפוטנציאלי ביותר למוצר/שירות שלי ולכוון את מאמצי הפרסום לאוכלוסייה זו .

2.      בחירת המדיה – יש להכין רשימת מדיה הכוללת את כל האפשרויות הפרסום לפלח שוק היעד (אזור הפרסום, האוכלוסייה הנחשפת – גיל, השכלה, סציואקונומי וכו' ) .

3.      בחינת עלויות – יש לבדוק מהי עלות הפרסום לכל אלף נחשפים (CPT), וכמות החשיפות (מספר פעמים), גודל המודעה או זמן השידור, מיקום והפקה.  הכל בהתאם לתקציב נתון מראש .

4.      מספר החשיפות – מפרסם החושב לפרסם מודעה חד פעמית או תשדיר בודד חייב לקחת בחשבון שאפקט הפרסום חלש, כדאי לחשוב במונחים של קמפיין . הפרסום עובד גם על אלמנטים של שטיפת מוח .

5.      מסר פרסומי – המשפט "קצר וקולע ארוך וצולע" מדויק מאד בבניית המסר הפרסומי .  יש לבצע "בריף" על מה שאנו מעונינים להעביר ללקוחות (כולל תחושות ותדמית) ולבנות משפט אחד המעביר את כל המסרים שכתבנו – למשפט קוראים "סלוגן"  .  משפט זה אמור ללוות את המוצר בכל דרכו .

6.      אחידות המסר – במידה והחלטנו לפעול בכמה אפשרויות פרסום, אנו חייבים לשמור על מסר אחיד "סלוגן אחיד" בכל המדיה . מסרים שונים יוצרים בלבול ופוגעים באפקטיביות .

7.      מיקום הפרסום – למיקום הפרסום חשיבות רבה .  בעזרת המיקום אנו קובעים עד כמה אנו נבלוט בהשוואה למפרסמים האחרים לדוגמא, לעמוד הראשון חשיפה מקסימלית, אף אחד לא מפספס וגם שהעיתון מונח עדיין נחשפים לפרסום, כך גם בעמוד האחורי . צד שמאל עדיף מצד ימין ויש עדיפות לפרסום בחצי הראשון של העיתון .  ברדיו ובטלוויזיה יש לבחור את התוכניות בעלות הרייטינג הגבוהה ביותר לקבוצת האוכלוסייה הפוטנציאלית .  בפרסום חוצות חשוב המיקום כדי לדעת כמה נחשפים, מיהם ועד כמה הפרסום בולט .

8.      מועד תחילת הפרסום – לפני תחילת הפרסום יש להיערך בהתאם : הדרכות מתאימות על המוצר ובמכירות, סידור העסק, המלאי ומתן שירות טוב .  כדאי לבדוק עונתיות ולפרסם בזמן שיביא מקסימום לקוחות .

9.      בדיקת אפקטיביות – רוב בעלי העסקים בודקים סך עלויות לעומת סך תוספת הכנסות מהמכירות, זוהי טעות נפוצה בקרב רוב המפרסמים .  תפקיד הפרסום להביא מתעניינים, ליצור חשיפה ותדמית .  ישנם מקרים שבהם : פניית לקוחות רבים אינה מטופלת כראוי, אנשי מכירות לא מקצועיים שורפים מכירות, המבצע אינו אטרקטיבי או המוצר אינו איכותי . לכן כדאי לבצע רישום של פונים (גם אם לא קנו), לנתח תוצאות מכירה ולפעול בהתאם .

10.  השיווק היזום – גם אם לא מכרנו מספיק מהקמפיין חשוב לבנות מאגר פונים אשר מתעניינים במוצר / שירות כתוצאה מהפרסום ולבצע פניה יזומה לאחר שיפור השירות/מוצר, או הוזלה במחיר וכד' .  כדאי לשאול את הלקוח מהי הסיבה שלא נעשתה רכישה על מנת ליצור עמו קשר בהמשך כאשר טיפלנו בבעיה . 

הכותב דרור כהן,  הינו מנכ"ל "המרכז הישראלי לשיווק" מומחים בליווי חברות בתחומי השיווק השונים.

מאמרים נוספים...