מהו מיתוג ולמה הוא חשוב לעסק שלך?

בתאריך 22 יוני, 2022

מיתוג הוא תהליך של יצירת שם, סימן, סמל או עיצוב המזהים את העסק שלך ומבדילים אותו מאחרים. זה גם על בניית התקשרות רגשית עם הלקוחות כך שהם בוחרים לקנות מוצרים במקום המתחרים שלהם. מותג עשוי לכלול סמלי לוגו למדיה המודפסת (כגון מגזינים), פרסומות בטלוויזיה, מודעות רדיו או אפילו בנייני חברה. המטרה מאחורי כל אסטרטגיית מיתוג היא ליצור אסוציאציה במוחם של אנשים בין המוצר/החברה לבין התכונות שלו כמו רמת איכות; טווח מחירים; סגנון וכו'.

מהו מיתוג ולמה הוא חשוב לעסק שלך?

חשוב למתג את העסק שלך כי זה עוזר להבטיח שאנשים יזהו ויזכרו אותך ויחזרו אליך לצרכיהם. אתה יכול להשתמש במיתוג כדי ליצור זהות מאוחדת לעסק שלך וללמד אנשים איך הם צריכים לראות אותך. בשוק. ישנן דרכים רבות למתג את העסק שלך, כולל שימוש בסכמות צבעים ופונטים המייצגים אותך, פיתוח סיסמאות או ביטויים שאנשים יזכרו כשהם חושבים עליך, עיצוב לוגו למוצרים או לשירותים של החברה שלך עם סמל מזוהה של מה שהיא עושה. אתה יכול גם לפתח תדמית במוחם של אנשים על ידי פרסום בערוצי מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר שהפכו למקומות מובילים עבור חברות המעוניינות לפרסם באינטרנט.

שימוש במומחיות של צוות ייעוץ המותג של UXEPIC

UXEPIC עוזרת ללקוחות לחדש ולהצמיח את המיתוג של העסק שלהם. אנחנו מומחים במיתוג, עיצוב גרפי, עיצוב אתרים, אסטרטגיה שיווקית, חקר חווית לקוח ושירותי שיווק דיגיטלי. הרקע המגוון שלנו מאפשר לנו להציע מגוון רחב של שירותים המותאמים לצרכים שלך.

UXEPIC ב אנחנו יוצרים עבורך חווית ייעוץ מותגית אינטראקטיבית. על ידי שילוב שיטות העבודה המומלצות של מיתוג עם המדע של ניתוח חווית לקוח, אנחנו נייצר כלי קל לשימוש שייתן לך תובנות חדשות לגבי האופן שבו אנשים מתקשרים עם המותג שלך. אף פעם לא מוקדם מדי לנצל את המשאב היקר הערך הזה!

מדוע מיתוג חשוב לעסק שלך

חשוב למתג את העסק שלך כי זה עוזר להבטיח שאנשים יזהו אותך ויזכרו אותך. אתה יכול להשתמש במיתוג כדי ליצור זהות מאוחדת לעסק שלך, ללמד אנשים איך הם צריכים לראות אותך. זה נכון במיוחד בעולם המהיר של מסחר אלקטרוני שבו מותגים מתחרים זה בזה בכל רמה שאפשר להעלות על הדעת מנקודת מחיר, איכות, חווית שירות לקוחות וכו'... למיתוג יש גם השפעה על האם לקוחות מגיעים או לא. לחזור שוב כשהם צריכים משהו אחר. אם מישהו אוהב את מה שהוא קנה בחנות א' אבל אין שום חנות ב' בקרבתו אז האפשרות האחרת היחידה שלו היא קניות מקוונות אז אם לחנות א' יש מיתוג טוב בעוד שבחנות ב' אין הרבה מכלום, הסיכויים גבוהים של אותו אדם עשוי לקנות מחנות בפעם הבאה למרות שזה עשוי להיות יקר יותר מכמה אפשרויות אחרות הזמינות רק בגלל שההיכרות גורמת להם להרגיש בטוחים יותר לגבי קנייה מחוץ לאתר מבלי שהם יוכלו לראות או לגעת ממקור ראשון לפני קבלת החלטת רכישה שעלולה להוביל גבוה יותר שיעורי המרה בסך הכל.

תהליך המיתוג

תהליך המיתוג חשוב מאוד לעסק. זו הדרך שבה חברה מציגה את עצמה לציבור ומבדילה את עצמה מאחרים. מיתוג צריך להיעשות כדי לעזור לחברה שלך להפוך לבלתי נשכחת יותר, כך שהיא תוכל לבלוט בין עסקים אחרים בתעשייה.

מיתוג צריך להיות מורכב ממטרה ברורה לחברה שלך, לוגו בלתי נשכח, ערכים או אמונות מבוססות, וערכת צבעים וסגנון גופנים המייצגים במדויק את מי שאתה כחברה.

1. זהה את מטרת המותג שלך

הצעד הראשון להצלחה במיתוג הוא לזהות את מטרת המותג שלך. מה אתה רוצה שהלקוחות שלך ידעו על העסק שלך? מה אתה רוצה שהם ירגישו לגבי העסק שלך?

זה כנראה ייקבע על ידי המוצר, השירות או התוכן שאתה ממתג. לדוגמה, אם יש לך מאפייה, אולי תרצה שאנשים ירגישו קלילים ומאושרים כשהם חושבים על המאפייה כי זה מה שהמוצר שלך עושה עבורם.

עם זאת, אם אתה הבעלים של פחחות רכב, ייתכן שחשוב שאנשים ירגישו שהמכונית שלהם בידיים טובות כשהם חושבים על העסק שלך.

לדעת מה אתה רוצה שאנשים יקשרו למותג שלך יעזור להנחות את המשך התהליך הזה.

לאחר שזיהית את התחושה או התכונה שצריכה להיות קשורה למותג שלך, הגיע הזמן להבין כיצד לייצג זאת בלוגו. השלב הבא הוא לרוב המאתגר ביותר מכיוון שהוא כרוך ביצירתיות ובסיעור מוחות של רעיונות ללוגו (או דרכים אחרות לייצוג המותג שלך) שיכולים ללכוד את התחושה או התכונה הזו, תוך שהם גם בלתי נשכחים וייחודיים מספיק עבור הלקוחות. אם יש שאלות שנותרו ללא מענה לאחר סיעור מוחות, אל תדאג! יש עוד הרבה שלבים לפני זה!

2. חקור את שוק היעד שלך

הכרת שוק היעד שלך חיונית להצלחת המיתוג. ככל שתדע יותר על האנשים שאליהם אתה רוצה להגיע, כך יהיה קל יותר להתאים את המסר שלך ולפתח קמפיין מוצלח.

בדוק אם אתה מכוון לצרכנים גלובליים או רק למקומיים. חשוב לדעת למי מיועד המוצר ומה הם רוצים לפני יצירתו. זה גם יעזור לך להחליט היכן וכיצד לקדם אותו.

קבע את הגיל, המין, רמת ההכנסה, האתניות וכו' של קהל היעד שלך. זכור שלדמוגרפיה שונה יש צרכים ורצונות שונים. הכרת ההיבטים הללו של שוק היעד שלך תעזור לך להציג את המותג שלך כקשר ורלוונטי אליהם.

הבן את הרצונות, הבעיות והאינטרסים שלהם כדי שתוכל ליצור תוכן שמדבר ישירות אליהם. כדאי לדעת מה גורם להם להיות מאושרים או אומללים כדי שתוכל ליצור קמפיין שיווקי טוב שיטפל בבעיות הללו.

התוכן של קמפיין שיווקי יהיה שונה בהתאם לקהל היעד. כדאי לדעת מה גורם להם להיות מאושרים או אומללים כדי שתוכל ליצור קמפיין שיווקי טוב שיטפל בבעיות הללו. לדוגמה, אם הם מתעניינים בכושר ובריאות, ייתכן שתהיה לך פרסומת על איך לאכול מזון בריא יותר בבית עם מתכונים קלים לארוחות בריאות. מצד שני, אם קהל היעד שלך עוסק יותר בחיסכון בכסף על מצרכים אז קופוני פרסום עשויים להתאים יותר לסוג זה של אנשים מכיוון שהוא יראה להם דרכים לחסוך בזמן קניות במכולת במקום פשוט לומר להם מה הם צריכים לעשות אחרת כשאוכלים בחוץ.

3. הגדר את אישיות המותג שלך

המטרות של הגדרת אישיות המותג שלך הן ללכוד את מהות החברה שלך ואת מה שהיא מייצגת, תוך יצירת תגובה רגשית אצל הלקוחות.

חשוב ליצור אישיות שתואמת את המסר שאתה רוצה להעביר. לדוגמה, קחו את הסלוגן של נייקי "Just do it" אשר לוכד את המסר שלהם להיות הרפתקני ותחרותי. הסלוגן הזה מעביר בהצלחה את המסר שהם רוצים תוך העברת תגובה רגשית ללקוחות.

4. קבע את הפרטים של המותג שלך

זה כולל את הטון, הקול והאישיות שאתה רוצה להציג. השלב הבא הוא להחליט מה המותג שלך יגיד בפוסט במדיה חברתית או באתר. ניתן לעשות זאת על ידי שאילת שאלות כגון: איך יראה עמוד הפייסבוק של החברה שלי? איך היינו עונים למישהו שמבקש מידע נוסף על המוצר שלנו? איזה סוג של תוכן עלי לפרסם כשאנשים עוקבים אחרי בטוויטר או באינסטגרם?

5. פתח אסטרטגיה

בעולם של היום, ישנם סוגים רבים ושונים של אסטרטגיות שיווק. אתה תמיד צריך לחשוב על סוג האסטרטגיה שתעבוד הכי טוב עבור החברה שלך. כשזה מגיע למיתוג, כדאי לחשוב מה הכי מתאים לך וללכת עם זה. הדבר החשוב ביותר הוא שהאסטרטגיה שתבחרו היא כזו שמדברת למותג שלכם ותאפשר לכם להגיע לקהל היעד שלכם ולגרום לו לקנות את המוצר שלכם.

אחת האסטרטגיות הפופולריות ביותר כרגע היא שיווק משפיענים. חברות רבות משתפות פעולה עם משפיענים כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלהן מכיוון שלאנשים אלו יש קהל עוקבים גדול והם יכולים לעזור להפיץ את הבשורה על מותג. אם אתה עובד עם משפיען, חשוב לוודא שהוא מבין את הערכים והחזון של המותג שלך כדי שיוכלו לדבר בשם החברה כראוי.

לאחר מכן, הגיע הזמן להגדיר יעדים ספציפיים לאסטרטגיית המיתוג שלך! מה אתה רוצה שהאסטרטגיה הזו תעשה? אולי אתה רוצה שיותר אנשים יבקרו באתר שלך, או אולי אתה רוצה שיותר אנשים יצפו בתוכן שלך ויעסקו בו במדיה החברתית. חשוב שהמטרות הללו יתאימו זו לזו, כך שכאשר מישהו אכן יעסוק בתוכן שלך במדיה החברתית, הם יופנו לאתר שלך או להיפך.

6. עצב את אסטרטגיית השיווק החזותי שלך

תקשורת חזותית מגיעה בצורות רבות וכוללת תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקה ועיצוב גרפי כגון לוגואים. ללא קשר לשיקול הדעת שלהם, כולם צריכים להעביר מסר דומה כפי שתואר לעיל בשלב הרביעי. אמנם הכלים הללו טובים למיתוג, אבל בטווח הקצר והבינוני מומלץ שתוכן מעוצב לא יתמקד בדחיפה של קידום מכירות. במקום זאת הוא מעביר מסר של השראה, שיש לתאם עם המסרים שתוארו בשלב הרביעי והוסבר באילו צלילים לשוק היעד שלך.

סרטונים נחשבים לאחד המדיומים המתאימים ביותר להעברת רגשות לצופים. חברות כמו יונייטד איירליינס יצרו סרטוני YouTube מותאמים אישית עבור הטייסים שלהם על מטוסים ישנים מעניינים ואירועים כמו התרסקות במסוקים או לחימה בצוללות. עם זאת, אתה לא יכול פשוט לספר לאנשים על כל הדברים המגניבים שקורים במקום העבודה של החברה שלך - זה גם צריך להיות רלוונטי למה שהם רוצים! אם אתה לא יודע בדיוק איך לעשות את זה אז הקדישו זמן לחשוב על זה (תרתי משמע - תחשוב בקול רם).

7. צור לוגו והשתמש בו על כל החומרים שלך

מיתוג עוסק בעקביות. לאחר שפיתחת לוגו לעסק שלך, השתמש בו על כל החומרים שלך, בין אם הם לדפוס או דיגיטלי. אנשים יזהו את הלוגו ויקשרו אותו למוצרים, לשירותים או לתוכן שמייצג אותם. ככל שהמותג שלך הופך להיות יותר מוכר לאנשים באופן כללי - כך גדל הסיכוי שהם הולכים לקנות ממך! ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בצבעים עקביים בערוצי פרסום כגון פרסומות טלוויזיה ומודעות מודפסות; מתן מידע ברור על מה שמייחד את החברה שלהם מאחרות באמצעות סיסמאות כמו "אנחנו זולים יותר" או "השירות שלנו טוב יותר"; יצירת קשר רגשי בין צרכנים לבין הצעות המוצרים/שירותים שלהם באמצעות טכניקות סיפור; וכו '

סיכום

מיתוג חברה הוא כלי רב עוצמה שיכול לעזור לך להבדיל מעסקים אחרים. חשוב לקחת בחשבון את מטרת החברה שלך, הערכים והאמונות שלה, ומה היא רוצה לייצג כדי ליצור מותג ייחודי לעסק שלך.

כאשר אתה ממתג את החברה שלך, זה יעזור לבדל את עצמו מעסקים אחרים. חשוב לקחת בחשבון את מטרת החברה שלך ואילו ערכים ואמונות יש לה כדי ליצור מותג ייחודי לעסק שלך. ניתן לעשות זאת על ידי בחינת מי עומד להרכיב את הקהל שאליו אתה מנסה להגיע עם קמפיין מיתוג זה. כאשר אנשים חושבים על מותגים, לעתים קרובות הם מקשרים אותם לדברים כמו לוגו או סיסמאות, אך ישנם היבטים רבים ושונים של מיתוג כגון צבעים, גופנים, תמונות (לוגו), קווי תגיות וכו', שלכולם יש חלק בלתי נפרד ביצירת מותג מוצלח. זהות עבור כל ישות עסקית נתונה.

מהו מיתוג ולמה הוא חשוב לעסק שלך?
מאמרים נוספים...