פרסום הוא אחד הכלים החזקים בעולם העסקים. זה עוזר להחליט איך עסקים נתפסים, אילו מוצרים קונים, ואיפה חברות בוחרות להשקיע את מאמצי השיווק שלהן. אבל זה גם מדע. ובדיוק כמו כל מדע, ישנם עקרונות מסוימים המציעים קיצור דרך להצלחה. אף אחד לא רוצה להיות אמן העשירייה. רובנו מרוצים מהצלחה באירוע בודד. אנחנו רוצים להצטיין בגדירון, כדורגל, אתלטיקה ושדה, או אולי דמקה או שחמט. עם זאת, אם אתה יכול להשקיע את הזמן שלך בשליטה בכל אירוע לעומק, ניתן לשחזר את אותה המצוינות בכל רמת הישג. זה מה שאני הולך להראות לכם היום.
1. מה התקציב שלך?
אם אתה רוצה להוציא הרבה כסף על מסע הפרסום שלך, אז אתה צריך לתכנן להשקיע יותר מ-2,000 ש"ח בחודש. אם אינך בטוח כמה להפריש, אז הוצא כ- 500 ש"ח לחודש.
2. מה קהל היעד שלך?
כשזה מגיע לפרסום, הכרת קהל היעד שלך היא המפתח החשוב ביותר. כדי להגיע לקהל גדול, למשל, תצטרך לפרסם בטלוויזיה. עם זאת, אם אתה מנסה להגיע לקהל נישתי יותר, כמו אנשים שמשתמשים בטלפונים אנדרואיד, אז אתה צריך להתמקד בערוצי שיווק דיגיטליים כגון Google Adwords או Facebook Ads.
3. מהו הערוץ הטוב ביותר להעברת המסר שלך?
אחד הערוצים הטובים ביותר להעברת המסר שלך הוא אימייל. למייל יש את אחד משיעורי ההמרה הגבוהים ביותר מכיוון שהוא נשלח ישירות לתיבת הדואר הנכנס של הלקוח שלך, מה שאומר שיש סיכוי גבוה יותר שהם יפתחו אותו. יש לו גם שיעור עלות לאלף (CPM) נמוך, כלומר אתה מוציא פחות כסף על המודעות שלך.
דוא"ל גם נותן לך הזדמנות לבנות קשרים עם לקוחות פוטנציאליים על ידי הוספת תיבת הסכמה בסוף המודעה שלך. זה מאפשר לאנשים שמתעניינים במה שיש לך להציע להירשם לניוזלטר שלך ולהתעדכן כאשר אתה משחרר תוכן חדש כמו פוסטים בבלוג, מכירות או מבצעים.
4. כמה זמן המודעה שלך צריכה להיות?
זו שאלה מצוינת כי החוכמה המקובלת אומרת שככל שהמודעה ארוכה יותר, כך היא הופכת משכנעת יותר. אבל מחקרים אחרונים הראו שאנשים למעשה מגיבים טוב יותר למודעות באורך קצר יותר. לכן, אם אתה רוצה שהמודעה שלך תהיה הכי יעילה, נסה לשמור אותה קצרה ומתוקה.
5. באיזו תדירות כדאי לפרסם?
עם פרסום, תדירות היא הכל. ככל שתפרסם יותר, כך יותר אנשים יזכרו את שם החברה שלך. וככל שהם ישמעו את זה יותר, כך גדל הסיכוי שהם יקנו את הסחורה או השירותים שלך.
אמנם חשוב לקבוע כמה אתה יכול להרשות לעצמך להוציא על פרסומות, אבל חשוב גם לחשוב באיזו תדירות אתה צריך להוציא אותו. אם תפרסם פרסומת רק פעם או פעמיים בשנה, צרכנים עלולים לשכוח מהחברה שלך לפני שתהיה להם הזדמנות לבקר באתר שלך או לרכוש ממך משהו. ודא שהצרכנים יודעים מי אתה ומה אתה מוכר על ידי השקעת מאמץ בפרסום בתדירות גבוהה מזו.
כמו כן, חשוב להבין כמה מסוגי הפרסום השונים העומדים לרשותך. עם מודעות בתשלום, כמו Google Adwords או Facebook Ads, התקציב שלך יכתיב באיזו תדירות תוכל לקדם את עצמך בפלטפורמות הללו. אבל עם מודעות מסורתיות בעיתונים, מגזינים, רדיו ושידורי טלוויזיה, אין הגבלה על כמה פעמים ביום או בשבוע הם יכולים לשדר פרסומת עבור החברה שלך.
השורה התחתונה היא כזו: פרסום עובד בצורה הטובה ביותר כאשר הוא נעשה בתדירות גבוהה עם מידע עדכני המוצג בצורה מרתקת עם מסר ברור המועבר בערוצים רבים כך שיגיע למספר האנשים הרב ביותר שניתן.
6. האם ביטוי קליט יעבוד טוב יותר מאמירה עובדתית?
האמת היא מניע רב עוצמה, אבל ביטויים קליטים יכולים לעזור לך לבנות את המותג שלך ולהפוך את המוצר שלך לבלתי נשכח יותר.
אחד הסודות של פרסום יעיל הוא שאנשים נוטים יותר לזכור את הביטוי מאשר את העובדות.
המודעה "כולם רוצים להיות כמו מייק" זכורה לעתים קרובות יותר מהסיסמה של נייקי "פשוט תעשה את זה".
הומור גם עוזר למותגים לבלוט במוחותיהם של הלקוחות. חשבו על כמה ממסעות הפרסום המוצלחים ביותר בהיסטוריה. מה משותף לכולם? הוּמוֹר! בין אם זו חנות הגבינות של מונטי פייתון או "מה יכול בראון לעשות בשבילך" של פדקס? מסע פרסום, הומור הפך לחלק חשוב בקמפיינים שיווקיים מוצלחים. הומור עוזר לך להתחבר ללקוחות ברמה הרגשית וגורם להם לחשוב אחרת על המוצרים או השירותים של החברה שלך.
7. האם כדאי לי לשים תמונה בפרסומת שלי?
תמונה מדברת אלף מילים. אם אתה משתמש בוויזואל כדי לפרסם, זה אמור להיות טוב. זהו אחד הסודות החשובים ביותר שיש לזכור בעת פרסום עם תמונות.
אם אתה מתכוון להשתמש בתמונה בפרסומת שלך, וודא שהיא איכותית ומספקת מידע על מה שהחברה שלך עושה. זה צריך להיות מושך את העין ולהתבלט ממודעות אחרות בדף או בפיד.
אם אתה רוצה שאנשים יעשו מעשה, שים את עצמך בנעליים שלהם. איזה סוג של דימויים הם מוצאים מושך? כלל אצבע טוב הוא לעקוב אחר כלל שלוש השניות: כל תמונה שמישהו רואה במשך יותר משלוש שניות יכולה לשנות את דעתו על משהו.
המשמעות עבור מפרסמים היא שהם צריכים ליצור מודעה שתמשוך את תשומת הלב של אנשים לפחות לשלוש שניות כדי שיוכלו לגרום להם לחשוב על המוצר או השירות שלהם במהירות ובקלות. אם אתה צריך דוגמה לכך שזה עובד טוב, פשוט תסתכל על הסיסמה 'Just Do It' של נייקי שחיקו אותה פעם אחר פעם במהלך השנים מאז הופעת הבכורה שלה ב-1988, כי היא תפסה את דמיונם של אנשים בצורה כל כך תמציתית בפשטות ובעוצמה שלה.
8. האם עלי לכלול הומור במסע הפרסום שלי?
הומור יכול להיות דרך מצוינת להבליט את המודעות שלך. האמת היא שבני אדם נמשכים באופן טבעי לכל דבר מצחיק. להומור יש את הכוח להדהד את הקהל ולהצחיק אותם. אבל זכור, אם אתה בוחר לכלול הומור במסע הפרסום שלך, אל תגזים. אם גורם השעשועים שלך יורד באופן משמעותי לאחר השניות הראשונות, כנראה שאתה משתמש ביותר מדי הומור. היזהר כי אנשים יכולים להתעייף מבדיחות מהר מדי.
הדרך הטובה ביותר לדעת אם הפרסומת שלך מכילה את הכמות הנכונה של הומור היא על ידי בדיקתה על חברים או בני משפחה לפני שתחליט אם יש לכלול אותה בטיוטה הסופית. אבל זכרו--אל תסתמכו רק על דעותיהם של אחרים. אם המשוב שלהם לא תואם את מה שאתה רוצה עבור העסק שלך, קדימה ותמשיך בלעדיהם!
9. האם הומור תמיד הוא התשובה לבעיות פרסום?
הומור הוא לרוב התשובה לבעיות פרסום. עם זאת, לא תמיד. דמיינו שיש לכם מוצר, נניח שואב אבק, שמיועד לבעלי חיות מחמד. קהל היעד שלכם הוא אנשים עם חיות מחמד שמעוניינים לנקות את בתיהם. אם המסר שלך היה מדגיש את כל הדרכים שבהן שואב האבק שלך יעזור לנקות שיער של חיות מחמד, האם הומור יתאים? כנראה שלא. דרך מתאימה יותר לפרסם את המוצר שלך עשויה להיות להראות כמה קל להשתמש בו או להדגיש שהוא אוטומטי לחלוטין ולא ידרוש הרמה כבדה מצד המשתמש.
10. מתי עלי להפסיק לפרסם כדי לראות אם זה הצליח או לא?
השאלה האחרונה היא כמה זמן אתה צריך לפרסם כדי לראות אם זה היה הצלחה או לא. יש כמה סיבות שבגללן תרצו להפסיק פרסומת, אבל יש כמה דגלים אדומים שאפשר להיזהר מהם. לדוגמה, אם אתה מפרסם בפייסבוק ושיעורי ההמרה שלך יורדים מתחת לאחוז אחד, הסיבה עשויה להיות שהמודעה שלך לא מכוונת לקהל המתאים או שאתה מוציא יותר מדי כסף על קליקים מאנשים שלא. מתעניינים במה שיש לך להציע.
אם שיעור ההמרה שלך נמוך ולא נראה שאתה משיג לקוחות חדשים, אולי הגיע הזמן להפסיק לפרסם ולנסות משהו אחר. אם מפרסמים ישתמשו במשאבים שלהם ביעילות, הם אמורים להיות מסוגלים לראות את שיעור ההמרה יורד תוך מספר שבועות.
11. כמה כסף עלי להוציא על פרסומת לפני שאני רואה תמורה כלשהי?
זה כנראה ברור כבר עכשיו: סכום הכסף שאתה מוציא על פרסום הוא לא בהכרח דרך מדויקת למדוד את האפקטיביות שלו. לדוגמה, אם תוציאו בין 10$ ל-1,000$ לקליק על מודעת פייסבוק מסוימת שמביאה רק חמישה או עשרה משתמשים מדי כמה חודשים, זה יראה בבירור שלמרות שהמודעה שלכם יצרה קליקים, היא לא מייצרת לקוחות לעסק שלכם. מצד שני (סליחה הצרפתית שלי), אם אתה מקדיש פחות מ-$10 לקליק בגוגל אדוורדס ומביא אלפי מבקרים ממפרסמים מכל העולם בכל חודש ורבים מהמבקרים האלה ממירים ללקוחות עבורך, אולי תחשוב פעמיים על סריקת כל מאמצי השיווק שלך אך ורק על סמך כמות הכסף שהשקעת. האם זה יעיל? בהחלט. האם זה ייצור ערך?
סיכום
הדרך הטובה ביותר להגיע לעולם היא באמצעות פרסום יעיל. ואנחנו מתמחים בלאפשר לזה לקרות.
בין אם אתה צריך להגיע לדמוגרפיה מסוימת, להגביר את המודעות למותג או להגביר מכירות, אנחנו יכולים לעזור לך להגיע ליעדים שלך. הרשו לנו להראות לכם כיצד אנו יכולים לעבוד יחד עם המומחיות והידע שלנו בערוצים דיגיטליים שונים שיאפשרו אסטרטגיה יעילה להשגת היעדים שלכם.