כן, לשווק גן ילדים היום זה לא מה שהיה פעם. מהקייס הזה ניתן למעשה ללמוד על שיווק בכלל בעידן האינטרנט לכל עסק שיש לכם.

אב הבית שלנו לא מבין מאיפה נשים לוקחות את הכוחות להיות גם נשואות, גם עובדות וגם אימהות.
ומה תגידו כאשר מדובר בגננות, גם לטפל בעשרות ילדים וגם לנהל עסק?
לכן החלטתי לתת כמה טיפים בשיווק לגני ילדים כדי שיהיה לגננות קצת יותר קל...
גן ילדים הוא השלב הראשון בחינוכם הפורמלי של ילדים. ''בגיל הרך כל ילד עובר מקום שאין ממנו חזרה. מעבר לו תהיה או לא תהיה לו הזדמנות לממש את יכולותיו המולדות, תלוי בעובדה אם התממשו כמה תנאים נחוצים.'' (אוסקר ון ליר)
היסטוריה
גן הילדים הראשון נפתח ב-Bad Blankenburg שבגרמניה על ידי המחנך הגרמני פרידריך וילהלם אוגוסט פרובל בשנת 1837, ובארצות הברית נוסד גן הילדים הראשון על ידי מרגרטה מאייר שורץ בווטרטאון שבמחוז דודג' בוויסקונסין.
תפקידו של גן הילדים
ילדים בגילאים 3-6 הולכים לגן הילדים כדי לרכוש מיומנויות, משמעת, משחק, שינה, ציור, מוזיקה וריתמיקה, ולעתים גם את יסודות הקריאה והכתיבה (אוריינות), כמו גם פעילויות אחרות. עבור ילדים שבילו עד עתה את יומם בבית הוריהם, השהייה בגן הילדים מלמדת אותם לשהות הרחק מהוריהם עם או ללא חרדה זוהי מיומנות אותה הוא לומד לרכוש או להסתגל עליה כפי כוחו.
גן הילדים מאפשר גם אינטראקציה חברתית בין הילדים ומאפשר להם לרכוש מיומנויות חברתיות שונות כמו שיתוף, משחק קבוצתי הקשבה ועזרה לזולת.
יש הגורסים שתפקיד הגן הוא להכין אותו לקראת לימודיו בבית הספר היסודי ולהכשירו לכיתה א' ולחיים הבוגרים. הגדילו לעשות ביפן וכבר בגיל הרך מלמדים ומכשירים אות הילדים להסתגל ל"עולמם של הגדולים" ומגלים להם את תחומי העיסוק השונים בהם הוא יוכל לעבוד לכשיגדל ומאפשרים להם לשחק באותם תפקידים ותחומי עיסוק כאשר במקום שכר הילדים מקבלים תמורה הולמת (למשל גלידה).
שיטות וגישות חינוך.
ישנם מספר גישות ושיטות חינוך לגני ילדים. בהתאם לתרבות ולמאפיינים סוציולוגים שונים לכל חברה או כל משפחה מסתגלת לגישת חינוך שונה ולפיכך גם לשיטה פדגוגית שונה ולגן ילדים שונה.להבנה נוספת מומלץ לקרא את המאמר על "גישות ושיטות חינוך בגני ילדים" .
אילו פעילויות צריכות להיות בגן ילדים?
נראה שתוכניות הלימוד בגני ילדים מספקות תכנים לימודיים חיוביים כמו גם יתרונות חברתיים והתנהגותיים.
עם זאת, יש הסכמה בקרב החוקרים כי תוכן הפעילויות בגן הילדים חשובה יותר משאלת אורך יום הלימודים בגן.
שני החוקרים, גולו ואולסן וזיגלר, מזהירים מחנכים והורים מפני הלחץ לכלול יותר הוראה דידקטית-אקדמית בגני ילדים שבהם נמצאים הילדים במשך יום שלם. לטענתם תוכן שכזה אינו מתאים לילדים צעירים.
בנוסף, גני ילדים בהם שוהים הילדים יום שלם (בניגוד לגנים בהם שוהים הילדים רק חצי יום) מספקים להם יותר הזדמנויות להיות מעורבים בפעילויות בקבוצות קטנות ביוזמת הילדים עצמם. גננות וגננים בגנים יומיים חשים פחות בלחץ זמן ויש להם יותר פנאי להכיר טוב יותר את הילדים ואת צורכיהם.
נראה שתוכניות הלימוד בגני ילדים מספקות תכנים לימודיים חיוביים כמו גם יתרונות חברתיים והתנהגותיים.
חיפוש גן.
כדי לחפש גן ילדים המתאים לגישת החינוך והחיוך שלכם ההורים ולקבל אינפורמציה והמלצות לגבי גני ילדים שונים בארץ מומלץ להתחיל לחפש באתר "הגננת" שמרכז את כל הגנים בארץ ומאפשר גם להתייעץ בנושאים שונים.
שיווק גני ילדים off-line
מעבר לבחירת שיטת חינוך ונתינת יחס חם ואוהב הגננת כיום צריכה לעסוק בפעילויות שיווק כדי שתהיה תפוסה מלאה בגן והיא תוכל להוציא לפועל את כל תוכניותיה לטובת הילדים. אם תרצה למשל לעשות חוג ריתמיקה או להביא קוסם לגן ברור שככל שיהיו לה יותר ילדים עלויות החוגים וההפעלות הללו מתחלקות בין יותר הורים וכלל שיש יותר הורים כך הגננת יכולה להפעיל יותר חוגים והפעלות ולהעשיר את התכנים שהיא מעבירה לילדים.
שיטות שיווק בהן הגננת יכולה לעשות שימוש או שלא מומלץ לה לעשות בהן שימוש הן רבות. כאן נביא מספר דוגמאות לסבר את האוזן, ואידך זיל גמור:
-
שיטת הפה לאוזן – זוהי כנראה השיטה הטובה ביותר לכן יש לעקוב אחרי ההורים שנרשמו לגן בעבר ולהיות אתם בקשר חם, בסופו של דבר הם יעדיפו לרשום ילד חדש בגן שהם כבר מכירים.
-
ארגון – ישנם מספר ארגונים המאגדים תחתם גני ילדים. מומלץ להצטרף לאחד הארגונים ולפרסם זאת בשלט בכניסה לגן. זה נותן שקט להורים שהגן הוא בפיקוח ארגון ארצי של ארגון גני ילדים.
-
פרסום במקומון – זה לא מומלץ במיוחד כי זה לא ממוקד מספיק אבל כדאי לעשות כמה פרסומות קטנות לפני תחילת שנה ולהציע גם לבוא למשחקייה (הסבר בהמשך) בחופשת הקיץ.
-
מתווכי נדל"ן - אנשים שעוברים באמצע השנה למקום חדש מחפשים מסגרת לילדים שלהם, וסוכן נדל"ן יש לו אינטרס להראות ללקוחות שלו שיש מסגרות מתאימות לילדים שלהם באזור.
-
פרסום ממוקד - בטיפות חלב, בקופ"ח לילדים, ובלוח משרד התעסוקה – בשביל אמהות שמצאו עבודה ומחפשות עכשיו מסגרת לילדים.
-
משחקייה - במיוחד בתקופת החופש ולקראת החורף – אפשר להציע הפעלות ומשחקייה לילדים בעיקר בשעות אחה"צ אחרי פעילות הגן עבור הילדים שלהם.
שיווק גני ילדים on-line, וקידום הגן בגוגל.
· אתר אינטרנט - שלב ראשון הוא פתיחת אתר אינטרנט כמו למשל "הגן של יוכי" . מעבר לפרסום ולהכרה על קיום הגן ברשת האינטרנט מאפשר האתר לחזק את הקשר בין הגן להורי הילדים ובעצם לחזק את תדמית הגן בעיני ההורים.
· רישום באינדקס ומנועי חיפוש – ישנם מספר אתרים שעוסקים בתחום גני הילדים ומאפשרים להורים לחפש גן לפי פילוחים שונים בכל הארץ. כמובן שכדאי ומומלץ להרשם אליהם. אתר "הגננת" ( www.haganenet.co.il ) מאפשר לכם מעבר לרישום סתמי במאגר שלו לפתוח אתר אינטרנט חינמי.
יש לשים לב שרישום באינדקס שמאגד תחתיו מאות גנים הינו בעצם לינק בעל
· מילות חיפוש – יש לשים לב שמילות החיפוש האפשריות לחיפוש גן יכולות להיות שני ביטויים שווים אך שונים – "גן ילדים", ו"גני ילדים". כדאי שבאתר הגן גם יוזכרו שיטות החינוך בהן פועל הגן כפי שהזכרנו קודם ומיקום הגן.
· פורומים – ישנם פורומים רבים בתחום הפונים הן להורי ילדים והן לגננות. כדאי להשתתף בפורומים השונים ולספר על הפעילויות שאתן עושות בגן, לתת המלצות לקולגות (בתקווה שיחזירו לכם) וכו'.
סוף דבר