5 מיתוסים בנוגע לקמפיין PPC

בתאריך 27 אפריל, 2008

תחום הקידום או הפרסום הממומן (PPC) זוכה לפופולאריות ולהצלחה והפך בשנים האחרונות לחלק אינטגרלי בתהליך השיווק באינטרנט. יחד עם זאת, כיאה לתחום חדשני ומתעדכן, הוא סובל לא אחת ממיתוסים שאינם נשענים על עובדות - אלא בעיקר על הערכות. לפניכם חמישה כאלה.

5 מיתוסים בנוגע לקמפיין PPC
פרסום האתרים הממומן בשיטות תשלום פר הקלקה (PPC), הוא אחד מהכלים הפופולאריים ביותר היום לשיווק באינטרנט, אך כמו קידום האתרים האורגני (SEO), גם הוא סובל ממספר מיתוסים בקשר אליו. אין זה מפתיע - מדובר בתחום חדשני ומתעדכן, וכמו כל דבר שקשור לגוגל, הרבה פעמים רב הנסתר על הגלוי. חברה לבניית אתרים או חברה לקידום אתרים שמריצות קמפיינים של PPC, נותנות ללקוח הסברים, אך הוא לא תמיד מקבל את התשובות הנכונות, אלא בעיקר מיתוסים שצמחו במהלך השנים האחרונות, והנה כמה נבחרים:
 
"היתרון של קמפיין הקידום הממומן הוא הזמינות והמיידיות שלו".
זה נכון ניתן להעלות קמפיין תוך כמה דקות, השאלה מה יעלה גורלו ואיזה יתרון פעולה כזאת תיתן לך. אם הוא הקפמיין יהיה באוויר תוך זמן קצר ובלי מחשבה, סביר להניח שהוא יישכל. עבודה על קמפיין PPC של גוגל מאופיינת במיידיות ובנגישות שלה ולכן היא כל כך פופולארית, אך יחד עם זאת קמפיין PPC דורש השקעה וחשיבה רבה לפני העלתו לאוויר. זה כולל  בדיקת מתחרים (והיום כידוע יש הרבה כאלה), בדיקת מונחי חיפוש (על איזה מונח יש הכי הרבה תחרות?) וניסוח המודעה על יד יחברה לבניית אתרים או חברה לקידום אתרים.  (גוגל היום בודק בקפדנות את תוכן המודעה ואת הקשר שלה לעמוד המקשר).
 
"אתר שעושה קמפיין PPC אינו צריך להתחשב בנתוני SEO בסיסיים"
נכון שאפשר להקים קמפיין PPC גם כדי לקדם אתר עם עמוד אחד בלבד, אולם גוגל מפעיל רובוט אחד הנקרא ADSBOT . רובוט זה סורק את תכני האתר המפרסם, בודק את תכניו ואת הרלוונטיות שלהם וכך יוצר ציון איכות, שבעזרתו הוא קובע היכן תמוקם המודעה. הדבר קריטי מאוד בעיקר בתחומים תחרותיים ובמילות מפתח מבוקשות כמו "חברה לבניית אתרים" או חברה ל"קידום אתרים".
 
"לא משנים מודעה מנצחת" 
גוגל מעדיף מפרסמים שמשקיעים זמן ומאמץ בקמפיין והוא עושה זאת גם לפי בדיקה של מספר המודעות החלופיות בכל קבוצה. כך הוא יכול לעשות רוטציה בין המודעות ולבדוק סטטיסטית איזו הכי מוצלחת. לכן, עדיף קבוצה של מודעות עם ניסוחים שונים על פני מודעה אחת אידיאלית. 
 
"אם אני עושה SEO, אני לא צריך PPC".
ההשפעה של קידום האתרים האורגני על האתר שלך תהיה לטווח ארוך וטוב שהתחלת להשתמש בשיטת שיווק זו. יחד עם זאת, אם הרצת קמפיין PPC, מומלץ להשאיר אותו באוויר, ואם קשה לך עם התקציב - פשוט להוריד אותו. השארת קמפיין ה- PPC היא חיונית מבחינת חקר מילות מפתח ותנועת גולשים.
 
"גוגל 'דופק' אותי בתוצאות האורגניות כי אני לא עושה קמפיין PPC".
אין שום קשר. גוגל מדרג את תוצאות החיפוש רק על סמך ציוני רלוונטיות. מי שחושב שגוגל יעשה פעולה כלשהי שתפגע בהגינות וברלוונטיות של תוצאות החיפוש שלו - טועה בגדול.  
מאמרים נוספים...