יחסי ציבור אופנה

בתאריך 28 יוני, 2008

האם יש כלל צורך ביחסי ציבור כאשר מדובר באופנה? הרי אופנה באה והולכת ואינה תלויה. ומהי אופנה? האם אופנה קשורה אך בביגוד, הנעלה ואקססוריז, או שמא קשורה היא בכל דבר ויזואלי (פטישיסטי אם תרצו) אשר משתנה לאורך הזמן ובהתאם לתכתיביו?

יחסי ציבור אופנה

 

המומחים בתחום יעידו על כך שאופנה יכולה להכיל בתוכה כל עניין ודבר ובלבד שיש בו מן הדינאמיות הויזואלית ואומר, כל פריט או מוצר בעל יכולת להישאר פונקציונאלי ועם זאת להשתנות חיצונית בהתאם לצו האופנה ולהתאים לנו לתיק היד ולמרקם הנעל, אגב, גם תיק היד ומרקם הנעל ימצאו עצמם מהר מאוד מחוץ לניוזלייטר אופנתי אם לא יקפידו להישאר מעודכנים ולספק לנו, כחיות אופנתיות, את רף הריגוש הוויזואלי לו אנו משוועים בנישה זו.

 

כיום רף הריגוש המדובר מוצא עצמו בשיאים חדשים שלא נראו בעבר, וגורם לנו יותר מתמיד לרצות למצוא עצמנו שותפים לקריטריונים בלתי מתפשרים של תכתיבים חברתיים לפרטים הנחשבים ל"נכונים" או "יפים" בתחומים שונים, כגון ביגוד, ריהוט, עיצוב פנים וחוץ, נימוסים, ואמנות.

כך שנרצה להתלבש בהתאם לצו האופנה, לבלות במקומות הכי אטרקטיביים, לשבת במסעדות הכי מבוקשות, להתארח בתערוכות הכי גדולות, לצפות בהצגות ובסרטים הכי מדוברים, לקרוא בספרי רבי מכר, להאזין למוסיקה הכי עכשווית ובכלל, להישאר מעודכנים ומודעים לצעקה האופנתית האחרונה בכל תחום.

אופנה במשמעותה המצומצמת מתייחסת בדרך כלל לאופנת הלבוש והתכשיטים. מגזינים רבים עוסקים בנושאים אלה, כיום, גם מגזיני גברים בנוסף לנשים. תעשיית האופנה מקדמת את עצמה על ידי שימוש בדוגמניות: נשים יפות הלובשות את הבגדים האופנתיים ומראן מעוצב על ידי מעצבי אופנה, והן מצטלמות למגזינים או מסתובבות בתצוגות אופנה על מנת להראות לציבור את היופי של המוצר שהן מפרסמות (כאמור, ביגוד, הנעלה, תכשוט, עיצוב שיער ועוד).

כצרכנים מן השורה, כיצד נוכל לדעת על כל ההפנינג הזה שקורה ממש מתחת לאפנו וכיצרנים, איך בכלל מוצר מסוים הופך להיות אופנתי כלעומת מוצר אחר דומה שנותר מחוץ לכל ברומטר של שייכות, עכשוויות, נחשקות או בקיצור- אופנתיות ומה נוכל לעשות כדי להביא את המוצר לרמת מודעות ומקובלות מקסימאלית?

 

כאן נכנס לפועל הנושא של יחסי ציבור ואופנה.

מוצר נחשק הוא מוצר קודם כל טוב, נקודה. מוצר טוב הוא מוצר אשר הוכיח את אחריותו כלפי המטרה שלשמה הוא נוצר.

ברגע שאחריות זו הוכחה מעבר לכל ספק, על המוצר (או יצרניו) לדאוג שכולם יידעו על כך, זאת, כדי שלא ייוותר אנונימי ככל אותם מוצרים בלתי נודעים מתחומו.

עליו להתקדם כעת במעלה התודעה הציבורית ולהיות "ידוען" ונחשק.

באיזור התפר הזה נכנסת לפעולה עבודת יחסי הציבור.

איש יחסי ציבור טוב, המתמחה בתחום האופנה, ישחה בשלוחות המדיה העוסקות בתחום האופנה, וידע בדיוק לאיזה עיתונאי/מדור לפנות כדי להפיץ איזה מוצר "מוכח" ואמין המיועד לקהלי יעד מתחום זה.

כאשר איש יחסי הציבור מספר את סיפורו של פריט אופנה כזה או אחר, תוך סימון קהל מטרה מדויק, הוא מייחס לו סממני איכות, יוקרה, ותמורה נאותה, כך שלאחר תקופת עקביות סבירה, יהפוך אותו מוצר "מוכח" למותג.

הסממנים האופייניים הללו אשר מופיעים לצד המוצר בכל מקום, הופכים אט אט להיות מזוהים עימו ואף מכונים בז'רגון המקצועי; זהות מותגית.

בתמונה; לנג'רי של בוניטה דה מס.


יחסי ציבור אופנה
מאמרים נוספים...