הדילמות הרבות הקיימות בתקופות משבר ומיתון, האם ללכת בעקבות החלום...לחכות? ואם כן, למה? מהם השיקולים והאם הם רלבנטים? או שמא יש לראות זאת כהזדמנות...
כל יזם, בין אם יזם מתחיל, סדרתי או סתם אחד שקם בבוקר עם רעיון עם פוטנציאל של מיליונים,חושב מאה פעם אם ואיך ללכת ולהוציא לפועל את הרעיון שלו, האם בתקופת מיתון זה משתנה?יש להניח כי החששות גדולים יותר, אך יחד עם זאת אין ספק, כי הצורך במוצרים חדשים לא השתנה. פיתוח ועיצוב של כל מוצר או רעיון הוא עניין מורכב ורגיש ודורש אורך רוח וסבלנות...
1) השאלה הראשונה שעולה היא- האם הרעיון ראוי לכך שיגיע למדף הצרכן בתור מוצר? ובכן, אם לאדם יש חלום להוציא מוצר לעולם, השאלה הופכת ללא רלבנטית...
2) הדבר החשוב ביותר, הוא למצוא את המתווך הנכון, לעבוד לפי שלבים מובנים, ביחסי עבודה תקינים ודיסקרטיים, על המתווך להיות הצד הישיר (המבצע ומרכז את כל הפעילות), הצד שעובד מול הלקוח ומספק את כל הפתרונות והרצונות (במסגרת המציאות..), הנדרשים ע"י הלקוח והשוק הרלבנטי, משלב הרעיון ועד השלב בו המוצר הופך למוצר מדף.
3) המרכיב הלא פחות חשוב הוא, עיצוב המוצר, על המוצר להיות פרקטי, פונקציונאלי, שימושי, פשוט, תוך כדי שימוש בכל הפרמטרים השייכים לתחום המדובר, עמידה בתקנים, קהל היעד, חומרים וכו'. עיצוב המוצר יקבע למעשה את המשך "חייו" של המוצר, פחות ופחות נותנים דגש על העיצוב בגלל אילוצים שלא קשורים באופן ישיר למוצר וחבל. מה בעצם מושך את העין של כל צרכן?
- כל זאת על קצה במזלג... אך לסיכום:
אל לכל יזם או ממציא להירתע מלהוציא לפועל את הרעיון עליו חלם בלילה או מילדות... האם תקופת מיתון או משבר,
היא תקופה בה יש להוריד את הראש ולתת לגל לעבור? יש האומרים כי תקופות כאלה של משבר,
הן הזמן הטוב ביותר לבוא קטנים...ולצאת גדולים!
www.design-gezunt.co.il michael@design-gezunt.com
Design Gezunt Studio