המאמר מתאר את השלבים והתהליך של מיתוג חברה, מהם השאלות שאותם צריך לשאול בזמן מיתוג. בנקודות אותם נעבור הם: היסודות שמהם מורכב מוצר. ערכים, חזון, קהל יעד, בחירת שם המותג, בנית שפה עיצובית ותפקידה. בהצלחה!

בנית חברה חדשה ישנם המון שלבים שעובר בעל החברה, לאחר שנעשתה ההחלטה הסופית
לגבי המוצר או השירות מגיע השלב הייצוגי שבו צריך לתת למוצר או השירות "לפרוץ לעולם"ֿ
מכאן מגיעה השאלה: מהו מיתוג ולפני זה נשאל למה צריך מיתוג?
מהו מיתוג?
מיתוג הוא קודם כל תהליך יצירת קשר עם לקוח, לכל מותג יש "סיפור מותג", אישיות, ערכים וחזון משלו, שצריכים לבוא לידי ביטוי בשפה ויזואלית ייחודית.
המיתוג הוא השפה דרכה מתקשרים עם הלקוח, לקראת מערכת יחסים ארוכה.
מיתוג הוא זהות תאגידית שממנו נותנים למותג אופי ושורשים חזקים על מנת שנוכל לתת לקהל היעד
את התשובה לה הוא צריך דרך המוצר או השירות.
לכל מותג 2 יסודות דואלים מאזנים.
1. יסוד אמוציונאלי הנשען על חום, בטחון, מישהו לסמוך עליו מבטא את אסתתיקת המוצר, היופי,
המניע הראשוני האינסטינקטיבי בסיסי - אוהב, לא אוהב.
2. יסוד רציונאלי הנשען על מקצוענות והצלחות הקשורות בנסיון והשכלה
יסוד המבטא את פונקציונאליות המותג - צריך לא צריך.
ערכים
בראשית מיתוג החברה אנו מתחילים לבחור את ערכי החברה, ערכי החברה הם היסודות שעליהם נשען המיתוג, מקובל בחברות גדולות ששלב הערכים נעשה יחד עם אסטרטג על מנת לכוון את המוצר או השירות לערך שיקדם אותו הכי טוב, לכן חשוב לדייק ביסודות אלה ולדרג אותם בדיוק רב, שהיסוד החשוב ביותר ניצב למעלה וכך הלאה, למשל חברת "צעצועים", שהיסוד העיקרי שלה לדוגמא יהיה כיף, ורצונה להביע את הכיפיות במוצרים שלה, מה שאומר שהחשיבה על הלוגו מבוססת מהערך הראשי ושאר הערכים שלידו.
חזון
לאחר קביעת הערכים של החברה ישנו שלב חזון החברה, זהו שלב התכנון, הראיה רחוק, שאיפות החברה ולאן היא שואפת להגיע, חשוב מאוד לערוך סקר קצר על חברות דומות שנמצאות בשלב הגבוה שאליהן החברה מכוונת. דרך המטרה נוכל לכוון את הפעולות אותן נצטרך לנקוט כדי לבנות אירגון מצליח.
איתור קהל היעד
מאחר שלכל חברה יש את קהל היעד שלה לפי החזון והערכים נצטרך לאפיין אותו במספר שאלות:
גיל קהל היעד, פרופיל אישיותי, סטאטוס חברתי, למה הוא מתחבר, מה מניע אותו, מה הם הרכישות המרכזיות שלו, תחביביו, מה הוא מחפש בחיים? מה חסר לו, והכי חשוב: איזה מענה נותן לו המוצר או השירות שלנו.
בחירת שם המותג. בחירת סלוגן המותג.
לאחר שהבנו מהו נתינת השירות של החברה ורשמנו ערכים שמהם צומח המוצר, נעבור לחיפוש שם המותג, (לעיתים, או בד"כ זה אינו מגיע בסדר המצוין במאמר זה) שם המותג מסביר קודם מהו המותג, גם אם זה שם שאין לו משמעות רציונאלית ברורה, לשם יש תחושה ועולם תפיסתי ותחושתי כששומעים אותו.
סלוגן המותג מסביר מה עושה המותג או מה הוא אומר על סביבת חייו או פילוסופית המותג,
כמו למשל חברת המשקאות "קוקה קולה" - טעם החיים, סלוגן שמסביר מה נותן המשקה ללקוח.
בניית שפה עיצובית
לאחר שלב בחירת השם אנו מחפשים שפה עיצובית אחידה ובעלת כוח שתשרת אותנו ותיצור זהות ברורה לכל מי שיראה אותה, למשל, חברת התקשורת "אורנג'" מיתגה את עצמה בצבעי הכתום, שחור ולבן, והתמונות שלה הם תמיד בשחור לבן, (עכשיו זה קצת השתנה, כי המותג מסועף לעוד תתי מותגים שגם ממותגים), דבר שגורם לנו לזהות מיד את החברה ולחזק את הקשר שלנו איתה.
מטרת השפה העיצובית היא לשרת את היעדים האסטרטגיים של החברה,
להעצים את היתרונות התפיסתיים של המותג,
להתאים את המותג למאפייני הסביבה התחרותית והדינאמיקה שלה,
להגדיל את ייחודיות המותג, הזכירות ובסופו של דבר את מכירות המותג.
הצלחת העסק
ישנם המון גורמים להצלחה שלא אצליח למנות את כולם אולם ההצלחה תלויה בראש וראשונה
באמונה פנימית חזקה של "אני יכול", "אני מצליח", רצון חזק להצליח, עקביות, דבקות בערכי המותג,
תוכנית פעולה, ושיתוף פעולה מאוזן בין התחושה הפנימית רגשית לבין הפרקטיקה המעשית.
מאחלת לכולם הצלחה רבה.
ניתן להתיעץ או להפגש איתי בטל. 054-4404439