שיווק ברשתות חברתיות ככלי למסחר ברשת

בתאריך 29 אוקטובר, 2009

ליצור מותג באינטרנט זו עבודה למקצוענים!!! לפני כשנתיים הושק ע"י חברת האינטרנט פלוטו פרויקט eBrand למיתוג אישי וקידום אתרים ברשת. לאחר פעילות משותפת, נפרדו דרכיהן של פלוטו ו- eBrand, וכל חברה פנתה לדרכה העצמאית. בימים אלה השיקה חברת פלוטו את PEB – Professional E-Branding – חברה ליחסי ציבור באינטרנט המציעה מגוון כלים בתחום המיתוג האישי והעסקי באמצעים טכנולוגים ותוכניים – על מנת למתג, ולהשיג יתרון ניכר על פני המתחרים. רעיון גדול יכול לחסוך השקעה גדולה... עד לא מזמן, מרבית הפעילות השיווקית באינטרנט נסבה סביב חברות ופירמות מבוססות. האדם הפרטי והעסק הקטן לא הוזמנו לשחק "במגרש של הגדולים". היום, רשת האינטרנט מאפשרת לכל שם להפוך למותג מוביל, ולהגיע למספר גדול של לקוחות פוטנציאליים, בלי צורך בהשקעת סכומי עתק בפרסום ובמחקר. PEB מציעה לכל לקוח חבילת שירותים הנתפרת ע"פ מידותיו, וע"פ צרכיו הייחודיים, הכוללת, בין היתר: יחסי ציבור באינטרנט, שירותי מיתוג אישי, מיתוג לבעלי מקצועות חופשיים, ניקוי אזכורים שליליים מגוגל וממנועי חיפוש מובילים אחרים, כתיבה והפצת מאמרים ועוד. אנחנו ב- PEB מאמינים, שהאינטרנט מעניק לכל אדם או עסק הזדמנות פז להצליח, ולהתחרות מול מותגים מובילים, בלי רגשי נחיתות או מגבלות כלכליות – כי באינטרנט, רעיונות, יצירתיות והתמדה שווים הרבה יותר משווי הנכסים, מגודל צוות העובדים או מהמחזור הכספי...

שיווק ברשתות חברתיות ככלי למסחר ברשת
"לצאת לקניות" עם החברים מפייסבוק... שיווק במדיה חברתית הוא היום חלק בלתי נפרד מתחום המיתוג והשיווק באינטרנט. הכוונה היא לשימוש ברשתות חברתיות, כמו פייסבוק או טוויטר, כדי לשווק מותגים ולהעלות את התנועה (טראפיק) באתר המותג – ואלה אכן כלים יעילים להשגת מטרות אלה. אבל ככל שעובר הזמן, הכלים הללו הופכים להיות יעילים גם בתחום המסחר האלקטרוני (ביצוע רכישות מוצרים של ממש באמצעות הרשת). הרעיון הכללי מאחורי שיווק במדיה חברתית הוא שלא כדאי להיות יותר מדי "שיווקי", כי אחרי הכול, מדובר ברשתות שנועדו לשיחות חברתיות – ובמידה רבה, זה עדיין מאוד נכון. ובכל זאת, הרשתות החברתיות מעניקות פלטפורמה להרבה פעילויות שהן מעבר לחברתיות נטו (למשל: החתמת עצומות, גיוס תרומות, גיבוש קבוצות אינטרס פוליטיות ועוד) – ואחת מהאפשרויות שמתפתחת כיום מאוד, היא האפשרות להעצמת תחום המסחר אינטרנטי. עד היום, החששות של אנשים בנוגע לאבטחת מידע ברשת, עיכב מאוד את תחום המסחר האינטרנטי. הרבה מאוד אתרי מסחר, שהשקיעו רבות בפיתוח מערכות אבטחה מצוינות, מאבדים כמות אדירה של לקוחות פוטנציאליים, רק בשל התדמית הלא בטוחה שיש לקנייה ברשת. כיום, חיבור לפייסבוק הפך למשהו שמנהלי אתרים מטמיעים באתריהם בקלות. אתר שמקושר לפייסבוק, וגולשים יכולים להיכנס אליו כדי לבצע רכישה, כשכל שנדרש מהם היא החברות בפייסבוק – סביר להניח שיעורר בגולשים פחות חשש בנוגע לענייני אבטחה. חיבור לפייסבוק מאפשר כניסה לאתרים מסוימים, כשאימות הזיהוי נעשה באמצעות הפרופיל המפורסם ברשת החברתית. ברור, שחיבור של אתר לפייסבוק לא אומר שום דבר בנוגע לרמת האבטחה של האתר, אבל אנשים ממילא מחוברים לפייסבוק כל הזמן – כלומר, הם התגברו על מכשול החשש מחשיפת פרטים ברשת, כשמדובר בפייסבוק. זאת אומרת, שאם הם ייתקלו באתר כלשהו בהקשר לפייסבוק, הם לא יחששו להיכנס אליו ולהירשם, אם מדובר במידע שממילא כבר פרסמו ברשת החברתית... ככל שאנשים מבלים יותר זמן בפייסבוק, הם, למעשה, מעניקים יותר אמון במותג של הרשת החברתית, וגם אם הם לא מודעים לכך, יש לדבר הזה השפעה על האופן שבו הם תופסים מותג שנחשף בפניהם דרך הרשת. מדובר בצריבה של מותגים בתודעה – עיקרון פשוט ובסיסי מאוד בשיווק. צריבה בתודעה באמצעות הטוויטר, לא אומרת שצריך לשלוח אלפי טוויטים שיווקיים ביום. מי שמתחברים לטוויטר, לרוב מחפשים אינפורמציה – לא סיסמאות פרסומת. הדיון והעברת המידע מעניקים למותג נראות ברשת שאנשים סומכים עליה, גם כאשר האינפורמציה שעוברת בדיון אינה קשורה ישירות למוצרים שמבקשים לשווק. הגענו לשלב שבו פלח רחב באוכלוסיה חש יותר בנוח להיות חלק מרשתות כמו פייסבוק וטוויטר, ועולם המסחר האינטרנטי עומד להתפתח מאוד בעקבות זאת. למשל, גולש שמצא באתר מסחר המחובר לפייסבוק מוצר שמעניין אותו, יכול ליצור קשר עם החברים ברשת החברתית, ולהתחיל צ'אט, שבו הוא למעשה לוקח אותם איתו לסיבוב "קניות" (מראה להם את המוצר המדובר, מבקש מהם עצות, משווה מולם מחירים...)
מאמרים נוספים...