בעשור השני של המאה ה 21 אתר אינטרנט וככל הניראה גם דף פייסבוק הם דבר שכל עסק צריך שיהיה לו. אם פעם הקשר ללקוח הפוטנציאלי נעשה באמצעות כרטיסי ביקור, מס' טלפון ופקס וגם כתובת מייל הרי שהיום גם אתר וכרטיס פייסבוק הפכו לחלק שיגרתי מכל עסק.ואפילו לא מעט עסקים כבר טרודים בעדכון האתר והתאמתו לצרכיהם בפעם השניה או השלישית אחרי שהאתר הקודם הזדקן וכבר לא מתאים לצרכים.

בעשור השני של המאה ה 21 אתר אינטרנט וככל הניראה גם דף פייסבוק הם דבר שכל עסק צריך שיהיה לו. אם פעם הקשר ללקוח הפוטנציאלי נעשה באמצעות כרטיסי ביקור, מס' טלפון ופקס וגם כתובת מייל הרי שהיום גם אתר וכרטיס פייסבוק הפכו לחלק שיגרתי מכל עסק.ואפילו לא מעט עסקים כבר טרודים בעדכון האתר והתאמתו לצרכיהם בפעם השניה או השלישית אחרי שהאתר הקודם הזדקן וכבר לא מתאים לצרכים.
שיפוץ אתר דומה לשיפוץ הבית – הוא מה שמייצג אותך בפני הסביבה , הוא הפנים והתדמית של החברה. עיצובו צריך להתאים לרוח ולאתוס של החברה כמו גם מבחינה עיצובית ופונקציונלית למתרחש ומתעדכן בעולם האינטרנט.
לאחר שבררת עם עצמך מה הסיבות לחידוש הגענו לשלב המעשים:
הגדרת יחוד בית העסק – מה מייחד אותי משאר העסקים בשוק וכיצד אני מביא יחוד זה לידי ביטוי באתר
מי קהל היעד – למי אני פונה ואיזה צורך של קהל היעד אני ממלא . האתר צריך להתאים לצרכים המשתנים ואם נמשיך את הדימוי של שיפוץ הבית הרי שאם הבית מיועד למשפחה מרובת ילדים הסלון יהיה גדול והחדרים רבים, אם הבית מיועד לארוח הרי שהמטבח יהי משופץ ופינת האוכל גדולה ומוארת. כך גם באתר לכל חברה ולכל לקוחות צרכים ספציפיים שצריכים לבוא לידי ביטוי. אין דין אתר אחד כשני.
כמו בשיפוץ הבית גם בשידרוג האתר אתה זקוק ליד מקצועית ומכוונת – חברת האינטרנט. איך מוצאים חברה מתאימה שלא תשאיר את הקירות חשופים ואת הביוב דולף?
הדרך הטובה ביותר היא לעשות תחקיר קצר על מה מציע העולם הוירטואלי בתחום העסק שלי , איזה אתרים קיימים , מה יפה ומה לא, מה מהדברים הקיימים אני יכל לאמץ בכדי שיקדמו את המטרות שלי ומה אני אמור להמציא . במהלך השיטוטים תוכל גם לקבל רושם מי הן חברות האינטרנט הפועלות בשוק ולהתרשם גם ממידע שקיבלת מחברים. אבל הגורם החשוב ביותר ובעל המשקל הרב הינו החיבור וההבנה לצרכים הבסיסיים שלך , בינך ובין חברת האינטרנט.
אינטרנט וזו אולי השורה התחתונה בדברי, עושים אנשים בשביל אנשים. לכן חשוב מאד לפגוש ולהכיר את מי שעומד מאחורי החברה שתקים עבורך את האתר. יכול להיות האדם המקצועי ביותר עם רפרטואר של אתרים מוצלחים ולקוחות מרוצים ועדיין אם אין את החיבור וההבנה הבסיסית לצרכים ולמאויים שלך (לפעמים זה עניין של תחושה בלבד) כדאי לחשוב פעמיים.
בימים אלו יש מגוון גדול של טכנולוגיות מוצלחות, מגוון יפה של אנשי מקצוע וחברות, כולם ראויים, כולם יודעים את התורה, לחלקם משרדים מפוארים וחלקם עובדים מהבית... כשאתה בוחר חברה שתבצע עבורך את האתר אתה בוחר סוג של שותף לתקופה מסוימת, אם השותפות עולה יפה יש לך אתר טוב, עדכני ופעיל שמביא לך לקוחות ומשדרג את העסק.
אחרי בחירת המבצע וסגירה על מחיר. אגב מחיר, אני ממליץ לשלם עוד כמה שקלים על מנת להיות שלם עם הבחירה של המבצע ולא לבחור מישהו רק בגלל שהוא הזול ביותר.
לאחר חתימה או לפניה חשוב מאד להגדיר מהי תכולת האתר:
התכולה צריכה להיות מפורטת וברורה לך ולמי שיבצע עבורך את האתר. זה שלב שחשוב לעשות אותו בצורה טובה בלי מריחות, תוך מחשבה וסיעור מוחות. בסיום השלב הזה צריך להיות לך ברור מה אתה הולך לקבל מבחינת נראות. איך האתר יראה, כמה עמודים הוא יכיל, מה יהיה בכל עמוד, איזה ויזואל יהיה בו והאם הוא יהיה ניתן לעריכה, מה תהיה הזרימה של האתר זאת אומרת איזה מסך יוביל למסך אחר. חשוב לשים לב לעובדה כי את הטקסטים לכל עמוד ניתן יהיה להוסיף רק בתום עבודת חברת האינטרנט על האתר ורק לאחר שיהיה מוכן לעלות לאויר.
בבואך לשדרג את האתר אתה ניצב לפני שתי אפשרויות בולטות האחת אתר שמבנהו , עיצובו והגדרתו ידועים מראש ב70% - אתרים אלו נקראים אתרי תבנית. התועלת באתר מסוג זה הוא שהכל ידוע מראש, אתה חוסך זמן והתעסקות וזמן העלייה לאויר קצר.
האפשרות השניה היא בניית אתר תפור על פי מידותיך שבו העיצוב והפונקציונליות מתאימים באופן אישי לעסק שלך. עם זאת קח בחשבון שעיצוב הוא קודם לכל עניין של טעם, הוא גם עניין של אופנה. צריך לנסות לא להמציא גלגל ,ללכת על קו קלאסי עד כמה שניתן, כזה שגם עוד מספר שנים יראה עדכני יחסית. כמו בכל דבר שווה לבדוק ולהתיעץ, כדאי לבדוק מה מתאים ומה נכון ולהקשיב לאיש המקצוע שיכול לתרום מהידע שלו ומנסיונו. סך הכל עיצוב יכול להיות התלבטות אין סופית, מנסיוני שווה למצוא משהו שאוהבים, שניראה טוב לבדוק אצל כמות קרובים מצומצמת אם זה ניראה טוב וללכת על זה.
לאחר שהגדרת יחד עם איש המקצוע (חברת האינטרנט) את כל האמור לעיל זה הזמן לתת להם לעבוד בשקט. חשוב לקבל עידכונים על פי מה שהוגדר מראש לראות את ההתקדמות ואת הגירסאות השונות בדרך לאתר הסופי .גרסאות ראשונות הן חשובות כדי להיות בטוח שאתה ואיש המקצוע מיושרים ומבינים זה את זה. מנסיון האישי, הסיכוי שנקבל את מה שרצינו באתר הסופי תלוי מאד בשלבים המוקדמים. אם בחרת חברה איתה היה לך חיבור טוב, נעשה מסמך תכולה ברור ונבחר עיצוב טוב יש סיכוי שהמוצר יתקבל בזמן ויהיה איכותי וקרוב מאד לאתר אותו רצית.
מזל טוב, האתר מוכן זה הזמן להזין את התוכן לאתר. ברוב הפעמים האחריות על התכנים לאתר תהיה שלך – אתה תוכל להזין אותן באופן עצמאי או לעיתים במידת הצורך חברת האינטרנט תוכל להציע שרות נוסף של עריכת תכנים – על פי בקשתך.
תוך כדי ההזנה ניבדוק את האתר וניראה איך התכנים משתלבים בעיצוב וכמה נוח וקל לנו לתפעל את האתר. תכני האתר צריכים להוות את החלק האחרון והחשוב ביותר בדרך למימוש המטרה לכבודה עשינו את האתר. התכנים צריכים לבטא בצורה בהירה וטובה את המוטו של העסק, לא להעמיס ועדיין לתת מקום לדברים שנראים חשובים. להראות ללקוחות, למתחרים, למתענינים את מה שיש לי להציע בצורה בה יהיה כדאי להם לרכוש.
מזל טוב, יש לכם אתר, פה רק מתחילים. בהצלחה