איך מגדילים את כמות הלקוחות? איך מגיעים ללקוחות חדשים? איך עושים שיווק? בעצם הלקוח הוא המנוף של כל עסק, עוסק פטור, מורשה וחברה בע"מ… אז איך בעצם מגיעים אליו???

נעים מאוד, אני איתמר אליהו, יועץ שיווקי, יזם, יצירתי, בעל צימרים ושותף בסטארט אפ בתחום הריטייל
בעברי שימשתי כמנהל שיווק ומנהל פרסום בחברות אופנה כגון ml ורנואר
וכיום יועץ לעצמאיים במקצועות החופשיים ומעביר סדנאות שיווק בכמה מכללות לעיצוב.
אז נתחיל:
כל אחד יכול לעשות שיווק, רק צריך להבין איך ולמי?, איפה פוגשים את הלקוחות? מיהו הלקוח שלי?
במפגשי הייעוץ שאני עושה אחת המשימות הראשונות שנותן לכל עצמאי היא הגדרת הלקוח שלו והמקומות מפגש איתו.
אשתף אותכם בחלק מהתרגול, עדיף לקחת בריסטול גדול- כל אחד יכול לבחור צבע, באמצע לצייר עיגול או כל צורה אחרת וחלק אותה ל 2 חצאים( ניתן כמובן ואף רצוי לעשות משהו ויזואלי מגניב) :
1. בחצי הראשון מי הוא הלקוח שלך? גרוש, רווק, משפחה, תל אביבי וכו' (ניתן כמובן ורצוי להכניס ויזואלים).
2. בחצי השני-מה הם הערכים שלו: נהנתן, בליין, אוהב בתי קפה, וכו' (גם פה ניתן לשחק ויזואלית).
לאחר סיום החלק הראשון של "עבודת האומנות" שלנו -האיפיון של הלקוח שלנו נעבור לשלב הבא
מהעגול הזה יוצאים מלא מלא חצים וכל חץ בעצם מוביל לנקודות שאפגוש את הלקוח שלי, לדוגמא בית לסין, קפה התחתית, המשולש, בית היוגה, ברכת גורדון, אצטדיון הפועל תא…. וכו.
מציע מעת לעת לעדכן פרמטרים אלו…
עכשיו כל מה שנשאר לי לעשות הוא להפגיש את הלקוח באחת מהנקודות הללו במסר שאני רוצה להעביר לו (השירותים שלי).
בעבודה שעשיתי עם מעצבות פנים זיהנו שהלקוח שלהם הוא לרוב נשים שבדיוק שקצת אחרי החתונה שהמשפחה מתחילה להתרחב מתחילים לבדוק על קניית בית.
מכאן הלקוח שלנו יכול להמצא בסוכנויות נדל"ן לכן המלצתי להן לגשת לסוכני נדל"ן ולראות איך הוא מחבר אותם ללקוחות רלוונטים.
בנוסף הצעתי להם להכין מפגש- סדנא של ערב שאליו יזמינו חברות וחברות של חברות (שמוגדרות כלקוחות אופציונאליות), ובערב ירצו על "הום סטיילינג": בחירת צבעים, קופמפוזיציות ותאורה.
כמובן שהערב הפך ללהיט ועשו זאת כל שבוע.
ובהרצאות אלו מעבר לשימוש בהצגת פרויקטים שלך בכל נושא, אתה נתפס כמומחה אצל אותו לקוח
והכי חשוב שכמובן שיצאו מפה פרויקטים
אפשר גם להגיע לקפה שבו אמרתם שהלקוח שלכם שותה את הקפה של שישי ולבקש מבית הקפה להוסיף לעיתונים שלו פולדר מעניין או עבודה שעשיתם.
את הבריסטול "היצירה שלנו" קחו פטיש ו 4 מסמרי פלדה ותלו על הקיר בסטודיו ממש ליד המחשב שיזכיר לכם מדי פעם איך לפגוש את הלקוח הבא
בפעם הבאה נדבר על הגדרה עצמית, חוזקות וחולשות ואיך מנצחים אותם ואיתם.
איתמר אליהו
צרו קשר:
itamar.eliyahu@gmail.com