הגיע הזמן שאנשים יבינו את המשמעות המקצועית של פייסבוק ההמשך

בתאריך 7 נובמבר, 2012

אם קיבלתם פרספקטיבה על פייסבוק בפרטי אז עכשיו ננסה להגיע לעיקר והכל כתוב למטה, אולי זה יכול לעזור לכם?! אם אתם זוכרים את החלק הראשון, אפשר לומר שירדתי קצת על פייסבוק אבל עכשיו אני אנסה לומר כמה דברים חיוביים בזכות הכלי המהמם הזה :) המילה הנכונה היא: שיח רובם חושבים שפייסבוק הוא כלי מכירה, האם כך? ראשית הייתי באמת שמח לדעת על חנות שהצליחה בפייסבוק - אני אשמח אם תכתבו לי ותתנו לי דוגמא. אז כך, כאשר חושבים על הצרכים של האנשים שמסתובבים בפייסבוק היום (קרוב למליארד איש)http://mashable.com/2012/01/12/facebook-1-billion-users/ חייבים' כמה שזה קשה להבין את המכנה המשותף ביניהם - אני מניסיוני וקצת קריאה ולימוד מבין שזה לא בשביל לקנות! או בעצם יותר נכון להניח את זה : "לא בשביל שיימכרו להם משהו". הרצון של ה "אובייקטים" שנכנסים לפייסבוק הוא משהו שהגדרתי אותו בחלק הראשון של הבלוג הזה ולכן לא אחזור עליו, אני רק אומר שהם מחפשים עיניין, חברה ואווירה.

הגיע הזמן שאנשים יבינו את המשמעות המקצועית של פייסבוק ההמשך

הגיע הזמן שאנשים יבינו את המשמעות המקצועית של פייסבוק ההמשך

אם קיבלתם פרספקטיבה על פייסבוק בפרטי אז עכשיו ננסה להגיע לעיקר והכל כתוב למטה, אולי זה יכול לעזור לכם?!


אם אתם זוכרים את החלק הראשון, אפשר לומר שירדתי קצת על פייסבוק אבל עכשיו אני אנסה לומר כמה דברים חיוביים בזכות הכלי המהמם הזה :)




 
 
 
המילה הנכונה היא: שיח
 
רובם חושבים שפייסבוק הוא כלי מכירה, האם כך? ראשית הייתי באמת שמח לדעת על חנות שהצליחה בפייסבוק - אני אשמח אם תכתבו לי ותתנו לי דוגמא.
אז כך, כאשר חושבים על הצרכים של האנשים שמסתובבים בפייסבוק היום (קרוב למליארד איש) http://mashable.com/2012/01/12/facebook-1-billion-users/
חייבים' כמה שזה קשה להבין את המכנה המשותף ביניהם - אני מניסיוני וקצת קריאה ולימוד מבין שזה לא בשביל לקנות! או בעצם יותר נכון להניח את זה : "לא בשביל שיימכרו להם משהו".
הרצון של ה "אובייקטים" שנכנסים לפייסבוק הוא משהו שהגדרתי אותו בחלק הראשון של הבלוג הזה ולכן לא אחזור עליו, אני רק אומר שהם מחפשים עיניין, חברה ואווירה.
 
פייסבוק במקצועי
אם אתם משתמשים בפייסבוק ככלי שיווקי לפחות בארצנו הקטנטונת אז אתם כבר עושים משהו נכון!
מבחינת מספרים, פייסבוק היא המדיה החברתית בעלת מספר המשתמשים הגבוה ביותר ביחס לרשתות חברתיות אחרות (אני ועוד כמה, מעריכים שזה עומד להשתנות בעתיד הקרוב, אבל אתם יודעים למי ניתנה הנבואה). יחס החדירה של פייסבוק בישראל הוא מהגבוהים בעולם מבין 213 מדינות שיש בהן פייסבוק אנו נמצאים במקום ה 28
28. Israel 3491400 +124 340 +3.69% 47.48%
כאשר זהו מספר ביחס לאוכלוסיה!
אם מסתכלים על המספר ביחס למשתמשי האינטרנט אז המספר קופץ בקרוב ל 20%
Penetration of online population 66.34%
אתם לא חושבים שזה מדהים? דר"א למי יש מושג מבלי לבדוק לאיזו מדינה יש את אחוז החדירה הגבוה בעולם? :) (עובר את ה 100%) אשמח אם תענו על זה כתגובה! ואם עד הבלוג הבא לא אקבל תשובה, אני אגלה לכם (אווווף איזה מתח).
 
עצה
אל תבואו למכור, תבואו לתת משהו מעצמכם, משהו או שאחרים לא נותנים או שאתם חושבים שאתם מיוחדים בו, או שפשוט תביאו את עצמכם לדף. תייצרו שיח חברתי גם מסביב למה שאתם כביכול מוכרים. תנסו להביא את האוהדים שלכם לדבר בתוך הדף שלכם ומידי פעם תגניבו להם אמירה דרך אגבית (לא hard sale) לגבי השירות או המוצר שלכם.
ישנם שירותים שממש קל לייצר סביבם שיח חברתי (בריאות, ספורט, לייף סטייל, ועוד) ויש כאלו שדי קשה לצאת מהקופסה וממש צריך להבין את ה core של המדיה החברתית בכדי להעז ולדבר על משהו שהוא ליד המוצר או השירות שלך (טכנולוגיה, עריכת דין ועוד).
אבל אני אומר לכם, צאו מהקופסה! תחשבו מעבר למה שאתם יכולים ואפילו תעזרו ביועצים - הם לפעמים יכולים לדעת דבר או שניים.
החכמה היא לנסות לייצר שיח באמצעות כלים פשוטים והדרישה כבר תבוא מהקהל, אין לכם צורך "לבקש" מהם לדבר, הם כבר ידברו, אם רק תראו להם שאתם לא נעולים על קונספט אחד בודד והוא לדבר על המוצר או השירות שלכם.
 
עוד דבר, תזמנו את הפוסטים שלכם! תבדקו מתי פחות או יותר האוהדים שלכם נמצאים בפייסבוק ושם תפגיזו באיזה פוסט שחבל"ז. חשוב לזכור לא להרגיז את האוהדים כי אחרת זה unlike במיידי או יותר גרוע - אתם מדברים אל הקיר - הווה אומר שהם הורידו את הסימן וי מההתראות של הדף שלכם. זה כמובן הרבה יותר גרוע כי אין לכם אינדיקציה עכשיו לכמה אוהדים את מדברים. אם אתם רואים שירד אוהד אז לפחות זה ידליק לכם איזו נורה אדומה ואתם יכולים לשנות את הטקטיקה או להוריד את הרגל מהגז, אבל אם זה בחושך, וואו, אכלנו אותה :)
 
טוב, זה לא הסוף .... אבל אני נאלץ לסיים כאן.
 
אל תשכחו לבוא לעשות גלים איתנו

ו until next time, אני מאחל לכם סופ"ש נעים ורגוע עם הרבה חברויות אמיתיות.
 
שלכם,
 
Socialsupperman

נ.ב הינה משהו שכבר העלתי לעמוד שלי וכמה כבר עשו לו share אבל בא לי להראות אותו שוב, אמרו לי שתוכן זה מלך (content is king) (מי אמר?) אם תלחצו על התמונה תדעו.
 
 
מאמרים נוספים...