פייסבוק ככלי מקצועי - חלק 3

בתאריך 7 נובמבר, 2012

האם אתם יודעים מהו הפוסט הרצוי? איך למשוך אותם לדבר? מה לעשות בכדי שהם יפיצו הלאה את השמועה? אם היינו יודעים מה לומר תמיד את הדבר הנכון בזמן הנכון? התוצאה מבחינתנו הייתה אולטימטיבית, לא?! התשובה אז לפני שנתחיל אני חייב לכם תשובה מהחלק השני. המדינה עם החדירה הגבוהה ביותר של פייסבוק היא: מונקו כמובן עם למעלה מ 110% חדירה. אבל רק 32,000 + משתמשים :) הפוסט נכון שהשאלה שמטרידה את כולם היא: איזה פוסט לעלות? מה לכתוב? מתי לעלות אותו? כמה פעמים לכתוב פוסט בדף? ועוד. אז מצטער אין תשובה פשוטה לזה אבל אני אנסה להביא לכם קצת מהניסיון שלי ומהמאמרים המקובלים. לגבי מה לכתוב, אז אני חושב שקצת רמזתי על זה בחלק השני - פייסבוק היא פלטפורמה שמייצרת אווירה, אנשים מסתובבים בה מסיבות שונות אבל רובם בשביל הכיף ולכן כדאי להביא להם משהו מעניין בכדי שהם יחזרו.

פייסבוק ככלי מקצועי - חלק 3

פייסבוק ככלי מקצועי - חלק 3

האם אתם יודעים מהו הפוסט הרצוי? איך למשוך אותם לדבר? מה לעשות בכדי שהם יפיצו הלאה את השמועה?

אם היינו יודעים מה לומר תמיד את הדבר הנכון בזמן הנכון?
התוצאה מבחינתנו הייתה אולטימטיבית, לא?!

התשובה
אז לפני שנתחיל אני חייב לכם תשובה מהחלק השני. המדינה עם החדירה הגבוהה ביותר של פייסבוק היא: מונקו כמובן עם למעלה מ 110% חדירה. אבל רק 32,000 + משתמשים :)

הפוסט
נכון שהשאלה שמטרידה את כולם היא: איזה פוסט לעלות? מה לכתוב? מתי לעלות אותו? כמה פעמים לכתוב פוסט בדף? ועוד.
אז מצטער אין תשובה פשוטה לזה אבל אני אנסה להביא לכם קצת מהניסיון שלי ומהמאמרים המקובלים.
לגבי מה לכתוב, אז אני חושב שקצת רמזתי על זה בחלק השני - פייסבוק היא פלטפורמה שמייצרת אווירה, אנשים מסתובבים בה מסיבות שונות אבל רובם בשביל הכיף ולכן כדאי להביא להם משהו מעניין בכדי שהם יחזרו.


 
בואו לא נהיה כללים מידי וננסה להבין מה זה פוסט מעניין
אם העיסוק שלנו הוא ספורט כמו: נעלי ספורט, מועדון כושר, מאמן כושר וכד', אז הפוסט שאנו מעלים חייב להיות בתחום הספורט נכון? לא. למה לא? כי בסה"כ מה שאנחנו רוצים זה להביא את האנשים לדבר, ומה לעשות גם אם אנחנו שירות ספורט אנחנו לא יכולים לדבר רק על זה. למה לא לדבר על דוגמניות? או על זוגיות? או על בריאות ותזונה באופן כללי או על השפעת מזג האוויר על מצב הרוח?
המטרה היא ליצר שיח חברתי ובעדינות ובאופן מעניין לסחוף את האנשים גם לדבר על ספורט ועל השירות שאנו נותנים.
אני כבר שומע את הצעקות והתגובות - אבל הם נכנסו לדף כי הם מתעניינים בספורט וזה מה שמעניין אותם! אז מה לעשות חברים, זה נכון שהנושא הספציפי הזה מעניין אותם אבל גם להם כאנשים ולא כמקוטלגי "אוהבי ספורט" יש רצונות אחרים ודברים אחרים שמעניינים אותם, אז אנחנו חייבים לגרום להם להישאר כאן ולא לטחון להם את השכל עם השירות או המוצר הספורטיבי שלנו כי זה ישעמם אותם בסוף.

הדבר הנכון לעשות הוא גם לגרום להם לדבר וגם להפיק מזה את המידע הנכון. הווה אומר, שאלות קצרות שהתשובה עליהן היא מילה אחת - זו אסטרטגיה טובה גם: לא לנדנד, לדעת קצת יותר על האוהד, לגרום לו לחשוב שאכפת לכם, לייצר שיח קשר בין הרבה משתתפים וגם בסוף לנתח את התוצאות שיאפשרו לכם אחר כך לפעול גם באון ליין וגם באוף ליין. כאמירת אגב ואני חייב לציין זאת כאן בפעם הראשונה (ונרחיב על זה אחר כך) פייסבוק הוא רק כלי - הוא לא המטרה הסופית. אולי אני מתפרץ לדלת פתוחה כאן אבל לפעמים חשוב לשמוע את "המובן מאליו" פייסבוק או כל רשת חברתית אחרת מותאמת לעסק כזה או אחר, משמשת ככלי ניתוחי לפעולות שנעשה "על אמת", מהניתוח אל הפועל.


מתי לעלות את הפוסט?
אני לא ארחיב כאן, רק אומר לכם שיש דעה רווחת ואני מביא לכם כאן את הכתבה שמסבירה מתי.
http://on.mash.to/JeaJS6
 
תגובה לתגובה

אחד הדברים הבאמת חשובים במדיה החברתית זה היכולת שלכם להיות קשובים הן לצרכים של אוהדים שלכם והן לדברים שהם אומרים. אם תהיו קשובים תוכלו לדלות אינפורמציה שתעזור לכם לדעת, איך להניע אותם, מה מעניין אותם, מה הם מבקשים, מה מושך את תשומת ליבם ועוד.
אנשים אוהבים תשומת לב (במידה, ולא להיסחף), זה אומר שאם תגיבו ללייקים שנתנו לכם לפוסט מסויים ואפילו תציינו את שמם של המלייקים, או תודו לאלו שהגיבו או אפילו תגיבו בעצמכם באמירת תודה או בתגובה לתגובה של אוהד כזה או אחר, זה ייצור חיבור ביניכם ובין האוהדים של הדף שאתם מנהלים וייתן להם ביטחון לדבר בדף (כי מישהו באמת מקשיב להם) והם יחזרו כי הם יודעים שכאן יש שירות מעניין שגם שם לב אליהם וגם השיח עצמו הוא משהו שניתן להתחבר אליו.
 
מאוד חשוב לא להפציץ את הדף שלכם בכמות פוסטים בלתי נתפסת מפני שכבר אחרי הפעם השלישית שאוהד רואה את הפוסט שלכם הוא מסיר אתכם מרשימת ההתראות (דיברתי על זה בחלק השני אבל זה ממש חשוב להזכיר).

אני מאחל לכם המשך שבוע נעים ובתקווה שגל החום הזה כבר יעבור ושנוכל לנשום קצת
 




שלכם socialsupperman
 
מאמרים נוספים...