אפיון מצגת עסקית

מאת WEB3D
בתאריך 4 אפריל, 2013

מצגת עסקית מהווה תצורת הצגה להעברת מסר שיווקי או אינפורמטיבי באופן וויזואלי ויצירתי. בדומה לשאר מרכיבי הפיתוח בעולם האינטרנט והתוכנה, בניית מצגת לעסק כרוכה בהגדרת אפיון בסיסי בכדי לפשט את מלאכת ההכנה

אפיון מצגת עסקית

מצגת עסקית מהווה תצורת הצגה להעברת מסר שיווקי או אינפורמטיבי באופן וויזואלי ויצירתי.

בדומה לשאר מרכיבי הפיתוח בעולם האינטרנט והתוכנה, בניית מצגת לעסק כרוכה בהגדרת אפיון בסיסי בכדי לפשט את מלאכת הכנת המצגת.

שיקולים בהגדרת אפיון למצגת:

  1. אופי המוצר: האם מדובר בהצגת אבטיפוס, מצגת הדרכה על תוכנה או שימוש במוצר, מצגת אינפורמטיבית להצגת נתונים, תרשימים או מצגת עסקית למיתוג תדמית החברה.
  2. אופן ההצגה: האם מדובר על הצגה על מקרן, וויבינר, משלוח במייל לקבוצת צופים, העלאת סרטון ביוטיוב וכד'. אופן ההצגה משפיע על דינמיות ועצמאיות המצגת, אופן השליטה וכמובן אופן ההצגה ובחירת הצבעים.
    הצגת המצגת במקרן תגרור שימוש בצבעי רקע בהירים על גווני פונט כהים להבלטת הטקסט. בעוד שהצגת מצגת על צג מחשב מקנה יד חופשית בבחירת הצבעים.
  3. קהל היעד: קהל היעד של צופי המצגת הם נגזרת מהשיקול הראשון, האם מדובר במצגת מול משקיעים, מצגת עסקית ? מול תלמידים ? מול משתמשים ? או אפילו מול משפחה וחברים ?  לכל קהל יעד יש שפת משתמש. מצגת בפני משקיעים, שפת העיצוב תהיה פורמלית בעלת צבעים אפורים, ניטרליים ויותר קרים. מצגת הדרכה למשתמשים, תעוצב באופן שגרתי, צבעים "מתים" ברקע והבלטת החיות בתוכן המוצג. לבסוף מצגת לחברים ומשפחה, תהיה מקורית, ייחודית ובעלת חיים עצמאיים ככל האפשר.
  4. מבנה לוגי, ניווט עמוד השדרה של כל מצגת הוא סרגל הניווט, בין אם הסרגל הינו ניתן לשליטה במהלך ההצגה על ידי כפתורי ניווט, או על ידי הצגת המצגת כסרט נע, בניית תרשים Flow למצגת הינו הכרחי וזהה לחפירת יסודות לבית, ככל שהיסודות איתנים יותר כך המעטפת תוצג ברמה גבוהה יותר.
  5. מסר עסקי/מטרת המצגת: דין סיפא כדין רישא וניתן לאמור כי השיקול האחרון הוא השיקול הראשון והמכריע, מה מטרת המצגת ? ייתכן והמטרה נועלת ומסכמת את כלל השיקולים הנ"ל או שיכולה להתוות דרך לביאור שאר השיקולים.
    מכל מקום, ללא הגדרת מטרה מוחשית או מסר עקרוני להעברה במצגת, מלאכת העיצוב, הבנייה, הניסוח והזנת התוכן, יכולה לסטות מדרך הישר.

להלן מספר דוגמאות להמחשת מצגות לדוגמה

לרוב, מלאכת האפיון נעשית בראש היזם המציג, וכשפונים לחברה לבניית מצגות כל מה שנותר הוא ליישם את אותו אפיון. אך לעיתים, כל מה שיש ברשות הלקוח זה מוצר, או אוסף של תמונות או מערכת – תוכנה. וכאן נכנס לידי ביטוי ההבדל המוחשי בין חברות בניית המצגות: חברה מנוסה עם ניסיון עתיר שנים בבניית מצגות, תדע להגדיר ולאפיין את המצגת ברמה קרובה ככל האפשר להבנת קהל היעד. בעוד שחברה פחות מנוסה, ייתכן ותסכן את מידת הצלחת הצגת המוצר או הרעיון לקבוצת המשקיעים.
האם אתם הייתם לוקחים את הסיכון ?

אפיון מצגת עסקית
מאמרים נוספים...