בין אם יש לך עסק לציוד רפואי, ציוד בגדי ספורט או סטודיו לפילאטיס, חשוב להכיר את פסיכולוגיית הצבעים כדי לחבר את הלקוח האידיאלי שלך לעסק.
לצבעים יש השפעה של ממש על צרכנים ועל הדרך בה הם תופסים מותגים
כדי להמחיש זאת, בחרתי להציג בפניכם מספר דוגמאות.
מחקרים הוכיחו שצבעים משפיעים על הרגשות שלנו, להרגשה שלנו תפקיד מרכזי באופן שבו נתנהג כצרכנים בעולם הפיזי וגם בעולם הווירטואלי ברחבי הרשת.
ההבנה שלצבעים השפעה כמעוררי תחושה, תעניק לך כלי נוסף למיתוג אפקטיבי של העסק שלך ולחיבור הלקוחות למותג שלך.
וזה יהיה ההבדל בין מותג שיבלוט ויהיה זכיר לבין מותג אחר שייבלע בין האחרים.
אנשי שיווק ופרסום משתמשים בצבעים במודע כדי להשפיע על תת המודע, תחושות ורגשות כלפי המותג.
בחירת צבעים תוכל לעזור ללקוחות להחליט מה לחשוב עליך ובדיוק בגלל זה – כל בעל עסק צריך להבין מה היא המשמעות של הצבעים השונים.
נתחיל עם האדום.
צבע עז, דומיננטי, מטרתו לתפוס לנו את העין.
המשמעות שלו היא: התרגשות, סכנה, תשוקה, אנרגיה גבוהה.
שימו לב שמותגים רבים משתמשים בצבע הזה בשביל כפתורי הנעה לפעולה כמו “הזמן עכשיו” או "מבצע למזמינים עד היום בחצות"
תפקידו של האדום הוא לבלוט מעל יתר המוצרים במדף.
בהקשר למיתוג, ההמלצה היא כן להשתמש בו אך בשיקול דעת ובזהירות.
הכתום-כתום הוא קרוב משפחה של האדום, אך רך יותר ואינו חד משמעי כמו האדום.
הוא מעורר תחושות של חום, התרגשות, התלהבות, שובבות ויצירתיות. גוון שנותן אנרגיה, מושך תשומת לב וניתן למצוא אותו במיתוג של קבוצות ספורט רבות.
בשל השובבות והיצירה תמצאו אותו גם במותגי ילדים רבים.
החמימות שבו מוסיפה כיף לכל תמונה, אתר אינטרנט או תוכן שיווקי בו הוא נמצא.
מי הצבע המשמח ביותר מכל הצבעים?
הצהוב –צבע שתמיד יזכיר לנו את השמש, מעורר תחושות אושר, חיוביות, אופטימיות וקיץ אבל במקרים מסוימים גם הונאה ואזהרה מפני סכנה.
מחקרים הוכיחו שתינוקות וילדים פחות אוהבים את הצבע הזה והוא אף עלול לגרום להם לבכות
מנגד הוכח שהצהוב מגביר את חילוף החומרים בגוף ויעלה את ההערכה העצמית כשתשתמשו בו נכון.
מותגי יוקרה רבים כמו פרארי זיהו את תחושת השמחה שהצבע מעורר בנו (כי אין כמו לנהוג ברכב יוקרתי לאור שקיעה קיצית). גם איקאה משתמשים בצבע הצהוב שמעורר בנו תחושה חיוביות ואופטימית ואושר לקראת התחדשות או מעבר דירה
לסיום, בחרתי להציג את הירוק.
הירוק מתקשר לטבע, פוריות וגם לכסף.
שימו לב איך כל מותגי התזונה הנכונה ומוצרי הבריאות מדגישים את הירוק.
ירוק בהחלט יתאים ללוגו שקשור לבריאות, כושר וחקלאות ותוכלו לשלב את גווני הירוק באתר שלכם, דבר שייצור הרמוניה ויעורר בצרכן תחושת רוגע, נינוחות ואיזון.
חשוב שתבינו את הפסיכולוגיה מאחורי הצבע לפני הבחירה הסופית שלכם,
הבנת הצבע תיתן לכם גושפנקה אם כן או לא.