בעולם הדיגיטלי התחרותי כיום, אתר אינטרנט הוא בגדר חובה לכל עסק שרוצה להתפתח ולהגיע לקהל רחב יותר. עם זאת, פשוט להחזיק אתר אינטרנט - זה לא מספיק. עליו להיות פעיל ומרתק, עם תנועה ופעילות זורמת שתתרום לגדילת העסק. נחקור כמה אסטרטגיות כיצד לעשות בדיוק את זה, בהתבסס על הניסיון שצברתי בדיגיטל ככותבת תוכן.
1# - הגדר את קהל היעד:
הצעד הראשון והחשוב בכל כלי שיווק הוא להכיר את קהל היעד. עליכם לבדוק ולהכיר היטב מי הגולשים באתר, לאיזו קבוצה דמוגרפית הם משתייכים, מה גורם להם לקום נרגשים בבוקר ומהן הדאגות שמונעות מהם להירדם בלילה.
כך תוכלו לבנות אתר שמבין אותם, עונה על צרכיהם המדויקים ונותן פתרונות לבעיות שלהם.
2# - מילות מפתח:
מילות מפתח הן המילים והביטויים שבהם משתמשים כדי לחפש מידע באינטרנט. ערכו מחקר, ובדקו מהן מילות המפתח המועדפות על קהל היעד. לאחר מכן עדכנו את התוכן על פי התוצאות, כך שהאתר יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל.
על פי מחקר של Ahrefs, הדף המדורג ראשון בתוצאות החיפוש של גוגל מקבל 31.7% מכלל ההקלקות, בעוד שהדף המדורג אחריו מקבל רק 24.7%.
3# - שימוש ברשתות חברתיות:
שימוש נכון ברשתות חברתיות יכול ליצור היכרות עמוקה ביניכם לבין המשתמשים. ככל שההכרות איתכם ועם העסק מתפתחת, כך הם יסמכו יותר על המוצרים או השירותים שאתם מוכרים. בעצם נוצרת מערכת יחסים של אמון המובילה כמובן לתנועה ולרכישות.
שיתוף התכנים שבאתר ברשתות החברתיות ושימוש בפעילויות, תוך יישום עיקרון הכרת הקהל, יסייעו להגיע לקהילה רחבה וליצור לידים נוספים.
4# - יצירת תוכן איכותי:
כדי ליצור קהל מעורב, חשוב להעריך אותו כראוי ולהביא תוכן שיעורר עניין, וישמור על קהל רלוונטי ונאמן. על פי סקר של Content Marketing Institute, כ - 77% ממשווקי B2B מספרים שאסטרטגית השיווק שלהם כוללת תוכן מסקרן באיכות גבוהה, וכך שומרת על תנועה ועל הגולשים בעניינים.
5# - אופטימיזציה למנועי חיפוש:
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) , זהו תהליך מיטוב הדף בכדי שידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. אופטימיזציה נכונה כוללת חקירת מילות מפתח, ועריכת התוכן, הנראות ומבנה האתר כך שיהיה אופטימלי עבור המשתמשים.
כמו כן, קישורים חיצוניים שמפנים אל האתר שלכם מראים לגוגל שהוא מעניין ומעורר מעורבות, וכך תקודמו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
הדף הממוצע בדירוג העליון בגוגל מכיל 1,890 מילים ומשתמש במגוון מולטימדיה כמו תמונות וסרטונים.
#6 - מהירות האתר:
המטרה של גוגל היא לאפשר גלישה כמה שיותר נוחה עבור המשתמשים. לכן,הוא לא סובל אתרים שנטענים לאט ומורידים מחווית השימוש. מחקרים מראים שמרבית הגולשים ינטשו דף שנטען במשך יותר משלוש שניות, ויעברו לחפש את מבוקשם באתר אחר.
איך עושים את זה? בשורה התחתונה, ככל שהאתר זורם, ללא קבצים ודפים מיותרים - כך הוא יטען מהר יותר. עומס מודעות, קבצים גרפיים כבדים, קוד מיושן ושירותי אחסון ירודים יכבידו עליו ויאטו אותו.
לחצו כאן לבדיקת מהירות דרך גוגל, כדי שתוכלו לבצע את האופטימיזציה הנדרשת.
7# - שיפור מתמיד:
לבסוף, חשוב להבין שתחזוק זהו תהליך בפני עצמו. אי אפשר לערוך אתר ופשוט לשחרר אותו בהנחה שיגדל. תמיד יש עדכונים ושיטות חדשות, וחיוני להתפתח איתן ולהישאר בקצב.
מסקנות:
הגברת התנועה והמעורבות באתר דורשת שילוב של תכנון אסטרטגי, יצירת יחסי אמון והיכרות עם הקהל, תוכן איכותי וכמובן תמיד להיות עם היד על הדופק לשיפור מקסימלי.
תודה שקראתם!