"יאללה, אני חייב/ת לקוחות חדשים! נראה לי שאעשה פרסומת". מכירים את המשפט הזה? הגיוני. ככה זה בעסקים - חייבים לפרסם כדי שיגיעו לקוחות. אבל רגע, מה יופיע בפרסומת? מה נגיד שם? איפה נפרסם - באינסטגרם, בפייסבוק או בגוגל? אלו רק חלק מהשאלות שחייבות להישאל, לפני שממהרים ליצור פרסומת. ובשביל לענות על השאלות - חייבים לבדוק, לחקור ולתכנן
נתחיל מהמובן מאליו - כדי שלקוחות יקנו את המוצרים או השירותים של עסק מסוים, הם חייבים להיות מודעים לקיומו, ובשביל זה העסק צריך ליצור תקשורת בינו לבין הלקוחות הפוטנציאליים.
אז מה הן הדרכים ליצור תקשורת עם הלקוח?
רשתות חברתיות, דף נחיתה/אתר, ניוזלטר, פרסום ממומן באינטרנט, פרסום חוצות, פרסום במדיה המודפסת, פלאיירים, כרטיס ביקור וכד'.
כמובן, הדרך האהובה והמוכרת ביותר היום היא ברשתות החברתיות, בדגש על אינסטגרם, פייסבוק וטיק-טוק (תלוי בקהל היעד).
אבל חשוב לדעת - תקשורת עם הלקוח לא מסתכמת רק בפעולות פרסום אקטיביות.
כל מגע שיש לעסק עם הצרכן הוא תקשורת!
דוגמאות? בבקשה
שקיות ואריזות של מוצרים - תקשורת.
סגנון הלבוש של העובדים - תקשורת.
מוצרים נלווים (סוכר לקפה, עטים, מסמכים, מרצ'נדייז וכד') - תקשורת.
וזאת בדיוק הסיבה לחשיבותה של אסטרטגיה תקשורתית-פרסומית איכותית!
יש לכם כל כך הרבה מגע ואינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים, ויש חשיבות עליונה
לעבודה תקשורתית רציפה וסימטרית.
תקשורת איכותית=פרסום איכותי.
במסגרת עבודה על אסטרטגיה תקשורתית, אנחנו ניצור סגנון, שפה ומערכת יחסים
סימטריות ומדויקות, כך שלא משנה איפה הצרכן יפגוש את העסק -
באינסטגרם או בגוגל, בשלט חוצות או בשקית של העסק ברחוב,
הוא תמיד יקבל את אותם המסרים ובאותו הסגנון והשפה.