קידום אורגני (Organic promotion) הוא שיווק וקידום של אתר או עסק באינטרנט באופן טבעי, ללא תשלום עבור פרסום.
הרעיון המרכזי של קידום אורגני הוא יצירת חשיפה ותנועה לאתר על ידי תוכן איכותי ורלוונטי, ולא על ידי מודעות וקידום ממומן.
דוגמאות לקידום אורגני:
כתיבת מאמרים מקצועיים ושיתופם ברשתות חברתיות |
קישורים לאתר מאתרים אחרים | אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש (SEO) | בניית מותג חזק ונוכחות פעילה ברשת | קידום ויראלי של תכנים ייחודיים ובאיכות גבוהה..
היתרון המרכזי של קידום אורגני הוא בניית תנועה איכותית ויציבה יותר לעסק, בניגוד לפרסום ממומן שיכול להיות חד-פעמי, פחות אמין ויקר..
אחד המהלכים החשובים בתהליך הקידום האורגני עליהם ארחיב, היא כתיבת התוכן:
1. הבינו היטב את קהל היעד שאליהם אתם פונים ומה הצרכים שלהם. |
2. תיצרו תוכן ערכי ומועיל - עזרו לקוראים, לספק מידע שימושי. |
3. שמרו על סגנון כתיבה פשוט, בהיר וקל לקריאה. | הימנע מז'רגון.
4. חלקו את התוכן לפסקאות קצרות וברורות, השתמשו בכותרות משנה. |
5. שלבו תמונות, איורים וסרטונים כדי להמחיש את הנושא. |
6. אופטימיזציה למנועי חיפוש - שלבו מילות מפתח רלוונטיות. |
7. ערכו ובדקו שוב שאין שגיאות כתיב, את הדקדוק והעובדתיות, לפני פרסום. |
8. שמרו על עקביות במבנה, על הסגנון ואורך המאמרים באתר. |
9. עדכנו ורעננו תכנים ישנים ופרסמו תוכן חדש באופן סדיר. |
10. נטרו ביצועים והתאימו את התוכן לתגובות הקוראים. |
בהצלחה!