כשהעובדים הופכים ללקוחות

בתאריך 27 אוקטובר, 2024

פעם המנכ"ל היה מגיע למשרד ושרשרת אנושית של מועסקים פוטנציאליים היו מחייכים בחנופה ומשלמים כל הון שבעולם להיכנס לראיון של 3 דקות. איך קרה שכיום מעסיקים משקיעים מיליונים בקמפיינים לגיוס עובדים ועובדות?

כשהעובדים הופכים ללקוחות
"לאחר שיקולים רבים הגעתי להבנה כי המשרה המוצעת אינה מתאימה עבורי כעת. אני מודה לכם מאוד על הזמן והמרץ שהשקעתם בי, תודה רבה ובהצלחה." את הטקסט הזה כתב מועמד למשרה באחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות והמייל נשלח למחלקת משאבי האנוש באותה חברה. אתם קוראים נכון - המועמד בעצמו "ויתר" על ההצעה החלומית והמשיך לראיון העבודה הבא. בעבר העובדים היו מתחרים על ליבם של המעסיקים והיו מסתכלים רק על הסכום בתלוש - קח 30,000K, תגיע בראשון בבוקר למשרד ותצא בלילה. בשנים האחרונות, עם עליית המודעות ל- work-life balance (איזון בין העבודה לחיים הפרטיים) וההבנה כי אווירה במשרד, ימים חופשיים או ימי עבודה מהבית חשובים לא פחות מהמספר הכתוב בתלוש השכר, הובילה את כוח האדם האיכותי במשק לדרוש מהמעסיקים רשימת פרמטרים מחייבים וסטנדרט נוקשה אם בכוונת המעסיקים להוסיף אותם לכוח האדם בחברה. במילים אחרות - החברה נדרשת למתג את עצמה כמעסיק המספק לעובדים תנאים מעולים, אפשרויות עבודה מהבית ולעיתים אף מניות בפוטנציאל של החברה הנקראות 'אופציות'. רכבי חברה, הטבות לרכישת מזון, חדר כושר, בופה עשיר ומגרה, מגרשי טניס, מקלחות, נופש חברה, Happy hour, שי לחג ועוד פינוקים שונים ולו רק בשביל שכח אדם איכותי יהיה מוכן לדרוך במשרדי החברה. מעבר לתנאים חומריים מעולים, החברות נדרשות להראות כי ישנם ערכים חברתיים המובילים את החברה. אם בעבר הערכים בהם חברה מיתגה עצמה היו הפתרון לבעיות הצרכן או היתרון בשימוש במוצרים שלה - כיום ערכים חברתיים כמו קיימות, מגוון אתני, סולידריות ומוביליות חברתית הם ערכים שחברות היו רוצות להידבק בהם מתוך הבנה שבנוסף לצרכנים עצמם, גם עובדי החברה רוצים לשייך עצמם לחברה בעלת ערכים חברתיים. בעיקר מהסיבות האלו - הרצון לאיזון בין העבודה לחיים הפרטיים והדרישה לערכים חברתיים, חברות משקיעות משאבים אדירים כדי להילחם על כל פיסת כח אדם איכותי. כיום ניתן לראות קמפיינים נוצצים רבים לגיוס עובדים ומאחוריהם כסף רב מושקע בימי צילום, סלבס, משרדי פרסום, יועצים עסקיים וקניית מדיה ממש כמו בקמפיינים ציבוריים עבור השירות או המוצר של החברה. שוק העבודה הופך יותר תחרותי בכל יום שעובר. כי יותר משהעגל רוצה לינוק מהפרה, המנכ"ל רוצה את העובדים הכי טובים שיש לשוק להציע - במשרד שלו.
מאמרים נוספים...