מה ההבדל בין אתר שמעוצב מקצועית לבין עיצוב חובבני?

בתאריך 9 אוגוסט, 2013

אם אתם בעלי עסק, ומטרת האתר שלכם היא לשווק את עצמכם ולהגיע לקהל היעד שלכם, ההבדל בין אתר שמעוצב בצורה חובבנית לאתר מקצועי הוא הרבה פעמים הבדל שבין הצלחה מסחרית לבין כישלון חרוץ. כנסו לפרטים המלאים...

מה ההבדל בין אתר שמעוצב מקצועית לבין עיצוב חובבני?

כשרוצים להבין מה ההבדלים בין אתר שמעוצב בצורה מקצועית לבין אתר חובבני שפשוט נעשה בצורה זריזה ולא מדויקת, כדאי להביט בקונטקסט שבו מדובר. במקרה זה, אנו ניגע במספר הקשרים, כאשר החוט השוזר את כולם יחד הוא ההבנה של מטרת האתר.

אם אתם בעלי עסק, ומטרת האתר שלכם היא לשווק את עצמכם ולהגיע לקהל היעד שלכם, ההבדל בין אתר שמעוצב בצורה חובבנית לאתר מקצועי הוא הרבה פעמים הבדל שבין הצלחה מסחרית לבין כישלון חרוץ.

לא משנה כיצד הגיעו לאתר שלכם, אם במודעות ממומנות בגוגל או בפייסבוק, ובין אם בחיפוש אורגאני שהוביל אליכם ללא תשלום, אם הגולש שהגיע אליכם לאתר פוגש עיצוב לא לעניין – הוא יעשה פניית-פרסה וישוב כלעומת שבא. עיצוב נכון וחכם מעלה את הפוטנציאל של הפיכת גולש-מבקר ללקוח משלם.

 

מה אני צריך לדעת כדי להבדיל בין עיצוב חובבני למקצועי?

הדבר הראשון הוא בשלב השיחה. שמו לב לשאלות שמעצב או בונה האתר שלכם שואל. עיצוב נכון דורש ידע מוקדם, והשאלות הנכונות שמובילות אליו. קחו את הזמן וודאו כי מי שמעצב לכם את האתר מבין את הראש של הלקוחות שלכם בצורה המדויקת ביותר. עיצוב האתר חייב לגעת בנקודות הנכונות של הגולש-המבקר, אחרת הוא יברח חזרה לחיפושים.

אם המעצב שלכם מציע שימוש בשבלונה – תחשבו פעמיים. כשאנו אומרים לחשוב פעמיים, אנו לא דוחים את הרעיון על הסף, אלא מעודדים אתכם להבין באמת במה מדובר. לעיתים קרובות השימוש בשבלונה מוכנה-מראש הוא דווקא הפיתרון האידיאלי, אבל ממש לא תמיד. שבלונה יכולה לחסוך עלויות וזמן, ובמקרה ואתם מוכרים מוצר או שירות מאוד נפוצים, יש סיכוי לא רע שמישהו כבר עשה את עבודת המחקר בצורה מקיפה וייצר שבלונה שמתאימה בדיוק לראש של הלקוחות שלכם. בכל מקרה, מומלץ לוודא שאפשר לשנות ולעשות "טוויקים" בשבלונה כדי להתאימה בדיוק מרבי לצרכים שלכם.

 

עיצוב שקורא לפעולה

אפשר לכתוב עוד רבות על כל הפרטים הקטנים שבעיצוב, אך את זה עדיף להשאיר למעצבים. מה שבאמת חשוב הוא שתבינו כלקוחות את המטרה שלכם ואיך להגיע אליה. בסופו של דבר, העיצוב הוא כלי שמטרתו להרים את האתר על-ידי המרת גולשים ללקוחות. אם העיצוב לא משרת צורך זה הוא מחטיא את המטרה, ולא משנה כמה יפה לעין הוא. לכן, עיצוב ממוקד לקריאה-לפעולה הוא העיצוב בשבילכם, ללא כל קשר לבחירת הצבעים או גודל הפונט.

זכרו – העמוד הראשון שהגולש מבקר, והדבר הראשון שהעיניים שלו נוחתות עליו, הם אלו שיכתיבו את המשך התנהגותו ברמת הבחירה הגדולה – "האם אני נשאר באתר או עוזב אותו תוך פחות משלוש שניות" (אלו הסטטיסטיקות גבירותיי ורבותי, וזו המציאות). לכן – הדבר החשוב ביותר בעיצוב הוא שבעל מקצוע רציני יבין את הצרכים שלכם, יבין את הראש של הלקוחות שלכם, ובעיקר חלק ספציפי מאוד בראש – העיניים שלהם.

עיצוב טוב יכול להיות מינימליסטי, יכול להיות צבעוני, יכול להיות חד או עגול, עם הרבה או מעט מלל – שוב, בהתאם לדרך בה הלקוחות הפוטנציאלים שלכם חושבים ושופטים. מדובר בעבודה עם חתכים של גילאים, משתמשים או פלחי אוכלוסייה שונים בהתאם למוצר או לשירות שאתם מוכרים.

דרך אגב, אלה חדשות מעולות למי מכם שהשקיע הרבה והגיע למקומות הראשונים, אבל לא בהכרח למקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל. אם האתר הראשון בתוצאות החיפוש, בין אם הן אורגאניות או ממומנות, לא מעוצב בצורה אופטימאלית ומקצועית, תהיו סמוכים ובטוחים שחלק מהתנועה שהוא מקבל תזלוג אליכם, וכל עוד אתם דואגים לעמוד הנחיתה שלכם ולעיצוב האתר שלכם בצורה מקצועית, אתם מסודרים.

 

איך אני בוחר חברה לבניית אתרים שתעצב לי אתר מנצח?

לפני הכל חשוב שתבחרו חברה לבניית אתרים מנוסה ויש לה תיק עבודות, שיש המלצות טובות עליה ושהיא נותנת שירות ברמה גבוהה. הדרך בבניית אתר עם חברה שאינה עונה על דרישות אלה יכול להיות מייאשת וקשה לכן חשוב מאוד לבחור חברה בעלת ניסיון, מקצועית ושירותית.

לאחר מכן, דברו עם נציג החברה וספרו על הפרויקט שלכם, תבדקו אם הם הקימו אתרים דומים בתחום שלכם ואם כן תבחנו את האתרים שיציגו וקחו מהם רעיונות לאתר שלכם. תשמעו מה יש לחברה להציע לכם מכיוון שיש לה כבר את הניסיון בתחום. במידה ואין לחברה פרויקט דומה לאתר שלכם, אל תמהרו לפסול אותה, תבדקו אתרים אחרים שעשו, תתרשמו מהעיצוב ומהסיפור שעומד מאחורי האתר.

תבדקו את היכולות שלה לעצב אתר מותאם לנייד ואתר מותאם לטאבלטים. תבקשו דוגמאות לאתרים דומים וצפו בהם בנייד שלכם ותראו אם האתר מוצג כראוי וכל דבר במקומו.

דבר חשוב נוסף, זה לבדוק אם לחברה יש ניסיון בקידום אתר, אם כן תבקשו דוגמאות לאתרים שנמצאים בעמוד הראשון, אם היא או הלקוחות שלה בעמוד הראשון של גוגל זה מעיד על בניה נכונה ומתאימה לגוגל.

מאמרים נוספים...