יחסי ציבור לעסקים באינטרנט -חשיפה תקשורתית דיגיטלית לבית העסק שלך...

בתאריך 13 ספטמבר, 2013

יחסי ציבור זאת מילה גדולה ומעורפלת. זה נכון! המון אנשים ובעלי עסקים שואלים את עצמם מה זה יחסי ציבור? בתי עסק קטנים כגדולים אינם יודעים להבדיל בין הסוגים השונים של שירותי היחסי ציבור שקיימים כיום ואין להם מושג כיצד ניתן להשתמש בהם על מנת שיוכלו לעזור למנף ולקדם את בית העסק שלהם. אז מהו ההבדל בין היחסי ציבור הקלאסיים לבין היחסי ציבור הדיגיטליים בעידן של הרשתות החברתיות ? בפוסט הזה אני אנסה לעשות לכם קצת סדר בבלגן ואסביר לכם כיצד ניתן להבחין בין סוגי היחסי ציבור השונים. בהמשך תוכלו ליהנות מטיפים פרקטיים שיאפשרו לכם לקדם ולשווק את בית העסק שלכם באופן פשוט ועצמאי על ידי כלים יישומיים ויעילים של יחסי ציבור שהמדיה החברתית מציעה לנו ברשת.

יחסי ציבור לעסקים באינטרנט -חשיפה תקשורתית דיגיטלית לבית העסק שלך...

 

חשוב לדעת כי המטרה של יחסי הציבור בהגדרתם הרחבה הינה להשפיע על תקשורת ההמונים כך שהיא תאפשר לנו לחשוף ולמצב  את הפעילות השוטפת של בית העסק שלנו ואת שירותיו לתודעת הציבור הרחב ולקהלי יעד ממוקדים.

 

יחסי ציבור קלסיים שואפים בראש ובראשונה לתת לבית העסק שלנו חשיפה תקשורתית רחבה ואיכותית באמצעי התקשורת השונים על ידי אייטמים, כתבות וראיונות עומק  בעיתונות הכתובה, באתרי אינטרנט,  ברדיו ובטלוויזיה.

 

בעידן הדיגיטלי יש לנו סוג נוסף ויעיל לא פחות של יחסי ציבור באינטרנט  או בשמם המקצועי קשרי אינטרנט אונליין. סוג זה של יחסי ציבור נותן  ביטוי בזכות השירותים של המדיה הדיגיטלית המשתנה לה במהירות ובאופן תדיר.

בימים אלה שהעיתונות הכתובה עוברת משבר ומצטמצמת מול עינינו חשוב שנקרא את פני העתיד ונדאג להכיר את העולם החדש ואת הכלים שהוא מציע לנו ובעצם מעביר את ההשפעה התקשורתית לאונליין שהיא נהפכת לזירה המרכזית לחשיפת ההמונים.

 

לעולם הדיגיטלי יש יכולת והשפעה רבה לעזור לנו לחשוף באופן פרקטי את בית העסק בערוצים ופלטפורמות רבות ומגוונות לקהלי יעד ממוקדים ואיכותיים הפונים לעולם התוכן שלנו.

 

חשוב לזכור כי לכל סוגי היחסי ציבור אנו חייבים לבנות אסטרטגיה תקשורתית נכונה עבור בית העסק המחייבת מיצוב תקשורתי איכותי ופיצוח נכון של התמהיל התקשורתי של בית העסק המורכב בין השאר מחשיבה קריאטיבית, יצירתיות ויציאה מהקופסא לצד ניהול מובנה וקבוע מראש.

 

אם אוכל להודות בכך, לא כל בית עסק קטן או בינוני  זקוק כיום לשירותי משרד יחסי ציבור כזה או אחר וצריך לשלם לו כל חודש סכום כסף עבור שירותים אלה.

הינה כמה דרכים יעילות שליקטתי עבורכם על מנת שיוכלו לעזור לכם למנף ולקדם את בית העסק שלכם ביחסי ציבור ברשת האינטרנט באופן עצמאי.

 

 

 

 

  1. הכנת תכנית שיווקית לניהול בית העסק באינטרנט

הכנת תכנית שיווקית באינטרנט  אולי נשמעת לכם קצת מפחידה ומסורבלת ממש כמו משימה הבלתי אפשרית, במיוחד לאלה מכם שאינם עוסקים בתחום באופן שוטף וקבוע, אך חשוב לציין שהכנת תכנית שיווקית באינטרנט דומה מאד להכנת תכנית שיווקית רגילה. תכנית שיווקית קלאסית הנעשית באמצעות הגדרת יעדים ומטרות, בחירת האסטרטגיה השיווקית, אפיון קהל המטרה של בית העסק, בחירת מילות מפתח ותמהיל תוכן,  הערכת טווחי זמן, קביעת משימות בפועל, הגדרת כמות נרשמים לניוזלטר ופרופילים עסקיים ,בחירת ערוצי שיווק, הכנת מאמרים וטקסטים שיווקיים, הכנת תקציב פרסום באינטרנט ועוד. חשוב לזכור שתמהיל שיווק נכון הוא הדרך להצלחת בשיווק האינטרנטי.

 

  1. אתר עסקי

אין כיום כמעט אף בית עסק ללא אתר אינטרנט, קיימים אין ספור אתרים ברשת. חשוב לשים לב שאתר בית העסק מהווה למעשה חלון ראווה משמעותי לבית העסק שלנו ולכן הוא 'גורלי' ומשמעותי לחשיפה של בית העסק ברשת האינטרנט לקהלי מטרה. יש להקדיש לאתר חשיבות לטקסטים הנכונים , מבנה אלמנטים גרפים ועיצובים שתורמים רבות לנראות האתר.

בנוסף,  חשוב לא פחות לנהל ממשק משתמש וניהול תוכן יעיל שיהיה נוח לתפעול ושימוש הגולשים, פשוט וקריאה וכמו כן למקם במנועי החיפוש נכונים על מנת שיקבל את מלוא תשומת הלב מהגולשים שיעלו את התנועה באתר.

קיימים היום  אתרים המציעים בניית אתר בחינם ובפשטות על ידי תבניות בסיסיות כגון : ויקס, גומלא  וורדפרס ועוד...חשוב שתזכור כי האתר שלך הוא כלי שיווקי חשוב שיגדיל את החשיפה של בית העסק שלך ללקוחות פוטנציאלים.

 

 

  1. בלוג עסקי

למה כדאי לכם לנהל בלוג עסקי ?

הבלוג מהווה פלטפורמה מקצועית שבה תוכלו לבנות אתר מקצועי תדמיתי ולחלוק ולשווק בו את התוכן שלכם, קטעי טקסט, תמונות, וסרטוני וידאו.

הבלוג מאפשר לבית העסק שלכם לחלוק מידע רלוונטי עם הגולשים וליצור עימם  למעשה מערכת יחסים אינטראקטיבית ישירה.

עליכם לאפיין את הבלוג לפי תחום ספציפי אותו תרצו לקדם ולבחור עיצוב מתאים וייחודי שיתאים למאפיינים של בית העסק. הבלוג מאפשר הנעה לפעולה בכך שהוא עוזר לקדם את אתר האינטרנט העסקי במנועי חיפוש ונחשב לכלי משמעותי במערך השיווק העסקי.הבלוג מסייע במיתוג של העסק כמומחה בתחומו וזה נעשה  באמצעות מאמרים שיווקיים מעולם התוכן שלך.

קיימים ברשת אתרי בלוגרים ישראלים רבים כגון: סלונה, אונלייף , דה מרקר קפה ועוד המאפשרים לך לפתוח בלוג עצמאי  על הפלטפורמה הקיימת שלהם באופן פשוט ויעיל. כמו כן , ניתן לבנות בלוג עצמאי בתשלום על ידי ספקי תוכן שינהלו לך את הבלוג בתשלום.אז למי אתם מחכים ? התחילו לכתוב בלוג עוד היום ושתפו את הגולשים שלכם בהגיגים שלכם.

 

 

  1. אתר סלולארי

המכשירים הניידים למיניהם תופסים נתח נכבד בכלל ובפרט בשוק הישראלי,.

ממשק הגלישה בטלפון נייד שונה בתכלית מגלישה במחשב נייח ומצריכה התאמה ייעודית על מנת להפיק את מירב התועלת מהמפגש עם הלקוח הפוטנציאלי שלכם. אתרים שאינם מותאמים לגלישה סלולרית לא עונים על צרכי הגולש מהנייד ולכן ביתי עסק רבים מאבדים גולשים ולקוחות  פוטנציאלים.

 

  1. דף עסקי ברשתות החברתיות (פייסבוק , אינסטגרם ,  טוויטר לינקדאין ועוד..)  

ניהול ובנייה של עמוד עסקי ברשתות חברתיות הפך להיות כלי משמעותי מאוד לשיווק ולתקשורת עם לקוחות פוטנציאלים.

נראה כי גולשים רבים ברשת מעדיפים לשלוח הודעה טקסט כתובה ישירות אל העמוד העסקי של בית העסק או לפרסם פוסט בתוך העמוד ולקבל תשובה מהירה, מאשר ליצור קשר טלפוני עם שירות הלקוחות של בית העסק.

על מנת לנהל פרופיל עסקי ברשתות החברתיות יש ליצור פרופיל על פי אופי העסק ומטרותיו על בית העסק ליצור תכנים מעוררי אינטראקציה ובשפה פשוטה וישירה עם העוקבים הכוללים בניית קונספט ייחודי ומקורי. הפוסטים צריכים להיות קצרים וממקודים הכוללים לא יותר מ-250 מילים עם כותרת ברורה ויצירתית שתוביל לפרגון ולחיצת לייק או תגובה כתובה.

בנוסף,  ניתן לגוון ולהעלות באופן שוטף תמונות ,טיפים, כתבות,  קטעי וידאו וציטוטים של מומחים שיעודדו תגובות ופידבקים מצד הגולשים, סקרים ואפליקציות ייעודיות . עוד פרסומים נוספים רלוונטיים בפלטפורמות השונות יכולים לכלול גם הודעות לעיתונות, הודעות על קמפיינים פרסומיים, אירועי קידום מכירות, שירותים ומוצרים חדשים, תוצאות סקרים בתחום העסק, קישורים לתכנים רלוונטיים ועוד.

התפתחותן של רשתות חברתיות מאפשרות לנו לשמור על קשר ישיר עם הלקוחות שלנו וכך להישאר בתודעה של כל מי שמתאים לנו מבחינה אישית או מקצועית.

אפשר להיות חברים של אנשי הנטוורק שלנו בפייסבוק, אפשר להיות "connections" בלינקדאין, אפשר להיות חברים בקפה TheMarker, אפשר לעדכן בטוויטר. כל אחד מהאתרים האלה הוא בעל אופי  ושפה ייחודית משלו, וסוג פעילות שמתאים לו.

 

 

  1. יצירת תוכן שיווקי איכותי לבית העסק שלכם

תוכן איכותי וטוב הוא כזה שיכול להעביר את  המסרים השיווקיים הנכונים עבור בית העסק שלנו ברמה גבוהה .אסור לנו להתפשר על איכות התוכן, כפי שלא מתפשרים על רמת העיצוב ופיתוח האתר.

 כתיבת תוכן איכותי לאתרי אינטרנט חייבת לעמוד בסטנדרטים מקצועיים ולעבור תכנון ועריכה קפדניים.תוכן טוב הוא כזה שמגרה את הגולש לשוטט בפלטפורמות של בית העסק שלך, הוא כזה המניע אותו לפעולה, הוא זה שמוכר בשבילך. הכול, בתנאי אחד:שיהיה מעניין, מדבר אל הרגש, זורם ומרתקזה הרושם הראשוני שקובע אם הגולש רק "יבקר" אצלך באתר או יגלוש לאתר אחר.

זכרו כי אתרי אינטרנט מוצלחים  הם  כאלה  שמושכים  כמות רבה של גולשים.

לאנשים רבים הגולשים ברשת האינטרנט בדרך כלל יש מטרה ספציפית והיא למצוא אינפורמציה בתחומים רלוונטיים וכך במידה  ואתר מסוים מצליח להוות מקור ידע אינפורמטיבי יעיל עבור קהל היעד אותו הוא מחפש הוא יוכל בעתיד להגדיל את כמות הכניסות ולהיחשף ליותר לקוחות פוטנציאלים בעתיד.

על מנת שקהלי היעד שלך יוכלו לזהות ולהגיע ספציפית לאתר שלך, האתר צריך לכלול תוכן דינאמי אמין המהווה פלטפורמה שיווקית הולמת אשר הכוללת מאמרים מקצועיים ושיווקיים, המלצות גולשים, עדכון על  אירועים, או כל מידע רלוונטי מעניין שניתן למעשה לשנות אותו ושאינו מהווה בסיס קבוע ומונוטוני.

אם  התוכן באתר הוא מספיק דינאמי הוא יוכל לעזור להתמקד בקהל היעד בתחום הרלוונטי.אם קיימים באתרכם מספיק תכנים רלוונטיים הדבר יוכל  לגרור שיתוף פעולה אינטראקטיבי בין התכנים השיווקיים וכך בעצם רמת החשיפה לאתר תהיה גבוהה יותר וכמות הממליצים על האתר תגדל באופן משמעותי.

 

  1. רישום באינדקסים , אתרים ומנועי חיפוש

 

 גוגל- גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם שמטרתו הינה לסרוק ולאנדקס את האינטרנט כולו. גוגל יגיע לאתר שלכם גם דרך אתרים אחרים, אולם מומלץ להגיש את האתר שלכם לגוגל על מנת לחסוך זמן בתהליךקידום אתרים. כל שעליכם לעשות הוא לשלוח את כתובת האתר- הרובוט של גוגל כבר יעשה את היתר.

במידה והלינק לאתרכם יהיה במקומות אסטרטגיים נכונים  קהל היעד שלכם ייחשף ישירות אל המידע אותו הוא חיפש ברשת ולאחר מכן יוכל להתרשם מכל המידע השיווקי אותו האתר מציע לגולשים.

 

 

  1. דיוור אלקטרוני  –ניהול  ניוזלטר

מערכת הדיוור האלקטרוני מהווה פתרון יעיל ופשוט לכל צרכי בית העסק בתחום הדיוור האלקטרוני והניוזלטר. באמצעות מערכת איכותית והידידותית למשתמש.

עוד דרך יעילה לשמור על קשר ישיר עם הלקוחות הקיימים של בית העסק שלכם.

 

  1. הקמת מועדון לקוחות

חשוב לנהל קשר ישיר עם הלקוחות הקיימים של בית העסק שלכם, על מנת לשמור על לקוח קיים. באמצעות מערכת דיוור ואס-אמ-אסים, תוכלו להגדיל את היקף ההכנסות שלכם ובוודאי גם את הרווחים של בית העסק .מועדון לקוחות איכותי מייצר לכם לקוחות נאמנים זמן.  לקוחות נאמנים הם לקוחות חוזרים שקונים יותר.
מועדון לקוחות שמוקם ומנוהל בצורה נכונה מהווה צינור שיווק ממוקד  והכי חשוב, זול יחסית בהשוואה לאמצעי המדיה האחרים. התקשורת עם הלקוחות שלכם מתבצעת באמצעות דיוור של מידע, חדשות ומבצעים, ניתן לשלב גם הודעות אס-אמ- אסים במידתיות נכונה .היתרונות של מועדון לקוחות הם רבים והם בעצם מאפשרים להעניק תחושה אישית לכל לקוח. בנוסף  לכך הם גם ממצבים את  העסק שלנו כמוביל בתחום. הקשר האישי שהיה לנו עד היום חד כיווני הופך להיות תקשורת הדדי המידע על הלקוחות שלך הופך לכלי מעשי עבור בית העסק.

 

 

 

  1. תכנית שותפים (Affiliate)

אפיליאט (Affiliate), בעברית - שותף, הוא אדם או חברה המקדמים מוצרים ושירותים של מפרסמים, עבור עמלות בגין פעולות שביצע גולש, דוגמת רכישות, לידים, חשיפה או הקלקה. השותפים (affiliates) מציגים מודעות, קישורי טקסט או הפניות למוצרים באמצעות אתר האינטרנט שלו, בלוגים, פורומים, רשימות תפוצה, מנועי חיפוש או כל ערוץ אינטרנטי אחר.
השותפים מתוגמלים בעמלות, הניתנות על ידי המפרסם, באמצעות תכניות שותפים, כאשר גולש מבצע פעולה כגון הרשמה על ידי מילוי טופס (ליד), הרשמה לשירות (ליד) או כאשר מתבצעת רכישה. מתגמלת יותר מכל רשת שיווק שותפים אחרת.

 

 

 

 

  1. נוכחות מקסימלית ברשת האינטרנט:

השתתפו באופן יזום בדיונים  מקצועיים, פורומים , בלוגים ייעודיים וקהילות ידע ברשת. השתתפו בשיחות הקשורות לעולמות התוכן שלכם והגיבו על שאלות, הודעות קיימות הקשורות לנושאים הרלוונטיים לכם.

 

 

  1. מפגשי נטוורקינג ושיתופי פעולה:

אל תתביישו להגיע באופן שוטף למפגשי נטוורקינג עסקיים , כנסים שיווקיים , אירועי קידום מכירות , ימי עיון כל אלה יאפשרו לכם בעתיד להקים רשת קשרים עסקיים עם בעלי אותם אינטרסים כמו שלכם ויאפשרו לכם להגיע לעוד לקוחות פוטנציאלים..

רשת הקשרים הנוכחית שלכם מורכבת מאנשים מהמעגל החברתי האישי שלכם. עבדתם איתם, עבדתם מולם, הכרתם בלימודים האקדמיים , חברים ובני משפחה. כל אלה מהווים את רשת הקשרים שלכם.

אם תיצרו לעצמכם רשת קשרים אפקטיבית, תהיו הרבה יותר קרובים להשגת המטרה של בית העסק שלכם והדבר יאפשר לכם לקדם שיתופי פעולה בעתיד.
כמעט כל אינטראקציה בין אישית יכולה להוות בסיס לנטוורקינג. פגישות עסקים, כנסים ותערוכות, מפגשים חברתיים ומשפחתיים ואפילו טיסות וחופשות.

קחו אתכם תמיד כרטיסי ביקור. צור קשרים עם כמה שיותר אנשים, מכל מני תחומים – לאו דווקא מהעולם המקצועי שלכם. לכל אחד מהם יכולה להיות תרומה לעסק שלך בעתיד, כי האינטרנט מאפשר גישה למעגלים הרחבים הנוצרים סביב כל אדם ואדם עמו נוצר קשר. לעולם אין לדעת מי יפגיש אותך עם הלקוח הגדול הבא.

 

 

  1. קידום אורגני או קידום ממומן ?

קידום אתרים מחולק לשני סוגים: קידום אתרים ממומן בגוגל וקידום אתרים אורגני. שתי שיטות אלו נועדו להביא תנועה ממוקדת לאתר של בית העסק שלכם..

השאלה העיקרית שבעלי אתרים ועסקים נתקלים בה, היא האם לבצע קידום אתרים אורגני או קידום ממומן (PPC)? התשובה לשאלה זו נעוצה בתחום האתר והעסק עצמו; רוב חברות קידום האתרים יגידו לכם שמומלץ לעשות קידום ממומן לצד קידום אורגני; ברוב המקרים זה נכון. מומלץ לבצע קידום אתרים ממומן בקמפיין מוקצב מראש לצד קידום אתרים אורגני שמתפרס על קשת ביטויים רחבה.

 

  1. שיווק ויראלי בעזרת סרטון שיווקי:

צרו באז ברשת בעזרת הפקת סרטוני יוטיוב שיווקיים. הפיקו סרטוני וידאו מקצועיים והציגו את בית העסק שלכם באופן יעיל פשוט ומקצועי, פנו לקהל היעד שלכם באופן ישיר וקדמו את הסרטונים בגוגל ומנועי חיפוש.

 

  1. קשרי עיתונות – חשיפה תקשורתית ממוקדת :

הכירו את העיתונאים ומובילי דעה בתחום שלכם. תוכלו לפנות אליהם באמצעות הכתובת דואר האלקטרוני עם רעיונות מקוריים וייחודיים לחשיפת בית העסק שלכם באמצעי התקשורת השונים. יש לזכור כי עיתונאים אוהבים מאד ידיעות ראשוניות או בלעדיות בתחום שאותו הם מסקרים. תהיו אתם הראשונים לחשוף מידע חדש ורלוונטי .

 

  1. קשרי בלוגרים בתחום התוכן שלכם:

קיימים כיום אינספור בלוגים ברשת בכל תחום שרק תחפצו, נסו לעקוב אחר בלוגים המסקרים את תחום הפעילות של בית העסק שלכם ושלחו להם מידע רלוונטי אודות בית העסק שיכול לעניין אותם. תוכלו להציע לבלוגרים המובילים חברות ברשתות החברתיות ולעקוב אחריהם האופן שוטף . במידה והבלוגרים יבחרו לפרסם את התוכן שלכם זה יהווה לכם ערך מוסף מבחינת החשיפה שלכם ונפסח תקשורתי ברשת האינטרנט ובמנועי החיפוש.

 

  1. בחרו בקפידה את החברים שלכם ברשתות החברתיות :

דאגו לפנות לבעלי השפעה ומובילי דעה בעלי השפעה מעולם התוכן שלכם., הציעו חברות ברשתות חברתיות, לעיתונאים ובלוגרים מוכרים ושמרו איתם על קשר שוטף.

 

 

 

  1. הפקת כנסים  ימי מכירות ואירועי קידום מכירות מיוחדים ללקוחות שלכם  –

הפקת כנסים ואירועי קידום מכירות היא עוד דרך יעילה ביותר ליצירת קשר ישיר וערוץ תקשורת פעיל עם קהלי היעד שלכם.באירועים אלה תוכלו לגבש מטרות ממוקדות ולחשוף את בית העסק שלכם לקהלי יעד , להעביר רעיונות ומסרים באמצעות אירועים ייעודים.הקפידו לבחור לוקיישן מתאים לאירוע ובחירת התכנים והמסרים הרלוונטיים.

 

  1. חדשנות יצירתיות ויציאה מהקופסא -  זהו שם המשחק:  

חדש! מקורי! יצירתי! אלה הם מילות המפתח וסוד ההצלחה לכל עסק מצליח, אל תתביישו למתג את עצמכם כמומחים בתחום שלכם , ואל לא תשכחו לחדש וליצור ללקוחות שלכם חוויה אחרת שונה ומקורית שתמצב את בית העסק שלכם ותבדל אותו מהמתחרים שלכם.

 

באדיבות :

שרית גבאי – מומחית למדיה חברתית ויחסי ציבור

בעלת משרד בוטיק  

מתוקשרת – יחסי ציבור ומדיה חברתית ממוקדת

https://www.facebook.com/saritgabaipr

יחסי ציבור לעסקים באינטרנט -חשיפה תקשורתית דיגיטלית לבית העסק שלך...
מאמרים נוספים...