שיווק באינטרנט- איפה נמצאים הלקוחות שלי?

מאת WebConcepts
בתאריך 8 אוקטובר, 2013

בעולם העסקים של ימינו, ההישענות על מדיות מסורתיות כאמצעי להעברת תכנים שיווקיים, הולכת ומאבדת את כוחה אל מול מה שמכונה- ניו מדיה- הפעילות באינטרנט ובעיקר, הפעילות ברשתות החברתיות, המאגדות מיליוני צרכנים פוטנציאליים ודרך ההגעה אליהם פשוטה, קלה וחינמית, אם רק פועלים נכון ויעיל. במאמר קצר זה נראה כיצד פעילות רשתית נכונה תביא למיצוי פוטנציאל כלכלי ולפיתוח העסק ורווחיותו.

שיווק באינטרנט- איפה נמצאים הלקוחות שלי?

שאלת מיליון הדולר של כל בעל עסק, בין אם קטן, בינוני או עצום מימדים, היא היכן נמצא קהל היעד שלי? היכן מסתובבים הלקוחות הפוטנציאליים ואיך אני מגיע אליהם במהירות, קלות ויעילות? השאלה הזו, לפחות בכל הקשור לרשת האינטרנט, הולכת ומקבלת תשובה ברורה וממוקדת- ברשתות החברתיות.

בשנים האחרונות הולכת וגוברת תופעת האינטגרציה החברתית באינטרנט, דבר שבא לידי ביטוי בהתפתחות רשתות חברתיות מובילות הקובעות סדר יום עולמי, מלבות דיונים והלכי רוח פוליטיים, כלכליים, חברתיים ואחרים ובעיקר, יוצרות זירה חדשה להתנהלות עסקית ולצרכנות מודרנית, המתבססת על שוק חופשי, ביקורתי, מגוון ומאתגר ואתם, כבעלי עסק המעוניינים בקידומו והתרחבותו, חייבים להכיר ולהבין את הצורך בקידום האתר באמצעות השיווק ברשתות אלו.

קיימים מספר סוגים של אתרים חברתיים, וכל אחד מהם משמש קהל יעד אחר ומטרות אחרות, הגם שלעיתים קיימת ביניהם חפיפה. אתר כמו facebook משמש, בעיקר, כזירה חברתית ואינפורמטיבית לכל סוגי הגולשים, אך יכול לשמש גם כזירת שיווק עסקי לכל דבר, בעוד שרשת כגון linkedin היא רשת עסקית וממוקדת נטוורקינג, אך יכולה לשמש גם כזירה חברתית. ההתנהלות בכל אחת מהרשתות צריכה להיות מותאמת לסוג הרשת, אופייה, אופי חבריה וההתנהלות המקובלת בה, כך שנדרשים זמן והשקעת אנרגיה על מנת ללמוד את הרשת, להשתלב בה ולהפיק ממנה את מקסימום התועלת הכלכלית והעסקית.

פעילות השיווק האינטרנטי הפכה את תהליך המכירה מתהליך של דו שיח לתהליך של רב שיח, שבו יש לשים לב לניואנסים והערות של מגיבים, של גולשים מזדמנים ושל מנהלי האתר, אשר שומרים על חוקי הרשת ועל התנהלותה התקינה. הצרכנים הם יותר ביקורתיים, ספקניים וזקוקים לתמריצים מעניינים על מנת להתעכב אצלכם ולקרוא את התכנים שהעליתם, כמו גם יכולתם לגבש דעה סובייקטיבית עליכם ועל המוצר שלכם דרך החשיפה לתכנים ולדיונים השונים שלכם.

הפעילות ברשתות החברתיות גם תתרום לקידום האתר במנועי החיפוש. דפים ברשתות חברתיות (pages) נלקחים בחשבון באלגוריתם מנוע החיפוש, כמו גם ההודעה האוטומטית שמועברת לכל החברים שרכשתם בעת עדכון תכנים חדשים, דבר שיביא לכניסות קבועות ומתמשכות לתכנים שלכם, ודרכם, באם תפעלו נכון, לאתר העסק.

מאמרים נוספים...