תעבדו בשבילו והוא יעבוד בשבילכם

מאת WebConcepts
בתאריך 8 אוקטובר, 2013

אתר האינטרנט שלכם הוא איש המכירות האידיאלי והמגוון ביותר ולכן חייבים להתייחס אליו ככזה. במאמר זה נראה כיצד מקבילים קבלת עובד חדש לחברה לפיתוח אתר אינטרנט ומה החשיבות בהבנת הנושא.

תעבדו בשבילו והוא יעבוד בשבילכם

כל מי שמעסיק איש מכירות יודע שככל שהתנאים הראשוניים העומדים לרשותו טובים ונוחים יותר, כך מחויבותו להצלחת העסק, ולהגדלת רווחיו, עולים. דיונים רבים נעשים, כל הזמן, לגבי שכר הבסיס והעמלות, לגבי התנאים הנלווים, לגבי בונוסים ותוספות, הכל כדי שלפנים שלנו בשטח יהיה חיוך קבוע ורצון כנה להאמין במוצר אותו הוא משווק.

אתר האינטרנט שלנו הוא איש מכירות לכל דבר ועניין, רק  שאותו לא תשמעו מתלונן, הוא בדרך כלל לא יתפטר ותמיד, גם אם תפסיקו להתייחס אליו, הוא ימשיך לנדוד ברחבי הרשת ו"למכור" אתכם, ולכן, מטרת מאמר זה היא להציג בפניכם, אותם בעלי עסקים המתכוונים להצטרף לעולם הקידום העסקי באינטרנט, וגם לכל אלו שכבר נמצאים שם, איך להפוך את האתר שלכם לאיש המכירות והשיווק האידיאלי והמקצועי ביותר, במחיר של השקעה מינימאלית אך הכרחית.

ראשית, כמו בכל תחילת העסקה, יש ראיון עבודה. במקרה שלנו זהו האפיון, ובשפה יותר מקצועית "בריף". באפיון, אותו נהוג, לרוב, לעשות עם איש מקצוע או חברת אפיון ופיתוח אתרים כמוwebconcepts, נשאלות השאלות הרלוונטיות לשימושיות העתידית של האתר. זהו תהליך ארוך ומאוד תלוי בפתיחות ובהבנת הלקוחות את היעדים והעסק שלהם, ובעיקר נועד להביא לידי שימושיות מקסימאלית את תכנון, פיתוח, עיצוב והטמעת האתר. כאשר הבריף מלא, ניתן להפוך אותו לבר עיצוב, הווה אומר, להעביר למעצב אתרים ולבנות סקיצות ראשוניות על פי ההגדרות שהוצבו בפניו, וכך, על ידי העברת סקיצות בין המעצב ללקוח, הולך ונבנה מראה האתר העתידי. זהו, בהקבלה לתהליך ההעסקה, שלב החפיפה של העובד החדש. מראים לו מה כן ומה לא, באילו נקודות להתמקד ועל אילו לוותר, מה להבליט ומה להצניע ועוד פרטים מקצועיים שישרתו אותו כאשר ייצא לאוויר העולם.

כאשר שלב העיצוב הסתיים ונבחרה סקיצה סופית, עובר האתר\ העובד שלנו לתהליך תכנות, שם "מלבישים" עליו את הקטגוריות שנבחרו והופכים אותו לגורם מגיב ואינטראקטיבי, היכול לספק ללקוח את כל המידע, האפשרויות והצרכים. בשלב זה מתחיל גם תהליך קידום האתרים, במובן של הכנסת מילות מפתח שנבחרו באפיון המוקדם, כתיבת תכנים ומאמרים לדפי האתר, התאמתו לשלל מנועי החיפוש ברחבי הרשת (גוגל, יוטיוב, בינג, פייסבוק...) ובסופו של דבר, עובר האתר תהליך של הטמעה והעלאה לאינטרנט, מה שמקביל לשליחת העובד החדש אל העולם הגדול. צא ידידי, והבא לי לקוחות.

כפי שאתם מבינים, יש צורך לעבוד מאוד קשה כדי ליצור עובד טוב. אין קיצורי דרך ואין אפשרות לחפיפניקיות וחוסר תשומת לב. כמו עובד לא מקצועי ולא מיומן, גם אתר רעוע ולא יעיל, יכול רק להזיק ולפגוע במערך הלקוחות הפוטנציאליים שלך. תמיד עדיף לחכות עוד כמה ימים לפני השקת האתר ולפני הוצאת איש המכירות לשטח, לוודא כי הכל מובן, הכל ערוך, הידע נמצא שם, בין הדפים ובראש, ורק אז לאחל לו בהצלחה.

 

מאמרים נוספים...