כולנו גאונים בפוטנציה. כולנו מולטי טאלנטים עם פוטנציאל לא מנוצל, או לפחות, לא מנוצל דיו. כאשר אנו מדברים על שיווק בכלל, ושיווק אינטרנטי בפרט, למיקוד המקצועי יש חשיבות מרכזית ומהותית להגעה לקהלי יעד רלוונטיים ולמניעת בזבוז אנרגיה על פילוח שוק מוטעה. במאמר זה נדון ונרחיב על הנושא.

תנסו לשאול ילד את מי הוא יותר אוהב, את אבא או את אמא, במקרה הטוב הוא יתבלבל ובמקרה הרע, ירוץ לספר עליכם לאבא או לאמא. זוהי תכונה שמלווה אותנו גם בבגרותנו, חוסר הנכונות וחוסר היכולת להחליט מה אנחנו יותר? יועצים, מנהלים, יצירתיים, יוזמים.. אפשר להביט בקורות החיים של כולנו ולהיווכח בכך. החסר הזה יכול להיות מועיל במצבים מסוימים, שבהם נדרשות תכונות מקבילות ויכולות מגוונות, אך, לפחות במה שנוגע לעולם העסקים, פחות הוא יותר (less is more) ומיד נסביר.
כאשר אנו הולכים לרופא שיניים, האם נראה בחיוב תעודות המעידות על היותו מוסמך ברפואת ילדים, אורתופדיה וגניקולוגיה? האם לא נשאל את עצמנו מהיכן שאב הדוקטור שנות חיים רבות כל כך להתמחות בכל אחת מרפואות חשובות אלו? האם לא נעדיף מומחיות אחת מרכזית על פני הבנה מעמיקה של מספר תחומים? אותו הדבר עם הפסיכולוג, המוסכניק והקבלן שבונה לנו את הדירה, תוך כדי העסקה שנדחתה עם הזכיינית על פיילוט המבוסס על ספר שיריו, האם ניכנס בשמחה, ברון ובביטחון לגור שם?
כאשר לקוח מחפש מוצר, הוא מנסה לאתר את הטוב ביותר עבורו, בהתאם לצרכיו ולתקציבו. כאשר הוא נתקל בבעל עסק המספק את המוצר שחיפש, אך יחד עם זאת, מתאר את יכולותיו במספר תחומים נוספים, הוא מפעיל מנגנון זהירות אוטומטי, הגורם לו ללכת ולאתר מומחה אחר שמשקיע 100% מזמנו במוצר הספציפי. לא סתם מכונה עולם העסקים כ"שוק", שבו יש מקח וממכר, מוצר וצרכן, מחירי שיווי משקל ותחרות על כל לקוח. השורדים הם אלו שמספקים את המוצר האופטימאלי במחיר הוגן ולא מתפרסים על נתחים שבהם יתחרו בגופים חזקים מהם, גם כלכלית וגם תדמיתית. חשוב להבליט את היתרון הגדול שיש לנו, כעסק, כמוצר, בשוק ספציפי פחות לספק חלון ראווה למגוון התכונות, המרשים לכל הדעות, שיש לנו.
בתחום הפעילות ברשת וקידום האתרים, הדבר מהותי שבעתיים. כבר בעת האפיון הראשוני, אנו נדרשים לברור מילות מפתח שילוו אותנו ויתארו אותנו בפני הגורם המסתורי שנקרא "מנוע החיפוש". זו בדיוק שאלת ה"את מי יותר"? האם את יכולת העיצוב הגראפי שלנו או את סקציית הייעוץ הארגוני? האם את לימוד הפסנתר או את חוג המאהרשי יוגה? ברגע שנבחר מילות מפתח, על פיהם ייבנה האתר, על דפיו וכותרותיו, וגם אופן הצגתנו בפרסומים הויראליים והמסורתיים, ייגזר מהם. אז, חשוב להפנים, ככל שתצליחו לצמצם את הגדרת עיסוקכם ותחום פעילותכם, גם תגיעו, בצורה יעילה ואופטימאלית, לקהלי היעד שלכם. להתמקד, להתמקד, להתמקד- זה כל הסיפור.