חברות לקידום אתרים מהוות חוליה מקשרת בין חברה, עסק או מוצר ללקוחות הפוטנציאליים המסתובבים ברחבי הרשת. קמפיינים שיווקיים מטרתם קידום אג'נדה מסוימת, ופעילות קידום האתר מטרתה, בעצם, חשיפת האג'נדה לכמה שיותר אנשים, במקסימום העוצמה ובשיא היעילות.

חברות קמות על מנת לספק צרכים, רצונות וכשלי שוק. בעולם הקמעונאי קיימת תחרות על כיסו, וליבו, של הצרכן באופן שוטף וקבוע, כפי שניתן לראות במאבקי הפרסום, השיווק ויחסי הציבור ופעמים רבות לא מדובר על צרכים דחופים או מיידיים אלא על צרכים עונתיים, חולפים ומקדמי אג'נדה מסוימת ורגעית, ועל כך במאמר זה.
פעילות פרסומית, ונתמקד כרגע בעולם האינטרנט, שבו אנו פועלים, היא שילוב של פניה להיגיון (רציונאליות), לצורך האמיתי שלכם, כלקוחות, במוצר או בשירות, ופניה לרגש (אמוציונאליות) בעזרת שימוש במוטיבים פסיכולוגיים וסוציאליים (ילדים, משפחה, בריאות, תכונות אופי). ככל שהמוצר יותר פופולארי ופונה לקהלים מגוונים יותר, כך השימוש במוטיבים צריך להיות מושכל ומותאם למכנה המשותף הרחב ביותר, ולכן גם צריך להיחשף למרב הלקוחות והגולשים האפשרי, מכיוון שמדובר בסטטיסטיקה פשוטה ביותר- ככל שהמוצר ייחשף ליותר אנשים, כך ההתעניינות בו תעלה, והסיכוי כי יחזיר את עלות ההשקעה בו ובקמפיין, יעלה, ואף יותר מכך.
זו הסיבה המרכזית לכך שאנו עדים לקמפיינים אגרסיביים, קצרי טווח וחוצי מדיה, בעיקר כשמדובר בחברות גדולות, בהשקות עונתיות ובמותגים חדשים בשוק. לרוב, קמפיין שכזה מלווה במיני סייט חיצוני לאתר הבית, שהוא בעל סממנים רלוונטיים למיתוג ולערכי המותג שאותו רוצים להחדיר לשוק, או שאתר הבית מעוצב מחדש על פי אותם ערכים. מעבר לאותן פעולות פומביות וחשופות, אותן הסברנו בקצרה, קיימות פעולות "back-door", הקשורות לפעילות רשתית אל מול מנועי החיפוש וגורמי קידום האתרים, ומטרתן להביא את האתר והקישורים אליו לקדמת דפי החיפוש ולחזק את עוצמת המותג תוך שימוש במילות מפתח מבדלות, מיוחדות, חזקות שיאפשרו להזניק, תרתי משמע, את הקמפיין ואת החברה לעמוד הראשון בכל מנוע חיפוש.
אם כך, אז מטרת חברות לקידום אתרים, כמו חברת Webconcepts, היא לספק לחברות העסקיות את אותה "דלת אחורית", את יצירת הבידול והאפיון השונה אל מול המתחרים ולהפוך את הקמפיין, שהושקעו בו מאמצים, אנרגיה והון, למוצלח ורווחי.