פריניב היא נכון להיום אחת החברות המצליחות ביותר בישראל, היא יוצרת אלפים רבים של בקבוקי מיץ טבעי שנמכרים נכון להיום בכל הרשתות הגדולות בישראל ולאחרונה התחילה את השיווק של המוצרים שלה למדינות אחרות כמו יפן או סין או עוד הרבה מאוד מדינות במזר הרחוק.
פריניב היא נכון להיום אחת החברות המצליחות ביותר בישראל, היא יוצרת אלפים רבים של בקבוקי מיץ טבעי שנמכרים נכון להיום בכל הרשתות הגדולות בישראל ולאחרונה התחילה את השיווק של המוצרים שלה למדינות אחרות כמו יפן או סין או עוד הרבה מאוד מדינות במזר הרחוק.
הדבר המצחיק הוא שאנחנו לא מצליחים לתת לחברות כאלו מוניטין בישראל. עם כל ההצלחה האדירה של החברה, היא מוכרת בעשרות מדינות בעולם אבל בישראל היא לא מצליחה לזכות בקרדיט שמגיע לה. זה אולי אפילו לא העניין של בקרדיט, אלא בעיקר העניין של הקבלה.
פריניב מוכרת את המוצרים שלה בערך בשלושים אחוז פחות מהמתחרים שלה בשוק המיצים הטבעיים. אבל למרות זאת הקהל הישראלי מסרב לתת לחברה את ההכרה שהיא כבר מזמן הרוויחה. הסיבה היא בעיקר המונופול רב השנים של שלושת החברות הגדולות בתחום המיצים הטבעיים.
מאיפה הגיעה פריניב?
אולי שווה אפילו להתחיל את השיחה בזה שאנחנו נדבר על מקור החברה הזו, מאיפה בכלל הופיע המותג הזה שהיום מהווה איום משמעותי על חברות המזון הגדולות ששולטות על שוק המיצים הטבעיים.
אבל הסיפור היפה מכולם זה מאיפה בכלל התחילה פריניב את דרכה?
הקטע היפה הוא שזה בכלל חברה קטנה שהתחילה מאדם אחד שהיה יוצר תרכובת של מיצים טבעיים אצלו בחווה בצפון והיה משווק את הסחורה לחברות קייטרינג בצפון המדינה כדי שאלו יוכלו להגיש מיץ זול יותר באירועים שלהן, היות והמיצים של החברות המוכרות הם הרבה יותר יקרים מהמיצים של פריניב.
אבל כמו שכולם יודעים, להצלחה יש כלים משל עצמה, כאשר היא רוצה שמשהו יקרה- הדבר הזה אכן קורה בפועל. המסעדות בצפון התחילו לבקש גם כן את המיצים של פריניב, מסתבר שגם הם מעדיפים להרוויח כסף ולא להפסיד אותו.
מכאן והלאה הכול היה רכבת הרים אחת גדולה וארוכה שרק ממשיכה להתגלגל ללא הפסקה כלל. המיצים של פריניב התגלגלו בין המסעדות והקיוסקים וחברות הקייטרינג עד שהגיעו ישרות לרשתות המזון הגדולות של ישראל.
מכאן והלאה הצמיחה הייתה בלתי ניתנת לעצירה, הרי מה כבר יכול להיות ברגע שהרכבת יוצאת מהתחנה היא כבר זורמת מכוח האנרציה. החברה העבירה את המוצרים שלה למדינות אסיה ומשם היא ממשיכה לרוץ קדימה בלי לעצור, עוד ועוד קדימה. כנראה שמאמצע 2014 נוכל למצוא את המיצים הטבעיים של פריניב בחנויות באמריקה הצפונית. אך הגאווה הגדולה של הרשת היא היכולת להוזיל את המחיר ב30 אחוז מהרשתות המתחרות, האם זה לא דוגמה לחברה מעולה?