כאשר מדברים על חברות בתחום המזון, חייבים לציין את חברת פריניב הצפונית, שניתן להגיד עליה הרבה דברים חיוביים, אבל הדבר העיקרי שניתן להגיד ככל הנראה על החברה המדהימה הזו, הוא אותו דבר שכתוב בסלוגן שלה: "מפתיעה בכל טעם". הכוונה היא שחברת פריניב עושה מאמצים אדירים כדי באמת להפתיע את הצרכנים.

כאשר מדברים על חברות בתחום המזון, חייבים לציין את חברת פריניב הצפונית, שניתן להגיד עליה הרבה דברים חיוביים, אבל הדבר העיקרי שניתן להגיד ככל הנראה על החברה המדהימה הזו, הוא אותו דבר שכתוב בסלוגן שלה: "מפתיעה בכל טעם". הכוונה היא שחברת פריניב עושה מאמצים אדירים כדי באמת להפתיע את הצרכנים.
לפעמים כאשר מסתכלים על שוק המיצים הטבעיים (בניגוד לשוק המזון) רואים משהו לא הגיוני בכלל, נראה שכל החברות השולטות בשוק המיצים, כלל לא עושות מאמץ, בכלל. הסיבה העיקרית לכך, היא שהן ככל הנראה מרגישות שהן המובילות בשוק בלאו הכי ואין אדם שמסוגל לערער עובדה זו.
אז מה מיוחד בהתנהלות של פריניב?
לעומת זאת אצל פריניב, כאשר מנסים להסתכל על החברה ולבדוק האם החברה נמצאת בתנועה, מבינים שזה ממש כך, החברה נמצאת בפעילות מתמדת, כזו שלא עוצרת לנוח וכל יום מנסה לעשות משהו חדש למען הצרכן. בואו ננסה להבין יחד.
תחילת דרכה של פריניב
פריניב היא ככל הנראה אחת החברות היחידות בתחום המזון שעוד מצליחה לזכור את תחילת הדרך שלה בעולם המזון, עוד לפני שהייתה מצליחה.
חשוב לזכור שהחברה הוקמה בשנת 1994 על ידי משפחת ניב בצפון, כאשר בכלל המטרה הייתה לתת מענה ייחודי לחברות קייטרינג באזור הצפון שרצו לכלול בתפריטים שלהן לאירוע מיצים טבעיים, אך לא יכלו לעשות זאת בגלל מחירו הגבוה מאוד של המיץ הקיים בשווקים. כפי שכבר אמרנו, המחירים גבוהים מאוד.
חשוב מאוד להבין, חברה שנולדה רק לפני עשור, עוד זוכרת היטב את תחילת הדרך שלה, במיוחד כאשר זה חברה מהצפון, שפחות קשורה לתקשורת ופחות מכירה את עולם הפרסום- יותר מחוברת לאנשים ולקהל הלקוחות שלה.
אז איך בעצם פריניב הפכה להיסטוריה?
כאשר מסתכלים על הנתונים של חברות המאפשרות השוואות בין חברות שונות של מיצים, מזון ומים, מתחילים להבין את העניין, איך הצליחה פריניב להיות אימפריה עסקית בתוך עשור אחד מהיר. הנה כמה סיבות להצלחה המהירה מאוד של החברה:
1. קמצוץ מזל- החברה נכנסה בדיוק בתקופה המתאימה שבה המשק הישראלי היה בתנופה אדירה בכיוון של המיצים הטבעיים, אף אחד עוד לא ידע זאת בתחילת שנות ה90 אך בתחילת שנות האלפיים כבר היה ברור מאוד שהשוק הולך לשם, הכוכבים הישנים כמו קוקה קולה נמצאים בירידה והכוכבים החדשים נמצאים בעלייה ברורה למעלה. פריניב נכנסה לתוך התחום הזה.
2. התמדה ופיתוח- היות והחברה הייתה צעירה מאוד וקטנה עדיין, היא הייתה מסוגלת לעשות את השינויים הדרושים לצורך ההצלחה כדי להמשיך לנוע קדימה. כאשר היה צורך מהיר לעשות שינויי טעמים, החברה הצעירה מאוד הצליחה מהר מאוד לעשות את ההתקדמות כדי להוציא טעמים חדשים ומהר.
3. המשך השקעה וצמיחה- הרי הצמיחה והפיתוח לא נגמרים ברגע שהחברה רצה, צריך להמשיך לעבוד קשה מאוד והבעלים של פריניב לא עוצרים לשנייה אחת אפילו. הם פתחו עכשיו מפעל חדש ורצים קדימה עוד ועוד.
שלושת הדברים הללו וכנראה הרבה נוספים, היו סוד ההצלחה של החברה והיא ממשיכה לצעוד קדימה גם עכשיו, גם היום.