פרילנסר הוא מומחה מקצועי לתחום כלשהו, כגון שירותי ייעוץ, גרפיקה, כתיבה טכנית, שיווק. פרילנסר עובד באופן עצמאי ומספק פתרון ומענה מקצועי בתחום התמחותו ללקוחות מגוונים. כיום, בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים חייב כל פרילנסר לשווק ולמתג את עצמו על מנת להשיג עבודות חדשות ולהרחיב את מעגל לקוחותיו.

פרילנסר הוא מומחה מקצועי לתחום כלשהו, כגון שירותי ייעוץ, גרפיקה, כתיבה טכנית, שיווק. פרילנסר עובד באופן עצמאי ומספק פתרון ומענה מקצועי בתחום התמחותו ללקוחות מגוונים. כיום, בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים חייב כל פרילנסר לשווק ולמתג את עצמו על מנת להשיג עבודות חדשות ולהרחיב את מעגל לקוחותיו. מאחר ובשנים האחרונות רבים בוחרים להיות פרילנסרים נוצרה תחרות גבוהה בתחומים השונים ועל הפרילנסר לקדם ולשווק את עצמו באמצעות מוצרי פרסום וקידום מכירות. בין הדרכים הנפוצות למיתוג ולשיווק ניתן למצוא מוצרי קידום מכירות כמו הדפסת מגנטים למקרר, הפצת פליירים בבתי עסק ובתיבות דואר, תליית פוסטרים על לוחות מודעות ובמקומות רלוונטיים שונים, שיווק במדיה החברתית ופעולות שיווקיות נוספות באינטרנט כדי להשיג חשיפה רחבה.
מיתוג ושיווק ברשתות החברתיות
חלק לא מבוטל מהאינטרקציות והתקשורת שלנו נעשים דרך רשתות חברתיות, כמו פייסבוק, טוויטר ולינקאדין. עסקים רבים, ובהם פרילנסרים, הבינו גם הם את כוחן של הרשתות החברתיות ככלי יעיל לקידום העסק שלהם. פייסבוק הנחשבת לרשת החברתית המובילה והפופולאריות ביותר מאפשרת לפרילנסרים לפנות לקהל יעד פוטנציאלי רחב וניתן להיעזר בכלי הפרסום אותם מציעה פייסבוק על מנת לפרסם את הפרופיל העסקי ולהגיע לקהל יעד ממוקד. באמצעות הפרופיל העסקי ניתן לשתף תכנים רלוונטיים לתחום עיסוקו של הפרילנסר ואף ליצור באז ויראלי המאפשר לפרילנסר לזכות בשיתופים רבים וליהנות מחשיפה רחבה. הפרופיל העסקי עוזר למיתוג ולשיווק הפרילנסר אך יש לעשות זאת במיומנות ולנצל את הכלים של הרשת החברתית על מנת לצבור לקוחות חדשים ולהגיע לקהל לקוחות פוטנציאליים.
בנוסף, חשוב לפעול בלינקאדין המאפשרת לפתח רשת קשרים עסקיים ולקבל פניות ממעסיקים פוטנציאליים. כמו כן, ניתן להקים פרופיל עסקי בגוגל פלוס ולנצל את כלי הפרסום שגוגל מציעה על מנת לקדם את האתר בתוצאות החיפוש, לצרף חברים ולהרחיב את מעגל ההזדמנויות העסקיות.
מיתוג ושיווק על ידי מוצרי קידום מכירות
כמו כל עסק חייב גם הפרילנסר למתג ולשווק את עצמו ללא הרף. מוצרי קידום מכירות מאפשרים לפרילנסר לשווק עצמו ביעילות ובעזרת מוצרי קד"מ כגון כרטיסי ביקור, מגנטים למקרר, פליירים וחלוקת מוצרי קידום מכירות כמו כובעים עם לוגו מודפס, חולצות מודפסות וכדומה ניתן להעניק ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים מתנה סמלית המאפשרת ללקוח ליצור קשר בקלות עם הפרילנסר. חשוב לזכור כי כל אדם אוהב לקבל מתנות חינם ובאמצעות מוצרי קידום המכירות ניתן להעניק חפצים שונים ממותגים וללקוח הפוטנציאלי קל לזכור את הפרילנסר וליצור עמו קשר בעת הצורך.
מוצרי פרסום ייחודיים
כאמור, פרילנסרים חייבים למתג ושלווק עצמם, בדיוק כמו כל עסק אחר. חברות למוצרי פרסום וקידום מכירות מציעות מגוון רחב של מוצרים ופריטים, ביניהם קופסת תיונים, תיקים, עטים, שעונים, כלי עבודה, מתנות מגוונות ועוד. פרילנסר יכול להזמין מוצרי פרסום וקידום מכירות המתאימים לתחום עיסוקו, להדפיס על המוצר את שם העסק ופרטים ליצירת קשר, ולהעניק את המוצרים למעסיקים ו/או ללקוחות.
המאמר נכתב על ידי חברת קרן אור - מוצרי פרסום וקידום מכירות