יחסי ציבור הינם כלים חשובים ואסטרטגיים להעברת המסר התקשורתי והשיווקי של מבקש השירות אל קהל היעד שלו. יחסי ציבור הם רק סוג אחד של כלים העומדים לרשות מבקש השירות. רבים חושבים כי יחסי ציבור והפרסום הם אותו הדבר. למרות שיש קשר ביניהם כל אחד מהם פועל בצורה אחרת והנה אחרת אצל הלקוחות {קהלי היעד}.

מדיית מערכת לעומת מדיה קנויה.
ההבדל הראשון ובעצם הראשי בין יחסי ציבור לפרסום הוא אופי הצורה שהם הם מופיעים. בעוד הפרסום עובד על מדיה קנויה, מודעות, פרסומות, באנרים בעוד שיחסי ציבור פועלים על ידי מדיה באמצעות תיווך של עורכים ומפרסמיםמכל השכבות.
מכיוון ובפרסום יש צורך ברכישת מדיה, הלכך שהפרסום עלותו גבוהה בהרבה מיחסי ציבור, כדי בשימוש ביחסי ציבור התשלום הוא למשרד יחסי הציבור או לחילופין לשכור דובר.
אמינות.
מכיוון שיחסי ציבור פועלים על ידי תיווך מערכתי הם בדרך כלל נחשבים לאמנים יותר קהלי היעד שצופים אם זה בכתבה או על ידי פרסומת טלוויזיה, בדרך כלל לא יודעים מה האינטרסים מאחורי הקלעים. מה שאין כן בפרסום ידוע לכולם מ האינטרסים שזה אומר ארגונים וחסרות או מוסדות שרוצים לפסים את עצמם או את השירות שהן מציעות.
כמות פעמים ורמת שליטה על התוצר.
חסרונות ביחסי ציבור: 1. בעצם הוא הכמות הניתנת לפרסום למשל עיתון לא יפרסם את אותה מודעה שני פעמים ואם כן אז לא באופן ישיר, מה שאין כן בפרסום אפשר לשדר כמה פעמים ובהודעות שונות ולקדם את זה כמה וכמה פעמים למרות שיש הגבלה לגבי הכמות. 2. חיסרון שני השליטה על פרסום היא ברוב המקרים 100 אחוז למשל איפה תהיה המודעה וכמה פעמים היא תוצג או מה יהיה התוכן שלה מה שאין כן ביחסי ציבור אין שליטה על המפיצים כגון כתבים או דוברים.
מסרים ישירים לעומת מסרים עקיפים.
ההבדלים לגבי המסרים הבדל חשוב הוא המסרים הישרים כתוצאה מהפרסום בהשוואה למסרים של יחסי הציבור שהם עקיפים. בפרסום נשתמש במסרים ישירים או במשפטים קליטים מה שאין כן ביחסי ציבור למשל נשתמש בסאב טקסט ונפרסם את אותו מוצר עם מאמר שאומר למה שווה לרכוש אותו או הסבר על המוצר וכד'.
סיכום.
סיכום המאמר אנחנו מבינים שהפרסום פונה ישירות אל הרגש ובעצם יחסי ציבור בצורת הגיון. יחסי ציבור וכמו כן גם הפרסום שניהם כלים מאד חשובים בנושא השיווק וחושב ללמוד איך להשתמש בשניהם במגביל.