המאמר הינו מקרה מבחן של מיתוג גאדג'ט ישראלי חדש. במאמר מוצגים הסברים ותהליכי עבודה שונים בעיצוב הלוגו, עיצוב אפליקציה, עיצוב שפה חזותית ועיצוב תדמית בכלל.
לאחר פגישה עם דן ואיקי התחלנו את התהליך ביצירת לוגו. את היצירה שלי התחלתי במחקר מעמיק על עולם תוכן של הורים, ילדים ומה שביניהם. לעייני נגלו כמויות בלתי ספורות של לוגואים ורודים וסגולים, פונטים מקושקשים, שמנים, עגלגלים ובעיקר לא קריאים. עולם הלוגואים של מכשירי גאדג'טים להורים ותינוקות היה רווי בצבעי ירוק וכחול בית חולים...הלכתי לאיבוד.
לאחר ליקוט חומרים עלתה בפניי שאלה מאד חשובה, עליה הייתי חייבת לענות בכנות על מנת לעצב תדמית מוצלחת. איך לעזאזל אני לא נגררת לעולם של עננה ורודה ומתחנפת של עיצוב לתינוקות ועם זאת פונה לקהל המאד מסויים בצורה מכובדת ואינטליגנטית?
השילוב בין הטכנולוגיה ה'קרה' לעולם שכולו חום, אהבה ואנושיות מאד מאתגר. למצוא את המקום על הקו הדק הזה הוא כמו למצוא מקום ישיבה ברכבת ישראל ביום ראשון ב8:10 בבוקר.
צורת הלוגו התפתחה מתוך הצורה של המכשיר ומטרתו. ידעתי שהלוגו חייב להיות זורם, נעים לעין, טכנולוגי, חדשני, "אכיל" ועד ועוד ועוד. מאחר ובשלב זה היה בידי אבטיפוס ראשוני למדי (השני משמאל בתמונה למעלה), צורת הלוגו שהתקבלה הייתה נוקשה מדי, בצבעים ילדותיים ולא כל כך נעימה לעין. האלמנטים פשוט לא עבדו יחד.
ככל שהמוצר הממשי התפתח בעיצוב, יחד איתו התפתח העיצוב של לוגו, שהגיע לשלמות אחרי קרוב ל-50 ניסיונות צורניים וצבעוניים.
האלמנט העיקרי בלוגו שנשמר מהסקיצה הראשונה ועבר שינויים רבים זו הטיפה שמתכתבת עם הסלוגן של המכשיר every drop counts.
המשימה הייתה לשמר את הטיפה מהסקיצה הראשונה ולשלב אותה בצורה חכמה בתוך הסמל הסופי. הצורה הכללית של הלוגו מאזכרת את הסילואטה של המכשיר.
הצבעוניות גובשה לכתום וכחול והשילוב שלהם נעים לעין, הטיפוגרפיה איזנה את הסמל בעגלגלות הנעימה עם נגיעות טכנולוגיות.
לאחר סיום שלב הלוגו התלנו לעבוד ולפתח את השפה הגרפית אשר תבוא לביטוי באלמנטים כמו האפליקציה, אתר, רשתות חברתיות ועוד.
הוחלט ללכת על צבעוניות פסטלית מגוונת, אשר נבחרה בקפידה על מנת להנעים את עינה של האם הטריה ולא להרתיע את העין החשדנית והמבקרת של האב.
למיתוג מצטרפת דמות תינוק בשם תום ותפקידה להנעים, להאניש ולשעשע.
הצורה הגרפית המובילה היא עיגול אשר מחזקת את הפן הרך.
אלמנטים אלה נועדו להשרות אווירה של משחק, שעשוע, בטיחות וקלילות. את הפן הטכנולוגי אנחנו מביאים בניקיון טיפוגרפי ובעיצוב הלבן העוטף את האלמנטים הגרפים.
עיצוב אפליקציה
גם כאן כמו בעיצוב הלוגו, עבר העיצוב תהליכים רבים וזיקוק ויזואלי. הגבול דק בין מינימליזם לחוסר תקשורתיות, בעיקר בעיצוב ממשק משתמש וחשוב להיות עם האצבע על הדופק. לאפליקציה יש תפקיד לא פחות חשוב מהמכשיר עצמו, מאחר ורוב הפעילות מתבצעת דרכה. עיצוב מינימליסטי של האייקונים, טיפוגרפיה נקיה, צבעוניות מתונה ומוגבלת לשני צבעים עיקריים של הלוגו - אלה המרכיבים העיקריים אשר הפכו את האפליקציה לנוחה לשימוש.
תהליך יצירתי ובריא נוצר בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח - תיאום ציפיות בשלבים המוקדמים של העבודה המשותפת, פתיחות והקשבה. כאשר אלה מתקיימים נוצר עולם חדש ממנו נהנים שני הצדדים.