הומור מוכר

בתאריך 19 פברואר, 2015

הומור מייצר פתיחות וקבלה יותר מכל תקשורת "רצינית".

הומור מוכר

צחוק צחוק אבל הומור מייצר פתיחות וקבלה יותר מכל תקשורת "רצינית".

"אני מאוד אוהב הומור" אומר לי מפרסם אחד "לא מחמיץ את ארץ נהדרת, מת על פוסטים מצחיקים בפייסבוק, קריקטורות בעיתון, מערכונים ברדיו, אבל תבין, המוצר / השירות שלי הוא רציני מידי ואין בו מקום לבדיחות".

"כמה רציני העסק שלך?" אני שואל אותו "יותר רציני מבנקים כמו המזרחי, הבינ"ל ודיסקונט שהתחרות ביניהם הפכה בשנים האחרונות לתחרות בין קומיקאים? יותר רציני מחברות ביטוח כמו ביטוח ישיר או 9 מיליון? יותר רציני מחברות לכרטיסי אשראי, חברות הייטק או אפילו קופות חולים?"

שאלתם פעם את עצמכם מדוע מותגים "רציניים" וכבדים כל כך מתאמצים להצחיק אותנו? יש לכך לא מעט סיבות טובות.

אנשים אוהבים הומור. תכניות בידור בטלוויזיה או סרטים משעשעים ברשת מעוררים עניין רב יותר מסדרות דרמה או תכניות דוקומנטריות. התקשורת השיווקית לא פועלת ביקום שונה. אותם אנשים שמעדיפים לצפות תכנית קומית יעדיפו גם לצפות בפרסומת קומית ויפתחו כלפיה אהדה כפי שהם אוהדים כוכבים קומיים.

הומור מייצר פתיחות לקבלת מסרים. הומור הוא כלי יעיל מאוד בהעברת מסרים. השימוש בהומור מרכך את היחס למפרסם ופותח את הלקוח הפוטנציאלי לקבל מסרים עם יותר חיוך וקבלה ופחות נוקשות ודחייה. הומור יכול להואיל דווקא בהעברת מסרים שצרכנים להדחיק. נושאים שאם תנסה להסביר אותם ברצינות תהומית כמעט תמיד תעורר התנגדות במקרה הטוב ופיהוק במקרה הפחות טוב.

מוצר עם הומור משדר ידידותיות. מותגים שלוקחים את עצמם יותר מדי ברצינות נתפסים כמלאי חשיבות עצמית, שחצנים ומנופחים. מותג עם הומור נתפס כמו כמותג בטוח בעצמו, ידידותי, מזמין ונגיש יותר ללקוח.

ההומור יוצר זוויות חדשות להעברת המסר ומבדל אותך מהמתחרים שלך.  כל מהותו של ההומור הוא ביצירת נקודות מבט מקוריות. בין אם מדובר במערכון, קריקטורה או פרסומת. באמצעות ההומור ניתן לקחת מסר משומש ("מוצר איכותי", "שירות VIP", "אמינות ללא פשרות" וכדומה) ולהציג אותו בצורה מקורית שתורמת לזכירות ולתחושה של חדשנות. מסרים עם הומור הם זכירים ואהובים יותר.

אז בפעם הבאה שאתם מוציאים פלאייר, בונים מצגת או מפיקים סרט תדמית…. "תפתחו בבדיחה" J

הומור מוכר
מאמרים נוספים...