הדבר החשוב ביותר שאת צריכה לעשות, לפני שאת מתחילה לשווק

בתאריך 27 יוני, 2015

יש דבר אחד, חשוב ומשמעותי שישנה את שיווק העסק שלך מקצה לקצה, ויביא את התוצאות הטובות ביותר. רוצה לדעת מהו?

הדבר החשוב ביותר שאת צריכה לעשות, לפני שאת מתחילה לשווק

יש דבר אחד, חשוב ומשמעותי שישנה את שיווק העסק שלך מקצה לקצה, ויביא את התוצאות הטובות ביותר.
הוא ישנה את הניסוחים שלך, ידייק את הפנייה, את קהל היעד, את ערוצי השיווק בהם את בוחרת, ויבליט אותך על פני השאר.
תשובה ברורה לשאלה אחת, שתעשה שינוי גדול.
והשאלה הזאת היא - מהי המהות של העסק שלך?
מהו הערך הכי גדול שהלקוחות שלך מקבלים כתוצאה מהמפגש איתך?

שאלה חשובה, המצריכה נבירה עמוקה בהשפעת המפגש עמך על חיי אותו לקוח.

אל תוותרי לעצמך בתשובות הנשלפות מהמותן, התשובה אינה משהו שיש להם, או שקיבלו ממך – אלא תחושה שיש ללקוח, ערך אמיתי, שלא היה לו קודם.

מאחר ש"מהות" היא מילה שקשה להסבירה, אנסה להסביר בדוגמאות:
פעם, זה היה מספיק לומר מה את עושה, התופרת הייתה מספרת שהיא תופרת, וכולם ידעו מה אפשר להשיג באמצעותה.
היום זה כבר לא מספיק.
ההיצע העצום של אנשי המקצוע מחייב אותנו לעשות צעד קדימה, להסביר ללקוח (ובעיקר להבהיר לעצמנו) מה יוצא לו מזה? למה כדאי לו לבחור דווקא בנו?

היום תופרת היא לא סתם תופרת, היא מייצרת בגדים חדשים לפי דרישה, או מתאימה אותם מחדש. (אלו שתי מהויות שונות)
כשהיא מבינה את המהות של העסק שלה, היא מפסיקה לדבר על יכולות התפירה שלה, או על המכונה החדישה שיש לה, ובמקום זאת היא מדברת על התחושה שתהיה לך כשתלבשי את השמלה שתמיד רצית, שהיא תפרה לך במחיר שפוי.

באותו אופן, גם מורה ליוגה היא לא רק מורה ליוגה. מהות העסק שלה הוא לגרום למתאמנים שלה לאמץ אורח חיים אחר, בו הם רגועים, סבלניים ומתייחסים היטיב לגופם.
אישה שיוצאת משיעור יוגה, ויש לה יותר כבוד לעצמה, יותר סבלנות לילדים, יותר יכולת להכילם, ולהפחית רגשי אשמה ודאגות מיותרות. – יש לכך השפעה משמעותית על איכות החיים שלה.
זאת המהות.
תרגילי היוגה הם רק אמצעי.

כשמבינים את המהות מפסיקים לדבר על האמצעים, ומתחילים לדבר על התוצאות המורגשות שיהיו ללקוחות שלך בחיי היומיום.
גלי מהי מהות העסק שלך, והכל יהיה הרבה יותר ברור.
כשהמהות ברורה, תוכלי בקלות לענות על שאלות שיגרמו לשיווק העסק להיות הכי יעיל ובעל תוצאות:

מי הם האנשים הזקוקים לאותה מהות? –התשובה לכך תבהיר את קהל היעד המדויק שלך.
איפה הם נמצאים? איך אפשר להגיע אליהם במקומות אלה? תשובות שיבהירו לך באילו ערוצי שיווק לבחור
מהם התועלות של הלקוח? איך המפגש איתך ישנה או יוסיף לחייהם? התשובות לכך הם הבסיס לניסוח השיווקי שלך

היום, כשאנחנו מופצצים במידע, אנחנו מעולים בלסנן אותו.
הדרך היחידה להתבלט היא להפסיק להפציץ במידע, ולהתחיל לדבר אל הרגש – אל הכמיהה הפנימית שמחפשת את המהות שיש לעסק שלי להציע.
כך תמשכי את הלקוחות שהכי כיף ונכון לך לעבוד איתם, השיווק של העסק יפסיק להיות עול נורא, ובמקום זה, יהיה שלוחה של היעוד שלך,
כדי שכל מי שיוכל להיעזר ביכולות שלך, ידע שאת קיימת.

מאמרים נוספים...