5 טיפים שיעזרו להפוך את המדיה החברתית של העסק שלכם לסוס מנצח

תקשורת היא אחד המרכיבים הבסיסיים ביותר של כל תכנית או אסטרטגיה עסקית. לדעת איך למנף את פלטפורמות התקשורת השונות העומדות לרשותכם היא מפתח ליצירת קשרים אמיתיים עם הקהל שלכם. מדיה חברתית אינה שונה, היא אחד הכלים החשובים כיום בין שלל אמצעי התקשורת שעומדים לרשות המשווקים. אבל כמו הכלים האחרים שאתם משתמשים בהם, היא חייבת להתחבר בחזרה למותג שלך. אז כיצד מוודאים זאת?
1. לא לפרסם כל דבר
מדיה חברתית למרות מה שנהוג לחשוב, אינה מדיה אימפולסיבית. לכל פרסום עדיף שתהיה סיבה ממש טובה וחשיבה אסטרטגית מאחוריה. עסקים רבים אוהבים לפרסם כל דבר, בלי לחשוב למה, ובעיקר איך זה מתיישר עם המסר העיקרי שלהם. בסופו של דבר הלקוחות מאבדים עניין, והמותג מתפזר. ולכן כדי להבטיח עקביות ולשרת את האסטרטגיה הכללית של העסק יש להקפיד לתכנן כל פוסט, ציוץ או וידאו.
2. דברו עם הקהל שלכם
זה אמנם מובן מאליו אבל חשוב לזכור שהמדיה החברתית מאפשרת למותג שלכם לתקשר עם קהל היעד. הדבר הטוב ביותר בשימוש בכלים חברתיים כמו פייסבוק, טוויטר, YouTube הוא היכולת לדעת בזמן אמת כיצד אנשים מגיבים להודעות שלכם, וחשוב יותר – לתקשר עם כל אחד מהם ברמה אישית. ולכן חשוב מאוד לא להזניח את ערוץ התקשורת הפתוח הזה, ולהקפיד ולנהל דו שיח אמיתי עם קהל היעד, בלוח זמנים סביר.
3. נטרו את הדיבור עליכם
כדי לדעת כיצד לתקשר עם הלקוחות במדיה החברתית חשוב מאוד לדעת מה הלקוחות חושבים עליכם ומה הם כותבים עליכם לא רק במדיה החברתית שלכם, אלא בכל הרשת. ולכן רצוי מאוד להשתמש בכלים אלה ובעזרתם ללמוד לעומק את הלקוחות שלכם ויותר חשוב ללמוד לעומק על המותג שלכם.
4. תבואו פתוחים
בשלב מסוים תצטרכו לקבל החלטה באשר לשאלה האם פלטפורמות המדיה החברתיות של המותג שלכם יהיו פתוחות או סגורות. תקשורת פתוחה אומרת שהקהל שלכם יכול לפרסם בדף שלכם באופן יזום ולא רק להגיב להודעות. ההחלטה תלויה המון בסוג העסק שאתם מנהלים והאם יש לכם צוות חזק של יחסי ציבור או מומחי תקשורת שיידעו להתמודד עם סוג תקשורת זה. פתיחת תקשורתית יכולה להועיל מאוד למותג שלכם, ומאפשרת לקהל שלכם לגלות מעורבות גבוהה במותג. ולכן למרות כל הפחד והחששות, מומלץ לנסות סוג תקשורת זה.
5. תחשבו פעמיים לפני שאתם מוחקים תגובה שלילית
הטיפ החשוב ביותר נשמר לסוף. אלא אם הצרכנים שלכם שולחים תוכן פוגעני, זה אף פעם לא רעיון טוב למחוק הודעות שליליות על המותג. כל הודעה שלילית טומנת החובה הזדמנות לשפר את מערכת היחסים שלכם עם הצרכן ועל הדרך לגרום למותג שלכם באמת לזרוח. המותגים המצליחים ביותר בפלטפורמות החברתיות מבינים היטב את הכוח שבניהול דו שיח פתוח עם לקוחות בעלי דעה שלילית. זה אמנם מאוד מאתגר אבל גם מאוד מתגמל.
לסיכום, מדיה חברתית היא כלי שיכול להיות מעצים מאוד למותג שלכם, אבל בידיים הלא נכונות יכול להוות סכנה גדולה. כמנהלי שיווק של המותג עליכם להיות בטוחים שאתם משתמשים בכלים החברתיים בצורה הנכונה, תוך שיתוף והקשבה ולא רק כדי לצאת ידי חובה.