עד מתי נשלם על תוכן מבוזבז

מאת content lab
בתאריך 16 נובמבר, 2015

60 אחוז מתקציב השיווק מתבזבז על יצירת תוכן שאף אחד לא ישתמש בו. בואו נתקן את זה !

עד מתי נשלם על תוכן מבוזבז

70 אחוז ממשווקי B2B בארה”ב יוצרים יותר תוכן מאשר לפני שנה, כך עולה ממחקר של מכון התוכן השיווקי (content marketig institute) שהתפרסם לאחרונה. זאת ועוד, 60 אחוזים ממשווקי B2C שנדגמו במחקר מצפים שתקציב שיווק התוכן של הארגון שלהם יגדל ביותר מ-55 אחוז בשנה הקרובה. נשמע מצוין, אבל למה אף אחד לא מדבר על הפיל הוורוד והגדול בחדר? מה לגבי התוכן שנוצר ואף אחד לא רואה?

עד כמה חריפה הבעיה? מחקרים שנערכו לאחרונה מראים כי כ-60 עד 70 אחוז מהתוכן המיוצר על ידי חברות B2B אינו בשימוש, מחקרים אחרים מדברים על קרוב ל-90 אחוז. בשורה התחתונה, לפחות 60 אחוז מתקציב התוכן מתבזבז על תוכן שלעולם לא יופץ.

מדוע זה קורה ואיך נמנעים מכך? מספר נקודות למחשבה למנהל השיווק המתוסכל:

בצעו סקירת תוכן
הצעד הראשון והפשוט ביותר הוא לסקור את כל התוכן שנוצר בארגון. זאת הדרך הטובה ביותר להבין “מי נגד מי”. וכמובן איזה תוכן התפרסם והופץ ומה נפל בשולי הדרך.

אמצו אסטרטגיית תוכן
האשם העיקרי בבזבוז תוכן הוא יצירת תוכן ללא אסטרטגיה או מטרה. 28 אחוז מהנשאלים אמרו כי תהליך התוכן שלהם נמצא עדיין ב”חשכת ימי הביניים”. מטרת מנהל השיווק היא לקבוע את המטרות והאסטרטגיה.

שתפו את אנשי המכירות
תוכן דיגיטלי מבוזבז הוא לא רק בעיה של השיווק. במיוחד בהקשר של B2B, יש אחריות לאנשי המכירות להשתמש בתוכן המיוצר לעסק. הבעיה: יש יותר מדי תוכן. ולכן…

תעשו את זה פשוט
משווקים צריכים לעשות את זה פשוט עבור אנשי המכירות. ככל שהתוכן יהיה פשוט וזמין, יהיה יותר קל לאנשי המכירות לעשות בו שימוש.

התוכן מכירתי מידי
תוכן צריך להישמע יותר כמו שיחה של אנשי מכירות ופחות כמו תוכן שיווקי. תדאגו שהתוכן שמיצור בארגון שלך יהיה פשוט ויישמע כמו שיחה קולחת.

התאימו את התוכן למשימות היומיות של אנשי המכירות
במקרים רבים התוכן שהארגון מייצר מנותק מהמשימות היומיומית של אנשי המכירות. חשוב לארגן את התוכן כך שילווה את היומיום של אנשי המכירות, ויקל את השימוש בו.

אל תתנו לתוכן שאינו בשימוש לשקוע בארגון שלכם
תוכן שאינו בשימוש יכול להיות “הרוצח השקט” לארגונים רבים. אבל הבנת השורש של בעיה זו, היא הצעד הראשון לשיפור היעילות של התוכן השיווקי, ובעקבות כך שיפור המכירות.

מאמרים נוספים...