קידום אפליקציה בחנות אפליקציות בסלולרי דומה במובנים רבים לתהליך ה- SEO באתר האינטרנט. בתהליך זה נדרשים משאבים רבים כדי לבלוט ול"תפוס" את העין של הגולש בזירה תחרותית כמו חנויות האפליקציות השונות. בתהליך זה נדרשת מחשבה רבה, יצירתיות, ניסיון והבנה כיצד ואיך לפעול בזירות אלו. כל מי שיוצא לתהליך של יצירת אפליקציה צריך להביא בחשבון שעליו להכין תכנית ואסטרטגיה שנתית של קידום האפליקציה, שיווק שלה והפצה בזירות שונות.

מדוע קידום אפליקציה כל כך חשוב?
בעולם הדיגיטלי בו אנו נמצאים, בו כל אדם מחזיק ברשותו לפחות מכשיר סמארטפון אחד, כלומר, עולם האפליקציות צומח ופורח. רוב החברות והעסקים במשק החלו להבין את הפוטנציאל העסקי בעולם המובייל ואלו החלו ליצור אפליקציות המציעות את שירותיהם – ומגמה זו רק מתגברת.
העובדה שכמעט כל אדם היום מסתובב עם סמארטפון גרמה לאנשי עסקים רבים להבין שהלקוחות הפוטנציילים שלהם יכולים להחשף למוצר שלהם בכל מקום ובכל זמן.
נכון לשנת 2014, רוב המשתמשים במכשירי המובייל השונים (אנדרואיד ואפל) מגלים אפליקציות חדשות בעזרת חיפוש בחנות האפליקציות. בחנויות השונות קיימות מאות אלפי אפליקציות, כאשר חלקן בחינם וחלקן בתשלום. כך נוצר הצורך בקידום האפלקציה.
מהו ASO/GPO והמטרה בתהליך?
היום ניתן לשמוע יותר ויותר את המושגים ASO או GSO. קידום אפליקציות הוא תהליך אופטימיזציה של דף ההורדה (הדף שמציג את האפליקציה) של האפליקציה ב- App Store וב- Google Play כאשר המטרה העיקרית בתהליך האופטמיזציה היא לגרום לאפליקציה להופיע גבוהה בדף התוצאות של חנויות האפליקציות השונות, ואפילו בהמלצות השונות. התהליך אמור לגרום לאפליקציה להיות בולטת יותר, מעניינת יותר ומשתלמת להורדה. העלייה למקומות גבוהים בתוצאות חיפוש האפליקציות משפיעה באופן ישיר על כמות ההורדות האורגנית והיא אחת המטרות המרכזיות אליהן שואפים מפתחי ומשווקי האפליקציות. ככל שהאפליקציה תופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש כך גדלים הסיכויים לכמות גדולה יותר של הורדות.
ארבעת הפרמטרים העיקריים המשפיעים על דירוג האפליקציה:
הפרמטרים העיקריים שעליהם צריך לשים עליהם דגש במיוחד הם שם האפליקציה, תיאור שיווקי של האפליקצי, המסביר ומפרט על האפליקציה ועל הפעולות שלה, יתרונותיה על פני המתחרים בשוק, לוגו בולט במיוחד, צילומי מסך מגוונים וברורים ככל האפשר, תרגום למספר שפות ותיוג מילות החיפוש.
- כמות ההורדות היומי וכן הכמות הכללית.
- מועד הכניסה לחנות. בהרבה מקרים אפליקציות חדשות מקבלות עדיפות על אפליקציות ותיקות וזאת בעיקר על מנת לתת להן הסדמנות שווה יותר.
- דירוג הכוכבים שהאפליקציה קיבלה. ככל שדירוג האפליקציה גבוהה יותר כך גדלים הסיכויים שהאפליקציה תדורג גבוהה יותר.
- מספר השימושים היומיים, כלומר, כמה פעמים משתמשים באפליקציה. דבר נוסף הוא כמה זמן האפליקציה נשארת במכשיר של המשתמש. חנויות של אפל וגוגל מנסים למתן את התופעה שבה משתשים רבים מורידים אפליקציה למכשיר שלהם ומיד מוחקים אותה מסיבות שונות.
לסיכום
תהליך קידום האפליקציה הוא תהליך ארוך וממשיך לאורך כל חיי המוצר. התהליך משתנה ומתפתח בהתאם לפעילות המתחרים ולהתפתחות של המוצר והחברה והכי חשוב לשינויים בעולם הסלולרי. תהליך ה- ASO/GPO אינו מהווה תחליף אמצעי קידום אחרים ליהפך, הוא בא במקביל לשאר אמצעי השיווק האחרים.