מערכת ניהול תוכן (CMS) זו תוכנה שמסוגלת לצור, לקדם, לנהל, לאחסן ולהראות תוכן. מדובר במערכת שמתמשים בה עבור מגוון רחב של מטרות, אך השימוש הבולט בה כיום הוא לצורך בניית אתרים. במקרים רבים, זה מתבצע באמצעות ממשק גרפי פשוט, שמאפשר למשתמש לבנות אתרים בהתאמה אישית ולעדכנם מבלי להכיר שפות תכנות מסובכות.
מערכת ניהול תוכן (CMS) זו תוכנה שמסוגלת לצור, לקדם, לנהל, לאחסן ולהראות תוכן. מדובר במערכת שמתמשים בה עבור מגוון רחב של מטרות, אך השימוש הבולט בה כיום הוא לצורך בניית אתרים. במקרים רבים, זה מתבצע באמצעות ממשק גרפי פשוט, שמאפשר למשתמש לבנות אתרים בהתאמה אישית ולעדכנם מבלי להכיר שפות תכנות מסובכות.
הצורך בניהול תוכן
בסוף שנות התשעים, המחשוב האישי והאינטרנט הפכו בהדרגה לחלק אינטגרלי ומשמעותי יותר בעסקים ובחיי היומיום של המשתמשים,ובעקבות זעאת המידע עצמו הפך למצרך נחשק מתמיד. בפעם הראשונה בהיסטוריה, בני אדם מרחבי העולם הצליחו לייצר, לאחסן ולשתף כל מידע באמצעות רשת אינטרנטית משותפת. כך למעשה נוצר תחום תוכן האינטרנט, אשר הקמתו, השקתו וניהולו נעשו לתעשייה בפני עצמה.
בשל כמות המידע האסטרונומית שקיימת ברשת, אנו צריכים דרכים מקוריות ויעילות לנהל את הכל. בשל צורך זה, מערכות ניהול התוכן הראשונות נוצרו למטרת אחסון של מגוון מידע עסקי רחב, כך שבזמן צמיחתו התמידית והמהירה של האינטרנט, מערכת ניהול התוכן(CMS) הפכה בהדרגה לחלק בלתי נפרד מהאינטרנט.
מערכות ניהול תוכן בימנו
כיום יש מגוון מערכות תוכן, שכל אחת מהן מקדמת מטרה קצת שונה. אולם, חשוב לדעת כי כל מערכת CMS מספקת בבסיסה את אותן פונקציות עיקריות: יצירת תוכן, שווק, ניהול, אחסון, והצגתו של התוכן. ההבדל הוא באיך שהמערכת מתייחסת לפונקציות אלו.
להלן מספר דוגמאות פופולריות למערכות CMS:
מערכת ניהול תוכן(CMS) לניהול מידע- לבתי עסק גדולים כקטנים יש הרבה תוכן להתמודד אתו. מטבע הדברים, הם בונים על מערכות CMS לניהול, אחסון וחיפוש המידע בעת הצורך. אמנם זה משתמשע כפונקציה בסיסית ביותר, אך היא עונה על צורך חשוב ביותר. אם חברות גדולות בימנו לא ישתמשו במערכת ניהול תוכן, קרוב לוודאי שיהיה צורך בארגון לוגיסטי שלם(בניהם אין ספור ארונות תיוק) רק על מנת לעקוב אחר כל המידע.
מערכת ניהול תוכן(CMS) למסחר אלקטרוני- היכולת לצור, לנהל, ולהציג את המידע באינטרנט הפכה את מערכות CMS לצורך מחייב עבור תחום המסחר האלקטרוני. בעבר, הזמנות ממרחקים ארוכים לעתים קרובות התנהלו בצורת חיפוש בקטלוג ושליחת מספרי פריט לעסקים באמצעות טלפון או דואר. מערכות CMS הפכו את הקניה באינטרנט לאוטומטיות ונוחה לחלוטיין, פשוט על ידי אחסון והצגת מידע אודות המוצר במסד נתונים שמסופק דרך חנות וירטואלית. כיום, מסחר אלקטרוני הוא תעשייה משגשגת המהווה תחרות ואף איום לחנויות וקטלוגים פיזיים(איביי, אמאזון, אטסי וחנויות וירטואליות קמעוניות של בתי עסק).מערכת ניהול תוכן
בניית אתרים בעזרת מערכת ניהול תוכן(CMS)- בצורתו הראשונית ביותר, אתר אינטרנט הוא למעשה תצוגה ויזואלית של מידע ותוכן. שפות הקוד משמשות לפיתוח וכתיבת אתר, אך יכולות להיות מסובכות ולא נוחות עבור הרוב המכריע של המפתחים. על מנת להפוך בניית אתרים לקל, יעילה ונוחה יותר, פלטפורמוט כמו WordPress פיתחו מערכות CMS כדי לעזור למשתמשים לבנות אתרי אינטרנט מודרניים באמצעות ממשקים פשוטים לשימוש.
מעל 100 מיליון אתרים פותחו באמצעות מערכות CMS.