סרטי תדמית - השאלות החשובות

בתאריך 6 ינואר, 2016

דנו בחשיבות של סרט תדמית במאמרים הקודמים. המרכיב של המחיר הוא זה שמרתיע לא אחת עסקים להפיק סרט תדמית שבאמת יקדם את העסק. בעלי עסקים נוטים לשאול כמה עולה סרט תדמית, כאילו זה מוצר קבוע ללא הבדלי רמה. לשאול כמה עולה סרט תדמית זה כמו לשאול כמה עולה דירה. איזו דירה? באיזו עיר? כמה חדרים? חדשה או ישנה? יש מרפסת או גינה? נוף לים? וכו'...

סרטי תדמית - השאלות החשובות

דנו בחשיבות של הפקת סרטוני תדמית במאמרים הקודמים. המרכיב של המחיר הוא זה שמרתיע לא אחת עסקים להפיק סרט תדמית שבאמת יקדם את העסק. בעלי עסקים נוטים לשאול כמה עולה סרט תדמית, כאילו זה מוצר קבוע ללא הבדלי רמה.

לשאול כמה עולה סרט תדמית זה כמו לשאול כמה עולה דירה. איזו דירה? באיזו עיר? כמה חדרים? חדשה או ישנה? יש מרפסת או גינה? נוף לים? וכו'...

אם באופן ספונטני אלו השאלות החשובות ששואלים כשניגשים לרכוש דירה ומנסים להבין האם מחירה כדאי לאור הנתונים שהיא עונה עליהם ננסה במאמר זה לחשוף בפניכם את השאלות החשובות שצריך לשאול לפני הפקת סרט תדמית.

 

  1. חברת ההפקה והאנשים שמנהלים אותה- מה ניסיונה בסרטים מהסוג הרלוונטי, אם אני מחפש סרט לתערוכה, איזה ניסיון רלוונטי יש להם? מה ההמלצות שיש להם? באלו דוגמאות ניתן לצפות?

  2. הבמאי והתסריטאי- מי כותב את הסרט? (סרט עיסקי מחייב ניסיון ורקע בתחום הפרסומי והשיווקי) מי יביים את הסרט? הבמאי הוא הגורם הדומיננטי להעברת המסר של התסריט בצורה הויזואלית והתכנית הטובה ביותר.

  3. צילום ומצלמה- כמה ימי צילום הסרט דורש? מי הצלם? המוצר הינו סרט ולכן קודם כל הינו מוצר ויזואלי, חשוב מאד מי הצלם. מה ניסיונו? עבודות קודמות אותן צילם? באיזה מצלמה יצולם הסרט? קיימות מצלמות רבות בשוק, מצלמות בסטנדרט דפינישן ובהיי דפינישן (הפרדה גבוהה- המאפשרת חדות וכמות פרטים רבה יותר) ובתוך הגדרות אלו יש רמות של מצלמות. לדוגמא: מצלמה מקצועית שעולה 12,000 ₪ ומצלמה מקצועית שעולה 50,000 ₪- הבדלי התמונה עצומים!

  4. אנשי הצוות – מי הם אנשי הצוות שייצאו לצילומים? האם בסרט שלכם יש צורך בתאורן מקצועי, מאפרת וכו'? אם כן, מי הם? האם הם מנוסים?

  5. עורך ועריכה- מי העורך שיערוך את הסרט? כמה זמן (משמרות עריכה) יושקע בעריכת הסרט? האם ישולבו אפקטים מיוחדים? אנימציה? תלת מימד?

  6. סאונד ומוזיקה- האם תתבצע עריכת סאונד? באיזו מוזיקה ישתמשו? (לא חוקית- פתח לתביעות, חוקית- אך לא מקורית כך שתוכל לשמוע את המוזיקה מסרט התדמית שלך בסרט אחר ומקורית- מוזיקה שנכתבה, הולחנה ובוצעה במיוחד עבור הסרטון שלך) האם ישולב קריין מקצועי? האם קול הקריין מוכר?

ישנם מרכיבים רבים נוספים, אך אלו המרכיבים העיקריים. לא כולם יכולים להרשות לעצמם פנטאהוז במגדל יוקרה במרכז תל אביב על שטח של קומה, אבל בינינו לא כולם רוצים או צריכים את זה. אך מצד שני גם אף אחד לא רוצה לגור בצריף במעברה. כל עסק צריך להתאים את התקציב וההפקה לסוג העסק והתדמית שהוא רוצה ליצור. לא הייתי ממליץ לעסק קטן בתחום הקמעונאות להפיק סרט תדמית ב-50,000 $, ובאותה מידה לא הייתי ממליץ לחברת הייטק גדולה להפיק סרטון תדמית ב-2,000 דולר. הסרט מותאם לבית העסק ולצרכים אותם הוא אמור לשרת. אך הרף התחתון הוא סרט מקצועי, מלוטש וכזה שמאיר את העסק באור חיובי, מקצועי ואיכותי – אסור לחצות את הרף הזה, כי כפי שסרט תדמית טוב יתרום לעסק ולרווחיותו כך סרט תדמית רע, יזיק לעסק, יקרין עליכם באור שלילי, יבריח לקוחות ויצור נזק כספי.

 

סרטים שעובדים, החלק שלנו בהצלחה שלכם.

פאזל מדיה

 

מאמרים נוספים...