פיתוח משחק מירוץ מכוניות מרובה משתתפים

בתאריך 23 פברואר, 2017

במאמר זה אני מתאר את השלב הראשון בתהליך בניית משחק - אפיון ותכנון, כולל תמונות והסברים מהמוצר האמיתי

פיתוח משחק מירוץ מכוניות מרובה משתתפים
היי,
הפעם אני הולך לכתוב על משחק שפיתחתי עבור לקוחה, שמשתמשת בו באירועים רבי משתתפים.
המשחק הוא מירוץ מכוניות והוא נועד לעד-3 שחקנים שמשחקים בו זמנית.
השליטה על המשחק באמצעות שלטים מיוחדים שנבנו לצורך העניין, אבל כרגע נשאיר את זה בצד ונתמקד בפיתוח המשחק.
אז זהו השלב הראשון – לאחר שנפגשנו עם הלקוחה בפעם הראשונה והבנו למה היא חותרת, סיכמנו לעבוד על אפיון. האפיון הוא מסמך חשוב מאד, שעוזר להגדיר את כל הדברים החשובים שהולכים להתבצע בתהליך הפיתוח ומהווה למעשה הסכם כתוב, בינינו לבין הלקוחה. מה שכתוב באפיון מחייב את שני הצדדים. מה שלא כתוב – נתון לפרשנות ולדיונים.
בתמונה שלמטה אני מציג גירסה מקוצרת של האפיון שהכנתי, כדי שיהיה אפשר להבין את רוח הדברים. בנוסף למלל, שכתוב במסמך וורד, אני אוהב לעשות גם שרטוט מסך כלשהו, שימחיש עד כמה שניתן ללא עיצוב את המבנה הכללי של המסכים. בתמונה שלמעלה אפשר לראות במקרה הזה את מסך המשחק.
 
עוד 2 נקודות שסוכמו לגבי הפרויקט הזה הן:
     1.      את העיצוב במקרה הזה לא אנחנו עושים. עבדנו מול מעצבת מטעם הלקוחה.
     2.      הטכנולוגיה שבה מפתחים היא פלאש (לעריכת קוד אני משתמש ב- FlashDevelop), מאחר וזה משחק שמיועד למחשב ויהיה נוח ומהיר להתקדם עם הכלים האלה.
     
   לאחר שסיכמנו על המשך העבודה, התחלתי לעבוד על תכנון התכנות. את זה אני הכי אוהב לעשות עם דף ועט - לכתוב מה שעולה לי בראש ואח"כ לזקק את זה. 
 
בהמשך התחלתי לפתח עוד לפני שקיבלתי חומרים מעוצבים והשתמשתי רק בתמונה אחת ראשונית שקיבלתי כדי להכין את אב הטיפוס הבא, שכולל את המכניקה הבסיסית של המשחק:
 
זהו. עד כאן לגבי תכנון ואפיון.
אם עדיין לא קיבלתם ממני במתנה את המיני-קורס החינמי שבו אני מסביר למה חשוב לכם דווקא עכשיו לפתח בHTML5 ואיך עושים את זה, תיכנסו עכשיו ללינק:http://codactive.com/ ותורידו לכם את המתנה.
פיתוח משחק מירוץ מכוניות מרובה משתתפים
מאמרים נוספים...