מפתח או בעל עסק? מרגיש שהגיע זמנך לצמוח ולהגיע לליגה של הגדולים? פרסום באינטרנט זה בהחלט המקום הנכון בשבילך. קבל כמה טיפים שיעזרו לך בתחילת הדרך.
ראשית, עדיף לשכור את שירותי המתכנת אליו הגעתם או לפנות לחברת בניית אתרים.
חשוב! גם אם אתם יודעים לבנות אתר אבל לא בקיאים ב- 100% - כדאי להעביר את השרביט למישהו שכבר מנוסה על מנת שיעשה זאת בצורה הכי טובה שיכולה להיות.
כל בניית אתר מצליח מתחיל בתכנון נכון ✍
- תכתבו את הרעיונות על דף, תעשו רשימה.
- במה מתעסקת החברה שלכם? - מה השירות שאתם נותנים?
- מי הם הלקוחות שלכם? - לאיזה קהל יעד אתם פונים: ילדים, מבוגרים, אנשים מאזורים מסוימים, הרשימה יכולה להיות עוד ארוכה.
- מה הוא הערך המוסף שלכם? - למה בעצם אתם ולא מישהו אחר מאותו התחום? הדגישו זאת! ערך מוסף הינו הדבר החשוב ביותר בחברה העומדת מאחוריכם. תראו לגולשים שאתם יחידים במינם, מה יש לכם שלאחרים אין.
- במידה ותוכלו לצייר סקיצה על דף - פשוט תזרקו את כל מה שמתחולל בראשכם על הנייר, זה יהיה מצוין! לא צריך משהו מקצועי, כל אחד עם עפרון יכול לעשות זאת:) בסופו של דבר יתגלה בפניכם משהו שיסחוף אתכם ותרגישו שזה זה!
שימו לב, פה נכנס עניין מאוד חשוב.
פיתוח, עיצוב האתר וחוויות המשתמש
האתר צריך להיות נוח וברור למשתמש בכדי להגיע לתוצאות מקסימליות, יש לתכנן בצורה קפדנית את צבעי האתר, גודל ומיקום האלמנטים באתר.
במידה והאתר לא יעמוד בקריטריונים הללו, כלומר לא יהיה ידידותי למשתמש - פעולתו הראשונה של הגולש היא ללחוץ על כפתור האיקס
ולצאת מהאתר - אנחנו לא רוצים אחוזי נטישה גבוהים! האינטרנט מלא בכל טוב, במידה והמשתמש לא יקבל מה שהוא רוצה מהאתר שלך,
תוך מספר שניות הוא ימשיך הלאה לאתר הבא.
קידום האתר
גם כאן, לפיתוח האתר יש צד נורא גדול בסיפור - ברגע שכותבים קוד נקי ומסודר עם דגש על קידום אתרים, כמו ״תיאור תמונות״ עם שימוש במילות מפתח וכדומה,
לאתר שלכם יש סיכוי גבוה יותר להופיע בתחילת תוצאות החיפוש בגוגל. זה כמובן רק חלק קטן, יש עבודה רבה על נושא קידום האתר והיא לא מסתכמת בשבוע-שבועיים/חודש-חודשיים.
יותר ממומלץ לתת למקדם אתרים מקצועי לבצע את העבודה השחורה על פי הדרישות של הנשיאה המלכותית שלנו - גוגל.
כמו כן, דבר נוסף שלא פחות מחשוב: תוכן מקורי שכתוב טוב - מנגנוני החיפוש אוהבים שיש תוכן מקורי שכתוב טוב, כמו שימוש במילות במפתח
המתאימות לתחום העוסק במאמרים, או כמו בחנות וירטואלית - תיאור המוצר הנמכר בשילוב ביטויים רלוונטים.
מציאת דומיין שיאפיין את אתרכם בטקסט בשורת הכתובת
אתם יכולים לבדוק את זה לבד, או לדבר עם המתכנת שלכם או עם החברה איתה החלטתם לבנות את אתרכם.
ישנן המון חברות שמספקות דומיינים עם מגוון סיומות שיתאימו לכם, בארצנו נשתמש לרוב ב״co.il״, אבל שוב! תלוי מי הקהל שלכם,
תנסו להעביר את שם החברה דרך הכתובת וכמובן שיהיה קליט ולא מסורבל מידי בשביל במשתמש.
בדיקות! בדיקות! בדיקות!
ברגע שהאתר ״מוכן״ הגיע הזמן לעשות בדיקות מקיפות על כל האתר, תחשבו עליכם כמשתמשים אקראיים ותתחילו לרוץ באתר,
או שתתנו לאחד הקרובים שלכם לשחק באתר, מה שנקרא ״לחפש באגים״. במידה ויש טעויות, יש לתקן אותן לפני העלאת הפרוייקט לאוויר
על מנת לצמצם בעיות מסוג זה בהמשך.
בקיצור... עבודה רבה לא חסרה אך משתלמת בהחלט, אפשר למצוא רק תועלת בעולם הדיגיטל.
כל אדם שני היום מבקש לראות אתר תדמיתי או חנות וירטואלית על מנת להציץ בעבודות או במוצרים אותם אתם מוכרים בחנות/עסק/חברה.
וכעת... השרביט בידיים שלכם, קחו דף ונייר הבדיחה הזאת תמיד עובדת, אל תשכחו עט;) ותתחילו לצייר את פרי דמיונכם!