מקדם אתרים מקצועי - חקירת יכולת האתר להגיע לדף 1# במנועי חיפוש כמו גוגל. קידום אתרים מקצועי לעסקים. שיווק עסקים בימינו אנו. מה עושה מפרסם אתרים בכמה מילים. ולמה להתעקש על מקדם אתרים מקצועי. בואו רגע נבין את המחשבות של גוגל...
שיווק עסקים של אז, של ימים אלו ושל מחר
הסיפור החל לפני שלושים וחמש שנים, כשהנני איש עסקים בן 8, קלטתי שדולרים גדלים על עצים: יזמתי פתיחת דוכן מוצלח של מכירה של לימונדה תוצרת הבית. אלה היו השנים, התקופה הייתה איכותית, הימים זחלו באיטיות.. וכו.. וכו... מאז העולם קצת השתנה. בכל בית ממוצע יש לכל הפחות שתי מכוניות, זוג טלוויזיות, ארבעה סמרטפונים, אייפון, ומינימום לאפטופ לכל אחד. הנתונים מפחידים. הטכנולוגיה התפתחה, אנחנו דור ה"אינסטנט", אנשי המייד ממש בשניה זו. אז מה אנחנו עושים כיום כשאנו מחפשים יום כיף לעובדים, שיפוצניק, רואה חשבון מומלץ, נדל"ן, מנחה סדנאות או טבעת נישואין..?
קידום העסק בימינו אנו
אז איך עו”ד מן הישוב שאך סיים את לימודיו ושואף להתחיל משרד עצמאי מתמודד נגד כל הגדולים במארקט המוצף? כיצד מישהי עשרים פלוס שעמלה בפיצה האט בתור עוזרת טבח ולמדה דבר או שניים בהכנת פיצות מגיעה לפתוח רשת פיצריות מצליחה משל עצמה? השקעתי שנים בלימודים, הכשרה, סיימתי קורסים, יש בסיס של ידע ואפילו מעט ניסיון. מה כעת? כיצד אנחנו מפרסמים את היוזמה? מה עלינו לעשות?! כעצמאי אתה תמיד עסוק באיתור דרך למשוך יותר לקוחות כדי להגדיל הכנסות ולצאת ברווח.
קידום אורגני טבעי במנוע חיפוש של גוגל או בינג
בסופו של עניין או שעדיף לומר בראשיתו של דבר, מי נוחל הצלחה? אולי זה שאביו משאיר לו עסק משפחתי משגשג, הבוטיק המקומי עם הלקוחות החוזרים. או לפחות עד לחנוכת הכל בו ליד.. כל הלקוחות יקנו שם ביצים, יוגורט, לחם, עגבנייה אורגנית, בצל אורגני אך עדיין יחסר “קידום אורגני אונליין”. רציני עכשיו.. מהו "שיווק אורגני טבעי"? אתה בטח כבר יודע. (ואם לא, אוי ואווי להתקשר עכשיו לאישי שלי, ואני מפסיק את מה שאני עושה ונותן לך הסבר רגוע ומפורט). באופן כללי הרעיון בפרסום אתרים אורגני טבעי הוא לשפר את תנאי האתר על מנת לסייע ללינקים שלו לקפוץ לעמודים ההתחלתיים של מנוע החיפוש, בלי להצטרך להוציא כסף על כל קליק, כמו בשיווק ממומן.
פרסום אורגני טבעי ללא כימיקלים…
כעקרון המושג "טבעי" לא לגמרי נכון.. מפני שמשווק אתרים מקצועי, עושה טונות, אפילו אינסוף מניפולציות "שאינן טבעיות" בשביל לקדם מילות מפתח באופן "טבעי". דוגמא אחת מתוך המוני ה "מניפולציות", אינני בטוח שמותר לי, אך אחשוף בפניכם סוד בכל זאת (בינינו) על שיטה מיוחדת שאני מפעיל לכתבה הזאת שאתם קוראים עכשיו. אם תוסיפו לגולל בין דפי האתר, תשימו לב לכמה מאמרים עם מילים לקידום כגון "מקדם אתרים בגוגל" או "קידום אתרים לוקאלי". דפים עם אותו תוכן בדיוק כמו הכתבה הנוכחית, אלא ש בהתארגנות שונה של משפטים.
לשם מה לצור בלוג שלם לאינטרנט על כל מילת מפתח, כגון "מקדם אתרים מקצועי"
הרי ככל שהאתר יותר רווי במילות מפתח מתאימות, כך יכנסו יותר גולשים המקלידים את מילות החיפוש האלה. וכמה מילות חיפוש כבר ניתן לדחוף ב כתבה בודדת ב"טבעיות"? לדוגמה כאן במאמר הזה מבלי להעמיס מעבר למידה אנחנו מקדמים את מילות המפתח "מקדם אתרים מקצועי", "קידום אורגני בגוגל" ו"מקדם אתרים מומלץ". ככה שיספיקו פעמים אחדות בלבד לחזור על המילה. כתבות אוריגינליות וטביעות לחלוטין מבחינת האינטרנט. מבלי לצופף יותר מדי מילים באופן מאולץ. לגלות לך עוד סודות? מממ… שלח אלי מייל שלך ואני אשתף אותך בעזרת השם בהמשך.
מהו שיווק PPC ("גוגל אדוורדס")?
בקצרה ת’שלם ותקבל תוצאות מיידיות. תעביר לגוגל סכום מסויים של כסף ל כל קליק והמנוע החיפוש ידאג להעביר אתך לדף הנכון.. הרי תכלס מי שאינו מופיע בארבעה או חמישה דפים התחלתיים, איננו בנמצא. עם הכוונה נכונה ומקצועית, יש אפשרות להגיע להרבה תוצאות יפות ב מערכת גוגל אד וורדס. רק ש הכרחי לעשות אופטימיזציה על מנת להמנע מתשלום על קליקים מיותרים. צריך לצרף לכל פוסט קישור לדפי נחיתה תואמים ביותר מתוך האתר להוזלת עלויות להקלקה. ככל שחווית הגלישה תהיה יותר ממוקדת, כך כל שקל יוביל ליותר המרות. יש לעשות מעקב רציף ובדיקה מעמיקה של הקמפיין בכדי לבחון באם ההקלקות רלוונטיות או לא..
שיווק ממומן בגוגל עלול להתחוור כמסוכן בלי השגחה מקצועית
ראו הוזהרתם! כל אחד יכול לפתוח חשבון אד וורדס. אמה מה, רק מקצוען שיפקח בשבילך עין על הפירסום (תמורת משכורת סמלית) יחסוך לך הרבה מאד שגיאות שכיחות שיביאו להפסד של אלפי שקלים לא אפקטיביים. הנני אומר את זה מתוך התנסות מרה של אובדן של מעל מיליון שקלים חדשים, לא יעילים ששמתי על פרסום ממומן בראשית דרכי. שלא תבינו לא נכון.. "רק" 70% מהסכום לא היה יעיל. (על אף הכל עם ה 30% שעבדו גלגלנו מחזור של סביבות 350,000 ₪ בחודש.. יאללה.. מה היה לו הייתה אופטימיזציה כמו שצריך?! )
בואו ניכנס רגע למחשבות של גוגל
אז נגיד שאתם מחפשים איזה עורך דין מקרקעין מומלץ או רואה חשבון בחדרה. ראשית כל אתם פונים לגוגל (כ-30% ממחשבים או דרך האייפון - %70 ) למודעה שהכי קופצת לכם לעין בדרך כלל בעמוד הראשון. מחקרים הראו שגולשים שמגיעים לעמוד נחיתה לא נשארים יותר מ עשר-עשרים שניות וממשיכים הלאה, אולם אם המסר של דף הנחיתה נהיר וממוקד למה שהם מחפשים, אפשר לגרום להם להתמהמה אפילו מספר דקות. אז מדוע זה משנה לנו לקידום? מנוע חיפוש בוחן את כל הפרטים האלה ובהסתמך על כך (ועוד עשרות ומאות נתונים), מחליט מי יהיה מיוחצן יותר מעמיתו "באורגני" ומי יחויב על מילות חיפוש פחות מהמתחרים ב"ממומן".
מספר דברים לשקול ונתונים סטטיסטיים
לדוגמה הנה לכם נתון סטטיסטי בלתי צפוי ומסקרן:
91% מהעסקים משקיעים את הונם על קידום ממומן של גוגל (מעל 100,000,000,000 ₪ לשנה) ורק תשעה אחוז על שיווק אורגני בגוגל. אך ראו זה פלא הנה לנו סטטיסטיקה נוספת שאומרת שהמודעות הממומנות מגיעות לפחות מ 20% מסך כל הקליקים. קשה להאמין, הא? זאת אומרת ש 80% מהאנשים נכנסים למודעה אורגנית ונותנים יותר אמון בפרסומים אורגניים לעומת ממומנים. אז למה למרות כל זאת רוב מכריע שמים את כספם בממומן ולא באורגני במנועי חיפוש? נו.. דברנו על זה.. אנחנו דור ה"כאן ועכשיו".. משהו לחשוב עליו..
דילמות הכי שכיחות של עצמאי או פרילנסר
אחרי שלמדנו מה זה פרסום אורגני ומהו שיווק בתשלום לכל הקלקה הנכם לבטח שואלים את עצמכם, כמה עולה קידום אתרים טבעי אורגני בגוגל? כמה עולה קידום בתשלום פר קליקבאינטרנט? במה עדיף להתרכז, שיווק אורגני או ממומן? כמה זמן יקח לפרסם אתר? אלה שאלות מצוינות וענייניות.
הכל תלוי בסטטוס האתר והיכולת של העסק.
הדבר הטוב הוא שניתן לקשר את התשובות לאופי ויכולות של בית העסק. ניתן לשים בין 600 עד 6,000 ₪ על קידום אורגני בגוגל ו1 ₪ עד 100,001 ₪ על קידום בתשלום פר קליק אונליין. מה משתלם יותר בתשלום פר קליק או אורגני במנועי חיפוש? הכי בריא לעסק, גם וגם.. קצת מזה, טיפה יותר מזה או להפך. תלוי במטרת העסק.. כמה זמן לוקח שיווק אורגני בגוגל? זה תלוי במספר גורמים כדוגמת: גובה התחרות באותה נישה, וותק האתר, האם האתר צעיר או וותיק. כוח האתר, מלינקים חיצוניים שלאתרים משיקים חלשים או חזקים.. מאוד תלוי בכמה כסף רוצים לשים בזה, בזמן ה עבודה של איש מקצוע באתר, ועוד המון גורמים שחייבים לנתח לפני שניתן לאמוד כמה זמן זה ייקח לקדם אתר כזה או אחר.
למה צריך מקדם אתרים מקצועי
מכירים ת'תחושה שמשאירים לבעל מקצוע כמו מתקן סמארטפונים את הנייד ועמוק בלב זה מרגיש שעשו עליך טריק.. כך התחושה עם מקדם אתרים באינטרנט ובצדק. במיוחד כשמפרסם אתרים לא משתף את בעל העסק במה שהוא עושה. אז קודם כל חשוב שיהיה שקיפות מלאה. מקדם אתרים מקצועי ידאג שהאתר יהיה תמיד במצב אופטימלי. האינטרנט של אתמול הוא לא האינטרנט של היום והאינטרנט של היום הוא לא האינטרנט של מחר. יש כל הזמן להיות אפ טו דייט ויש גם להתאים את מבנה האתר לטלפונים החכמים של עכשיו ולהייטק המתחדש מיום ליום.
מה עושה מקדם אתרים מקצועי בכמה מילים
ארגון כתבות של תוכן בית העסק המשייך כל מאמר למילת חיפוש בצורה האופטימלית למנוע החיפוש, כולל אפיונים ומלל אלטרנטיבי לתמונות. יצירת נישה בגוגל על ידי בחירה נכונה של מילות חיפוש, הכי רלוונטיות שיהפכו למקסימום המרות. לדוגמה מילת חיפוש “עורך דין” עם כמה מאות חיפושים בחודש תייצר פחות קליקים ממשפט חיפוש "עורך דין נדלן בעפולה" המגיעה לכמה עשרות חיפושים בחודש אך עם רלוונטיות הרבה יותר משמעותית. בקרה תמידית על האינטראקציה של המבקרים עם האתר ותכנון שינויים בהתאם. כמה שה "Bounce Rate" (עזיבת האתר) פוחת, אחוזי ההקלקה במנועי חיפוש גבוהים יותר, זמן התעקבות באתר יותר גבוה לעומת אתרים אחרים. בניית לינקים רלוונטיים מהאתר עצמו לאתרים אחרים חזקים, ולא מתחרים. ובהתאם לתקציב, חיזוק ה DA - סמכותיות הדומיין וה PA - סמכותיות של כל דף באתר. ע”י עבודה חיצונית אל תוך האתר - מאתרים שיש להם סמכות חזרה. כולל יצירת מאמרים חדשים לתוך האתרים בעלי סמכותיות חזקה וחיבור לינקים לאתר בית העסק.
אנו מתמחים קידום אורגני למיני מקצועות
קידום אתר לרופא שיניים, לרואה חשבון, לחנויות אופנה, למסיבות יום הולדת ועוד.. ולכל מקצוע את הזוויות שלו, ותחרות משלו. צריך להתפקס על היתרון שלך ולעצב את האתר כך שיהיה מושך, מהיר, זמין, להתאים למה שהולך ומקובל היום בשוק. ברגע בו האתר לא חודש, הלקוח הפונטיאלי קולט את זה וזה משפיע על ההחלטה שלו האם לבחור בך. ברגע שהוא יפקוד אתר אחר יותר "נוצץ" ויוזר פרנדלי, רוב הסיכויים שהוא יעדיף אותו.. גם אם אתה יותר איכותי בתפקידך, מנוסה, מוכשר וכד'..
לא זה הקובע..
רופא טוב שהתבלט באוניברסיטה, לא בהכרח גובר על עמיתו שבקושי התקבל והעביר אותה בלימודים אבל המשרד שלו מצליח הרבה יותר כיוון שיש לו מקדם שיודע מה לעשות ואיך. גוגל מבחין במעל מאתיים אלמנטים לפני שהוא מדרג דף. בעבר הייתה תחרות לעסק במעלה הרחוב ולחנות שבמורדו, עכשיו בעולם הוירטואלי התחרות גדולה בהרבה לכל עסק והכל זמין וחשוף. בימים אלה הדברים קורים אונליין, כולם מפרסמים בגוגל, למי יש זמן לחפש בעיתון או להמתין להקשיב לרדיו כאשר הוא צריך משהו מסויים. רק במנוע חיפוש.
ולכן יתכן שכסף באמת לא צומח על עצים אך עסקים מתעשרים על גוגל…