איך ילדה בת 14 לימדה אותי מהו שיווק בעידן החדש למה פתחו לי 7 עמודי מעריצים באינסטגרם תחת הכותרת "אמא של מזמינה אתכם לקרוא את המאמר בנושא כללים לשיווק אפקטיבי באמצעות האינסטגרם
שמי אילנית פלג ואני "אמא של "....... !!! ויש 7 עמודי מעריצים באינסטגרם תחת הכותרת אמא של.......
איך זכיתי בתואר המכובד "אמא של" ......מייד אספר לכם .
שנים של ניסיון עסקי , התמחות בשיווק ופיתוח עסקי , ליווי של עשרות חברות ויזמים בהצלחה לא הכין אותי לשיעור שקבלתי בשנה וחצי האחרונות בנושא של שיווק בעולם החדש – שיווק באמצעות המדיה הדיגיטלית .
אז כמו שהצגתי את עצמי אני אימא של ליאב פלג ליאב בת 14.5 בעלת מותג בתחום הסליים.#PINKSLLIM ובעלת חשבון אינסטגרם של 60K עוקבים נאמנים שמעריצים אותה ומגעים לכל המכירות.
בעלת מותג בתחום הlifstyle לנערות :PINKGIRL בעלת אתר מכירות ONLINE www.pinkgirle.co.il.
למי שיש ילדים בבית בוודאי מכיר את הסליים אך למי שעוד לא בקיא מדובר בתערובת של דבק ומי בוראקס ותוספות שונות של מרקמים צבעים וריחות , שיגעון עולמי שהגיע לארץ לפני כ 3 שנים ומבוסס על רשת שבה ילדים מייצרים ומוכרים לילדים . לפי ההערכות הרשת מונה קהל של כ 500K ילדים מרחבי הארץ .
הסיפור של ליאב הוא בעצם מיקרוקוסמוס המספר איך מקימים מותג נחשק ויותר מזה איך מייצרים תנועה אמיתית ואיכותית של מכירות בעלת שיעורי המרה גבוהים באמצעות שימוש נכון ברשתות החברתיות .
מיתוג : המותג נקרא Pinksllim – השם והלוגו מספרים את סיפור הויזואלי של המוצר. ליאב בחרה למתג עצמה כמותג פרימיום מבחינת איכות המוצר החומרים ממנו המוצר הם החומרים היקרים והנחשבים ביותר בשוק ,האריזה שנבחרה היא אריזה איכותית, התוספות שמוספות הן יקרות וחדישות ומחיר המוצר הוא בהתאמה מהגבוהים בשוק . כל מוצר נמכר עם מדבקת לוגו , כרטיסי ביקור המוצמדים למוצרים ולשקיות מזוהים עם המותג.
קהל היעד של המותג בעיקר בנות בגילאי 10-18 בכל הארץ כאשר קהל היעד שלה מתרכז ברובו באזור תל אביב והשרון
שיווק והעברת מסרים המספרים את ערכי המותג באמצעות האינסטגרם
המדיה שבה ליאב בוחרת להשתמש היא האינסטגרם , קהל היעד כולו נמצא במדיה הזו השימוש שלהם הם בטלפונים חכמים בלבד.
האינסטגרם היא רשת חברתית מאפשרת העברת מסרים חזותיים בצורה מהירה ויעילה באמצעות תמונות וסרטונים .
השימוש באינסטגרם מתחלק לפיד וסטורי
פיד : שזהו המקום הקבוע בו מופיעות התמונות והסרטונים הקבועים גלריית התמונות והסרטונים בפיד הינו קטלוג ויזואלי המספר את סיפור המותג, חשוב לבנות פיד שהשפה החזותית בו היא שפה אחידה בעלת רצף ברור של שלבי התפתחות המותג, שהפיד יהיה מגוון ומעניין.
סטורי : הוא בעצם דרך לספר סיפור באמצעות שיתוף רגעים למשך 24 שעות .
הסטורי מאפשר להיות זמין ,נגיש, אוטנטי לשתף רגעים וסיפורים מבלי להעמיס על הפיד. בסטורי קיים אלמנט "המציצנות" שבו בעל החשבון מאפשר נגישות לרגעים פרטיים ולא מתוכננים שהם חלק מהיום.
חשוב להבין שכדי לייצר עניין חייבים להיות מאוד פעילים ולהעלות לפחות סטורי אחד ביום .
ליאב מעלה בין 5-10 סטוריס ביום , פחות מזה קהל היעד שלה מאבד עניין . במידה והיא לא יכולה להעלות באותו יום סטורי היא מעל ההודעה " שהיא עסוקה ולכן היום לא יעלה סטורי :"
מידת מעורבות : האנסטגרם היא רשת מאוד אינטנסיבית בעיקר בגלל האפשרות להעלות סטורי ולכן מייצרת מידת מעורבות מאוד גבוהה מצד העוקבים , רמת המעורבות נמדדת בכמות התגובות ובמהירות שבה מתקבלות התגובות . כדי לייצר רמת מעורבות גבוהה יש לתכנן את הפוסטים לשעות שבה קהל היעד שלנו פעיל , להשתמש בהאשתגים ובתיוגם של מעורבים בפוסט, לייצר פרומו בסטרי לגבי הפיד שעולה. האלגוריתם של אינסטגרם יודע לשכלל את הנתונים האלה ואז הפוסטים הטובים ביותר מופיעים בדף הראשי ב EXPLOR .
אותנטיות זה שם המשחק : כדי להיות דף נחשק ובעל כמות גבוהה של עוקבים חייבים להיות מאוד אמיתיים. צריך להוריד את כל היומרנות והמגננות להעביר את המסרים בגובה העניים בשפה קלה ונגישה אפילו קלילה ופשוטה ולא מתאמצת . ברגע שהלקוח או העוקב מרגיש שהוא חלק מהסיפור שלך , הוא ימשיך לעקב אחרייך, במידה ולא יורידו לך עוקב .
יצירת עניין : יצירת עניין אצל הלקוח היא אומנות בפני עצמה שמתחילה ביכולת לצלם את התמונה המושלמת ,או לצלם ולערוך סרטון מדליק ומעניין שיזכה לכמות גבוהה של צפיות . ישנם היום כלים נגישים וחינמיים ליצירת תמונות וסרטונים איכותיים במעט מאמץ. דרך נוספת לייצר עניין וציפיה אצל העוקבים היא
הגרלות של מוצרים, יצירת אתגרים ומשחקים , פונקציה מובנת באינסטגרם מאפשרים לעוקבים לשאול שאלות , ולענות תשובות.
לייב הזמנת העוקבים להיות בשיחה בזמן אמת כדי שלקוח או עוקב יפנה מזמנו כדי לצפות בך בזמן אמת חייב להיות טריגר או עניין כמו תוצאות של הגרלות , השקות, שיתופי פעולה , לייב של שאלות ותשובות וכו .
לסיכום כדי להפוך את אינסטגרם לכלי יעיל ואיכותי למיתוג שיווק ומכירות כנראה צריך לדעת שחק את המשחק או פשוט לחשוב כמו ילדה בת 14 !
מוזמנים לשאול שאלות וכמובן לעקוב אחרי החשבון #pinksllim