כדאי לתת לקוח הנחה ? אני יוצא בסדר? אני לא מוזיל את עצמי ? מציע/ה ללקוח הנחה והוא עדיין לא סוגר איתך ? המאמר הזה הוא בשבילך!
אם גם את או אתה עוסקים ב- #מכירות סביר להניח שנתקלתם בדילמות האלו יותר מפעם אחת.
אחת הטעויות הקלאסיות היא ליפול במלכודת הבאה:
לקוח: "אוקי אני רוצה קצת לחשוב על הדברים , תבדוק בבקשה אם ניתן להוריד לי קצת במחיר / לשנות את תנאי התשלום / כל בקשה אחרת , תחזור אלי ואז נראה "
למה זו מלכודת?
1. אני מייצר לעצמי שיחת פולואפ מיותרת - ניתן לדעת כבר במעמד השיחה הזו האם הלקוח באמת מעוניין במוצר/ או השירות , אין שום טעם לעשות את זה בשיחה נוספת
2. אני מוזיל את ערך המוצר או השירות לחינם - גם הורדתי ללקוח את מחיר המוצר וגם הוא לא קנה אותו
3.אני מרחיק ממני את הלקוח - "המערכת" אל מול "הלקוח "
והתשובה הנכונה היא: הפוך גוטה, הפוך!!!
מענה נכון:
נציג: " אבי אני אשמח לבדוק לך לגבי ההנחה שביקשת ממני אני רק רוצה לוודא איתך שאנחנו לא עובדים לחינם וסתם אני משגע את כאן כל המערכת, אתה מעוניין במוצר? במידה וכן ,אני באופן אישי הולך ובודק לגבי ההנחה ואני אדבר עם כל מי שצריך כדי שזה יקרה.
למה זה המענה הנכון?
1. אני מבטל את הצורך בשיחת פולואפ מיותרת - אם הלקוח לא באמת רציני סביר להניח שהוא יגיד לכם "לחכות עם זה בינתיים " שהוא רוצה " לחשוב על זה לפני"
2. שמרתי על ערך המוצר או השירות שלי וחיזקתי את ערך ההטבה - עדיין לא הצעתי לו את ההנחה בפועל, אני סה"כ הולך לבדוק את זה :)
3.אני מקרב אלי את הלקוח - כעת זה אני והוא נגד "המערכת "
מרגיש/ה שזה עזר לך ?
מה יקרה אחרי שבוע שנעבוד יחד ?