מהם ההבדלים בין קידום אורגני לממומן?

בתאריך 26 פברואר, 2020

אחת השאלות אותה בעלי אתרים שואלים כחלק בלתי נפרד מתהליך הפרסום והשיווק שלהם, היא מהם ההבדלים בין קידום אורגני לממומן?

מהם ההבדלים בין קידום אורגני לממומן?

אחת השאלות אותה בעלי אתרים שואלים כחלק בלתי נפרד מתהליך הפרסום והשיווק שלהם, היא מהם ההבדלים בין קידום אורגני לממומן? לפני שנתחיל, חשוב קודם כל להבין מה כל אחד מהם אומר. לפני כן, חשוב להבין שכאשר אנו מחפשים ביטוי, שאלה, שירותי קידום אתרים או כל דבר אחד במנוע החיפוש של גוגל, התוצאות הראשונות בדף הן התוצאות הממומנות, והבאות אחריהן הן הטבעיות.

 

אז מה זה בכלל קידום אורגני או SEO?

מדובר בתנועה הטבעית שיש בגוגל. יש כל מיני קריטריונים שבעצם משפיעים על מיקומים של אתרים בתוצאות האורגניות, לפי מילים מסוימות. מי שקובע את הקריטריונים הללו היא גוגל בעצמה.

 

ומה זה קידום ממומן או PPC?

זה אומר שאנשים משלמים כסף על הביטויים שהם מפרסמים בתוצאות החיפוש, ועל כל קליק שגולש לוחץ הם צריכים לשלם כסף.

יש מצבים בהם ניתקל אך ורק בתוצאות אורגניות, ואז זה הרבה פעמים אומר שמדובר בתוצאות איכותיות וטובות.

 

אז איך יודעים האם עדיף לנו לבחור בקידום אורגני, קידום או ממומן, או אולי אפילו לשלב בין השניים?

אם אנחנו מסתכלים לטווח הארוך, אין ספק שההשקעה הטובה ביותר היא בתהליך של קידום אורגני. הסיבה לכך היא משום שככל שאנו משקיעים יותר זמן בקידום אורגני, ככה האתר צובר יותר ותק וגם יותר מוניטין. הכוונה היא שבעצם אתרים שמדורגים גבוה כחלק בלתי נפרד מתהליך של קידום אורגני שווים יותר מאשר כאלה המדורגים גבוה כתוצאה מקידום ממומן.

הסיבה לכך היא שלמעלה מ-85% מהגולשים בוחרים ללכת דווקא על התוצאות הטבעיות האורגניות ולא על הממומנות. מה זה בעצם אומר? זה אומר שאם אני מגיע לעסק שמופיע בתוצאות הראשונות בגוגל, הגעתי לעסק איכותי ומוצלח שייתן מענה מלא או כמעט מלא לצרכים שלי. לעומת זאת, כשאני נחשף לעסק במקום הראשון במודעה של גוגל, אני יודע מראש שמישהו שילם שם לא מעט כסף בכדי לקנות את המקום שלו.

 

ומה לגבי זמנים?

אם מסתכלים שוב לטווח הארוך, תוצאות הקידום האורגני ישפיעו לזמן רב יותר. לעומת זאת, בקידום ממומן ההשפעה היא קצרת טווח. כאן יש לקידום הממומן יתרון בולט משום שאם אני רוצה להביא את העסק שלי לתוצאות ומיקומים טובים תוך זמן קצר, הרבה יותר קל להשיג את זה עם קידום ממומן. יחד עם זאת, ברגע שהפסקתי עם התשלום, פעולות הפרסום נפסקות מיד. כאמור, כשאני משקיע בקידום אורגני, ההשקעה ארוכת טווח ויכול מאוד להיות שתוך כמה חודשים האתר שלי יהיה ממש סוג של נכס. הגולשים הם אלה שעובדים בשבילי בקידום אורגני והם אלה שגם יעבירו את ההמלצות שלהם הלאה.

 

על יחסי המרה שמעתם?

מנתונים עולה כי קידום אורגני מוצלח מעודד יחסי המרה גבוהים בהשוואה לקידום ממומן. גם כאן הסיבה לכך היא משום שהגולשים מאמינים כי התוצאות האורגניות אמינות יותר מהתוצאות הממומנות ולכן מעדיפים לרכוש מוצרים דרך התוצאות האורגניות.

 

עלות מול תועלת

המחיר לקמפיין פרסומי משתנה ותלוי מאוד ברמת התחרות שלכם אל מול המתחרים מצד אחד ובמילות המפתח שתבחרו לקדם מצד שני. מדובר גם במשהו שמשתנה כל הזמן ולא נשאר קבוע. לעומת זאת, מחיר קידום אתרים אורגני נע בין 1,500-3,000 שקלים בחודש ומאוד תלוי במי מבצע עבורכם את הקידום ואילו שירותים הוא כולל כחלק מקידום אורגני.

 

זמן השקעה

כשבוחרים ללכת על קידום אורגני, ההשקעה היא שוב לטווח הארוך. מדובר בתהליך הדורש זמן, סבלנות והרבה מאוד השקעה. לכן, מכיוון ורובנו עסוקים בתהליכים אחרים הקשורים לעסק שלנו ולניהולו, נעדיף להיעזר בחברה מקצועית המתמחה בקידום אורגני. לעומת זאת, ההשקעה בקידום ממומן היא של כאן ועכשיו. זה נכון שגם כאן דרוש ידע, ניסיון ומחקר מילות מפתח, אבל בגדול בקורס מזורז כל אחד יכול להקים קמפיין ממומן בגוגל.

 

אז איך יודעים במה לבחור?

ובכן עליכם להתייחס לכל היתרונות אל מול החסרונות של שיטת הקידום האורגני אל מול הממומן. לעתים, עדיף לשלב בין שתי השיטות כדי להבין מה הכי עדיף עבורנו וכך לבנות אסטרטגיה שיווקית חכמה. יש מקרים בהם מומלץ לשלב גם קידום ממומן ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם, זאת במקביל לקידומים האחרים שאנו עושים באתר שלנו.

מהם ההבדלים בין קידום אורגני לממומן?
מאמרים נוספים...