יעל שמואלי

יעל שמואלי

רמת השרון, ישראל
פרילנסר
  צור קשר

אודותינו

I'm an experienced SMB manager who works with and for customers and businesses. I have an extensive experience leading sales roles within the tech industry in Israel and in Ireland. I have passion for leadership, strong analytical skills, a focus on client success, the ability to thrive in a dynamic, collaborative environment and a genuine interest in helping others achieve their desired outcomes.

שפות

עברית
שפת אם
אנגלית
שליטה קרובה לשפת אם

תחומי התמחות

מרצים ומדריכים

900 ₪ לשעה
מרצים, מדריכי שיווק ומכירות
לאחר 7 שנים בתחום (מטא ופאפאיה גלובל) למדתי כיצד לשווק מוצר, לבנות תוכנית עם יעדים ברורים כדי להגדיל את סך המכירות של החברות שעבדתי בהן

קאוצ'ינג ואימון

900 ₪ לשעה
אימון לבכירים
ניהלתי במשך 10 שנים צוותים קטנים וגדולים בחברות גלובליות ולמדתי עם היועצים הטובים ביותר כיצד אפשר לנהל צוות בשיתוף פעולה והפרייה הדדית. הכלים שרכשתי בפייסבוק איפשרו לי לבנות צוותים יעילים ומצליחים. עבודה המבוססת על יצירת mission לצוות, גיוס עובדים, בניית מטרות ותוכניות וכדומה
אימון למנהלים
ניהלתי במשך 10 שנים צוותים קטנים וגדולים בחברות גלובליות ולמדתי עם היועצים הטובים ביותר כיצד אפשר לנהל צוות בשיתוף פעולה והפרייה הדדית. הכלים שרכשתי בפייסבוק איפשרו לי לבנות צוותים יעילים ומצליחים. עבודה המבוססת על יצירת mission לצוות, גיוס עובדים, בניית מטרות ותוכניות וכדומה
אימון לניהול זמן
יש באמתחתי לימודי תואר שני באסטרטגיות למידה ועשור בעבודה בחברות הייטק גדולות בהן הנחיתי עובדים כיצד עליהם לנהל את הזמן שלהם כדי להיות יעילים עם הזמן ולהשיג מקסימום תוצאות בפחות זמן
אימון עסקי
ניהלתי במשך 10 שנים צוותים קטנים וגדולים בחברות גלובליות ולמדתי עם היועצים הטובים ביותר כיצד אפשר לנהל צוות בשיתוף פעולה והפרייה הדדית. הכלים שרכשתי בפייסבוק איפשרו לי לבנות צוותים יעילים ומצליחים. עבודה המבוססת על יצירת mission לצוות, גיוס עובדים, בניית מטרות ותוכניות וכדומה

בכירים

900 ₪ לשעה
מנהלי פרויקטים בכירים
4 שנים כמנהלת אופרציית מוצר במטא איפשרו לי להכיר את תהליכים לניהול פרוייקטים מתחילתם ועד סופם. עבודה עם project trackers, deliverables and KPIs

שיווק ומכירות

900 ₪ לשעה
פיתוח עסקי
פיתחתי את התוכנית העסקית של חברת סטרטאפ שהיום היא כבר יוניקורן- כיצד להגדיל את המכירות שלהם ושימור הלקוחות שלהם
ייעוץ, ליווי עסקי
לאחר 9 שנים של עבודה במטא בתחום המכירות, ניהול תיקי לקוחות ואופרציית מוצר אני מלווה עסקים בבניית התוכנית העסקית שלהם ומייעצת להם כיצד עליהם לשפר ולייעל את תהליכי העבודה שלהם כדי להגדיל את הרווחים.

נסיון תעסוקתי

2020 - 2024

product operations manager

Meta , Tel Aviv
  • Leading an organization of 8 individual contributors focused on driving quality initiatives
  • and operational excellence across 4 product orgs used by 650M users, supporting 1000+ engineers.
  • My team is responsible for leveraging data analysis and multiple sources of user feedback to identify
  • user experience themes, prioritize issues, and communicate key takeaways to product, engineering,
  • design, and other cross-functional partners to shape product strategy and direction.
  • - Provide motivational leadership to my team of Product Specialists, and Product
  • Development Specialists, and enhance a strong team culture of trust and commitment to impact
  • - Define vision, set and communicate team and individual goals, strategy, tactics and behaviors required
  • to achieve medium and long-term success.
  • - Create structure for team to solve ambiguous business problems and partner with cross-functional
  • teams to manage user signal and top issues resolution throughout the product development lifecycle,
  • and to deliver against shared product outcomes
  • - Leverage operational and subject matter expertise to act as a thought leader and strategic contributor
  • across a wide range of stakeholders including, but not limited to, Product and Engineering
  • - Partner with Product Management to influence the product roadmap and establish quality launch
  • readiness criteria, key performance indicators, beta testing schedules and post launch quality support
2019 - 2020

VP customer success

Papaya Global , Herzlia, Israel
  • Leading the CSM org of 21 individual contributors and 4 managers that drove customer excellency, operational efficiency, and cross functional collaboration with Engineering and Product across the company.
  • - Ensure team members are happy, effective, and growing in their careers
  • - Develop strong cross-functional partnerships across Papaya Global (Sales, Product, Product Marketing, Engineering, and Finance)
  • - Identify trends and key insights to drive impact to team goals, including user experience, cost, and operational efficiency
  • - Set clear goals, directions, and provide regular reporting on team performance in the form of written analysis and performance reports.
  • - Help build the organization through management projects such as recruiting, training, writing team policies, defining team processes, or other organizational improvements.
  • - Improve overall customer experience, promote self-service and automation, and optimize team’s effectiveness through service improvement plans and projects
2014 - 2019

SMB Sales Manager

Facebook , Dublin, Ireland
  • Focus on helping SMB's in Israel to grow by leveraging Facebook advertising platform . My team are focused on helping these organisations optimise solutions that drive measurable growth & ROI.
  • - Building and leading a high-performing account managers team. Driving revenue growth of 50%-75% YoY.
  • - Growing and nurturing performance through mentoring, career development, coaching and hiring.
  • - Establishing, tracking and optimizing team goals while working with direct reports on strategies for executing, measuring and sharing results.
  • - Driving overall operational efficiency across sales and business operations.
  • - Developing ongoing strategic and operational plans to achieve market goals and identify trends, successes, and areas for growth across multiple industries.
  • - Working closely with cross functional stakeholders from various teams, marketing, product, policy, sales operations, HR, recruitment, learning and development.
  • - Leading, Designing and implementing an EMEA wide program, driving solution adoption and ensuring
  • customer satisfaction at scale.
  • - Represent the SMB organization at events, in the press, and alongside other Facebook teams.Focus on helping SMB's in Israel to grow by leveraging Facebook advertising platform . My team are focused on helping these organisations optimise solutions that drive measurable growth & ROI. - Building and leading a high-performing account managers team. Driving revenue growth of 50%-75% YoY. - Growing and nurturing performance through mentoring, career development, coaching and hiring. - Establishing, tracking and optimizing team goals while working with direct reports on strategies for executing, measuring and sharing results. - Driving overall operational efficiency across sales and business operations. - Developing ongoing strategic and operational plans to achieve market goals and identify trends, successes, and areas for growth across multiple industries. - Working closely with cross functional stakeholders from various teams, marketing, product, policy, sales operations, HR, recruitment, learning and development. - Leading, Designing and implementing an EMEA wide program, driving solution adoption and ensuring customer satisfaction at scale. - Represent the SMB organization at events, in the press, and alongside other Facebook teams.

תארים אקדמיים

MA

אוניברסיטת תל אביב

פעילות התנדבותית

2021 - היום

בניית קהילה

מקום לחלום

שירות צבאי

סמלת

גבעתי

חוות דעת

ajax loader