מאמרים (253)
זו לא טעות, הגיע הזמן לקחת אחריות!
מאת:
יעל לוטן
שנות האלפיים כבר בעיצומן ומסתבר שלמרות שזה אולי נורא נוח, לא ניתן עוד לטמון את הראש בחול. אנו נמצאים בתקופה שבה חברות צריכות ויכולות לפתח את החשיבה העסקית גם לכיוון חשיבה חברתית, זה כבר מזמן לא עניין של בחירה זו חובה לחברה שהיא בעצם באופן ישיר גורמת להתפתחות או לחילופין לנפילה של ארגון.
|
|
יחסי הציבור נכנסים אל קידמת הבימה - והעיקר קריאייטיב
מאת:
יעל לוטן
היום אין שלב טרום-שיווקי בסיסי ללא יחסי ציבור, ואין יחסי ציבור ראויים, ללא תפיסה מקפת של המוצר. חברת יחסי ציבור מעודכנת מובילה את המסר ובונה את התוכן באמצעות מחקר והתוויית אסטרטגיה. לצורך זה היא מעסיקה מנהלי-תיקים הקריאטיב ומלמדת את יועציה לתת מענה ללקוח- החל מהאריזה וכלה במהות התוכן של המותג. כל אלו בלי לרכוש מדיה, אינצ'ים או זמן אויר בכסף רב. כאשר הלקוח מגיע אל בין כתלי משרד יחסי הציבור, הוא ...
|
|
התקשורת והעידן החדש
מאת:
יעל לוטן
עידן התקשורת מביא איתו שינויים בכל תחומי החיים, העולם נהיה קטן, הגבולות היטשטשו , ערוצי התקשורת צצים כפטריות לאחר הגשם ואת מהדורת החדשות ניתן כבר לראות תוך כדי נסיעה מהסלולארי.
אז איך בכל זאת נוכל לשמור על קווי התקשורת?, ואיך אפשר להיות מובילי דעת קהל במקום שבו הקהל כל כך מבולבל שאינו יודע כבר למה להאמין?
|
|
העובד - שגריר בכל מחיר
מאת:
יעל לוטן
יותר ויותר ארגונים מבינים היום את הערך המוסף של רווחת העובד ומשתדלים להיות קשובים יותר לצרכיו ולהרגשתו בקשר למקום העבודה.
במקרים רבים נמצאים בעסק אותו עובד/ת שהם לא מסופקים, לא נהנים ממקום עבודתם והם מאלה שהולכים לעבודה רק כדי "לגמור את החודש". עובדים כאלו יכולים לגרום צרות רבות לעסק ובמקרים מסוימים אף להרוס אותו כליל.
|
|
ובנימה אופטימית זו... מסקנות ממלחמה
מאת:
יעל לוטן
החלטה על הפסקת אש היא בהחלט התחלה של ניצוץ תקווה לתקופה חדשה. השאלה הגדולה היא אלו הבטחות צפונות בתקופה זו? איפה אנחנו באמת עומדים בסופה של המלחמה הכול כך מיותרת הזו?
|
|
איך מתמודדים עם משבר תקשורת
מאת:
יעל לוטן
משבר תקשורת הינו משבר במשולש האמ"ת (אהדה, ממשות, תקשורת) , על המשולש לקוח, יועץ ועיתונאי. התוצאה של משבר תקשורת היא יחסי ציבור רעים ללקוח הבאים לידי ביטוי בקהל המטרה ובמדיה.
|
|
איך לשווק מסעדה בעשרה צעדים
מאת:
יעל לוטן
מה גורם לאדם ללכת למסעדה ספציפית? האוכל?,השירות?, העיצוב? היום כבר לא כל כך בטוח. הרבה לפני שנחשפים ליכולות הקולינאריות של השף נחשף קהל המטרה של מסעדות לתופעת ה"שמעתי על" .כן, אנו חיים ונושמים את עידן ההמלצה. מרגיש לנו יותר נוח ללכת למקום שמישהו כבר היה בו (ולא קרה לו כלום....)מאשר "לקחת את הסיכון" וללכת למקום חדש.
|
|
יחסי ציבור - לפני הכל...
מאת:
יעל לוטן
הגדרת יחסי ציבור – להפוך מוצר / אדם / ארגון לידוע באופן חיובי בקרב קהלי המטרה שלו.
במילים אחרות תפקידו של יועץ יחסי הציבור הוא ליצור הסכמה בקשר לכך שהמוצר המוצע הוא הדבר הנכון עבור קהל היעד והמתאים לו ביותר.
|
|
10 הדיברות למנהלת
מאת:
יעל לוטן
סוף כל סוף ביצעת את הצעד הנחשק ופתחת משרד /חברה משלך.
לפני הכול מזל טוב! בוודאי הבנת שלבטים והתלבטויות יהיו חלק מהמשחק אך תתרגלי אליו מכיוון שזה החלק החשוב שכן כל החלטה לגבי עסק פרטי היא מין סוג של החלטה גורלית וצריך לדעת להתמודד עם הלחץ הכרוך בה שלא חייב להיות מלחיץ רק הגיוני ושקול.
|
|
2 קריירות!
מאת:
יעל לוטן
כמה פעמים חיכית שייגמר כבר החופש? כמה פעמים בחודשיים האלו אמרת תודה על כך שיש לך את המשרד? וחוץ מכל אלו כמה פעמים הציק לך המצפון במחשבה על ילדייך אשר נמצאים בבית כשאת בעבודה? אלו לבטים אשר לא נחסכים מאף אחת מאיתנו כל מי שמעוניינת בקריירה מרגישה את ההחמצה באיזה מקום. אני כאן כדי לעשות לכן סדר. חסל רגשות אשם בוא נבחן נתונים אמיתיים.
|
|
הקשר שבין שירות הלקוחות לנאמנותם
מאת:
דרור כהן
מחקר חדש הבודק את הקשר שבין רמת השירות לנאמנות הלקוחות, אשר בוצע על ידי יועצי השיווק של המרכז הישראלי לשיווק ומצא קשר רופף בין שני האלמנטים. הגורם המרכזי להגדלת נאמנות לקוח נמצא דווקא במספר הרכישות החוזרות ובהעמקת נתח לקוח.
|
|
מפאסיביות לאקטיביותרבים מאיתנו חיים בתחושה שגורלנו לא שפר עלינו אם כהלך רוח כללי, אם בתחומים מסוימים ואם בנסיבות מסוימות. אין לי מזל, נגזר עליי לחיות חיים קשים, לא הולך לי עם כסף, לא הולך לי בזוגיות, אני בתקופה קשה, התנאים כרגע הם בלתי אפשריים עבורי. מחשבות ומשפטים שאנו אומרים לעצמנו ומשאירים אותנו במצב פאסיבי.
|
|
כוח השירות ככוח השיווק .
מאת:
דרור כהן
בשנים האחרונות ארגונים וחברות נותנים את הדעת בנושא שיפור השירות בחברתם כחלק בלתי נפרד מהשיווק, שהרי לשמר לקוח קיים זול יותר מאשר לגייס לקוח חדש (לקוח חדש עולה פי 5 מלשמר לקוח קיים) ואני דרור כהן כיועץ דווקא מעדיף שימוש באלמנטים שיווקיים לשיפור השירות. יחידות שירות רבות סובלות מלקוחות שאינם שבעי רצון, עובדים מתוסכלים עם אחוז נטישה גבוה, שחיקה ושעמום בעבודה, המתנה ארוכה למתן מענה וחוסר נאמנות ל...
|
|
מיהו מנהל המכירות האידיאלי?
מאת:
דרור כהן
בארגונים וחברות רבות כאשר מתפנה משרת מנהל מחלקת המכירות נשאלת השאלה האם לבחור את איש המכירות המצטיין של אותה מחלקה ולקדמו, להעביר מנהל ממחלקה אחרת למחלקת המכירות או לחילופין לגייס מנהל חיצוני ?
|
|
האם כדאי לשדרג את קניית הלקוח בכל מחיר?
מאת:
דרור כהן
הגדלת נפח הפעילות של הלקוח, הפכה בשנים האחרונות אסטרטגיה מובילה בעסקים וברשתות רבות, התומכים באסטרטגיה זו מניחים את ההנחה כי עלות הוספת לקוח חדש הינה פי 5 משימור לקוח קיים. במגביל מרצים רבים בעולם המכירות, שעיקר פעילותם הרצאות והדרכות שהועברו מדור לדור יגדירו איש מכירות ככזה ש"טורקים" לו את הדלת נכנס מהחלון. האומנם, זהו איש המכירות האידיאלי?
|
|
שיווק בתי תוכנה
מאת:
דרור כהן
בשנתיים האחרונות נמצא שוק התוכנות במשבר כלכלי גדול ואף בתי תוכנה רבים הפסיקו לשווק את מרכולתם וסגרו את עסקיהם גם עם המוצר הסופי שלהם ברמה טכנולוגית גבוהה. בשנתיים אילו שרדו בעיקר החברות הגדולות והחברות בעלי מימון ועושר פיננסי אשר השקיעו כספים רבים בכנסים זוהרים תערוכות וימי עיון לאוכלוסיית הפוטנציאל שלהן.
|
|
בניית אמון בפגישת מכירות
מאת:
דרור כהן
פגישת עסקים כמוה כפגישה עיוורת, כל תנועה שנעשית וכל מילה שנאמרת נבחנת בקפדנות רבה. הצלחת הפגישה ותוצאותיה תלויות במידה רבה ביכולתו של איש המכירות או נציג החברה לבצע בניית אמון איכותי המהווה את השלב הראשון בתהליך המכירה, שהרי עסקים נעשים בסופו של דבר בין אנשים ולא בין עסקים.
|
|
מהו סוד הפרסום היעיל?
מאת:
דרור כהן
מפרסמים רבים שהוציאו כסף רב לרכישת מדיום פרסום לעתים אינם מרוצים מהתוצאות הסופיות . ההכזבה מביאה עמה את השאלה מהו סוד הפרסום היעיל? להלן מספר טיפים שיעזרו לכם בעלי העסקים לבצע את הבחירה הנכונה מבלי להוציא כסף מיותר.
|
|
סודות מחדר ההלבשה
מאת:
דרור כהן
ענף האופנה עבר שינויים רבים בשנים האחרונות, חנויות רבות הפכו לרשתות, הצטרפו לשוק מותגים חדשים מחו"ל כדוגמת סליו מצרפת, מותגים קיימים הוציאו קווי אופנה חדשים - קסטרו מן, רנואר מן, פוקס וגולף בייבי ותקציבי הפרסום והמיתוג "חוגגים" . כמומחים בשיטות מכירה נתבקשנו על ידי חברת מדיה מסוימת לאפיין את איכות המכירות ברשתות האופנה והתמקדנו ברשתות המשווקות מותגים אשר נחשבים איכותיים ועדכניים במערכת התפיסתי...
|
|
מחיר עם סיומת 99 מייצג אופנה חדשה או שיטת שיווק?
מאת:
דרור כהן
האם סיומת 99 במחיר מגדילה את פוטנציאל המכירות? שאלה הנשאלת שוב ושוב בקרב לקוחותיי המעונינים לתמחר את מוצריהם שיווקית.
|